• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

adress

Friends of KS
Undrar om det är KF som kommit på besök hos sin "samarbetspartner". Inte till salu längre.
http://gamla.tradera.com/item/190120/237490843/rolex-submariner-116610lv-full-set-som-ny
image.jpg
Skickade ett meddelande till säljaren - om han själv tyckte det var ok att avbryta en auktion med många budgivare - och sälja " på sidan om". Även hans samarbete med KF ifrågasatte jag. Så här såg svaret ut. Var nog tyska KF han menade.....
image.jpg
 

adress

Friends of KS
Eller så har han bara sålt den någon annan stans? inget konstigt med det imo..
Det är klart att han sålt den vid sidan om Tradera - i detta fall. Inte tillåtet på Tradera.
Dålig respekt för dom som är uppe i bud i över 50.000kr - att innan auktionstiden går ut - skriva " bjud inte mera - klockan är borttagen". Säger en del om honom som säljare - förutom allt annat.
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Det är klart att han sålt den vid sidan om Tradera - i detta fall. Inte tillåtet på Tradera.
Dålig respekt för dom som är uppe i bud i över 50.000kr - att innan auktionstiden går ut - skriva " bjud inte mera - klockan är borttagen". Säger en del om honom som säljare - förutom allt annat.

Håller med om att det inte är schysst gjort dock! visste heller inte att detta enligt tradera inte var tillåtet, då är det ju en helt annan femma :)
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Screenshot_2015-08-09-21-59-48.png
Screenshot_2015-08-09-21-59-55.png


Sugen man blir...
Säljaren verkar lite förvirrad över vad det är för verk i klockan.
Fast i det fallet har säljaren rätt.
Är nån konstig hybrid med ett kvartsverk som driver timme och minut och ett automatiskt som driver den flytande sekunden (som för övrigt endast verkar vara dekoration).
Totalt ointressant i min bok men inte en felaktig beskrivning.
 

Syven

Panerai
2-Faktor
Fast i det fallet har säljaren rätt.
Är nån konstig hybrid med ett kvartsverk som driver timme och minut och ett automatiskt som driver den flytande sekunden (som för övrigt endast verkar vara dekoration).
Totalt ointressant i min bok men inte en felaktig beskrivning.

Jag var helt säker på att det va någon typ av fejk fossil klocka men du menar alltså att den är gjord på det sättet!?
Galet...
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Jag var helt säker på att det va någon typ av fejk fossil klocka men du menar alltså att den är gjord på det sättet!?
Galet...
Jag var helt säker på att det va någon typ av fejk fossil klocka men du menar alltså att den är gjord på det sättet!?
Galet...
Läste nån reklamtext om hur det hela blev exklusivare med den där automatiska fejksekunden men att man ville ha kvar precisionen från kvartsverket. :D
 
Topp