Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Breitling Aerospace EVO vs Avantage

Diskussion i 'Diskussion' startad av mouqvist, 15 juni 2015.

1. Är det någon som vet skillnaden mellan EVO och Avantage modellerna, jag lyckas inte bli klok på det.

2. Asplund

Asplund Friends of KS

Från:
    Förorten
    EVO är större än tidigare Avantage (1 mm)

3. Beastie

Beastie Mr Cowbell

Har inte min evo framför mig nu men när jag tittar på tavlan på avantage så känns det som om där är nån kosmetisk skillnad. Caset är ju som sagt 1mm större på evon. Minutvisaren ser annorlunda ut på evon, har en lite pik som sticker ut, det hsrcinte advantage.
    Typsnitt på tavlan skiljer sig ser jag nu.

4. Eurenius

Eurenius Friherre

Från:
    Höga Kusten
    En bild för lite jämförelse.
    Evo längst till höger, dock inte avantage i mitten utan bara "Aerospace", men samma storlek.

fronts.jpg

TiE och audotcom gillar detta.
  5. Eurenius

Eurenius Friherre

Från:
    Höga Kusten
    Det känns som att Evon är allmänt kraftigare byggd, trots bara 1mm större enligt specifikationerna. Lite moderniserad vridring och Pro 3 länk.

6. par

par Friends of KS

Jag tycker faktiskt evon är riktigt fin. En av få Brattar jag kan tänka mig

Svanis115 gillar detta.
  7. Är EVOn 43mm stor?
    Är EVO en ersättare till avantage eller är det helt enkelt en annan version?
    Sen undrar jag vad som skiljer en vanlig Aerospace från EVO eller Avantage? Är det typ backlight eller anra finesser? @Eurenius

8. Eurenius

Eurenius Friherre

Från:
    Höga Kusten
  9. Och nu fick jag svar på allt och lite till... stor tack!

10. Eurenius

Eurenius Friherre

Från:
    Höga Kusten
    Jag är också jäkligt sugen på en Aerospace.

11. TiE

TiE Friends of KS

Kul foto när klockorna hamnar bredvid varandra, då märker man mer skillnaden. Nya Evon är maffigare och en stor skillnad är
    ju faktiskt bezeln. De fyra markörerna är integrerade på ett helt annorlunda sätt. Dessutom har de tagit bort kanten mot glaset som
    bezeln löpte mot, med de distinkta hacken. Har faktiskt inte provad att dra runt ringen på nya Evon. Hur upplevs det mot den gamla?
    Har du besked @Eurenius ? Eller någon annan...

12. Eurenius

Eurenius Friherre

Från:
    Höga Kusten
    Jag har inte heller vridit på evo-ringen men har läst att den ska vara väldigt stadig, mindre tendens till glapp än den gamla klassiska. Jag gillar den nya ringen, Breitlingstuk fast lite modernare.

Man ser ju här hur bra det ser ut :)
    IMG_7712.jpg

13. VCalmen

VCalmen Friends of KS

Den är definitionen av en GRYM klocka.

14. Beastie

Beastie Mr Cowbell

Jag har ägt en äldre aerospace, modellen utan belysning, minns inte vad den hette. Gillade den skarpt men saknade belysning på en batteriklocka.
    Nu äger jag evon och kan säga att evon är ung 3 miljarders miljarder gånger bättre. Allt sitter ihop bättre, snyggare finish, detaljer, allt.

Eurenius och TiE gillar detta.
  15. Eurenius

Eurenius Friherre

Från:
    Höga Kusten
    Hur tycker du den känns på handleden med sina 43mm? Den är ju inte så tjock.

16. Beastie

Beastie Mr Cowbell

Tycker den känns väldigt smidig, korta luggar gör ju att den bärs mindre. Jämfört tex med min el primero som är 42 så känns el primeron större pga sin långa luggar.

Eurenius gillar detta.
  17. Beastie

Beastie Mr Cowbell

image.jpg
    Dålig iPhone bild, 40, 42, 43mm

Brutus, Mauritz, MKRGG och 1 annan gillar detta.
  18. Eurenius

Eurenius Friherre

Från:
    Höga Kusten
    Tack för bilden. Hade jag haft lite tjockare plånbok hade jag köpt den direkt!

19. SwedishMade

SwedishMade Stadsbo

Jag tycker den är för stor, men jag gillar verkligen att de äntligen integrerat rider tabsen bättre i bezeln, och att de nu följer med cirkelformen.

20. Lite synd kanske att timvisaren har ett hål utan lume i mitten, tycker att det ser sämre ut än på gamla modeller

Mårtenssons ur Brookfield