• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Breitling Aerospace EVO vs Avantage

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Har inte min evo framför mig nu men när jag tittar på tavlan på avantage så känns det som om där är nån kosmetisk skillnad. Caset är ju som sagt 1mm större på evon. Minutvisaren ser annorlunda ut på evon, har en lite pik som sticker ut, det hsrcinte advantage.
Typsnitt på tavlan skiljer sig ser jag nu.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
En bild för lite jämförelse.
Evo längst till höger, dock inte avantage i mitten utan bara "Aerospace", men samma storlek.

fronts.jpg
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Det känns som att Evon är allmänt kraftigare byggd, trots bara 1mm större enligt specifikationerna. Lite moderniserad vridring och Pro 3 länk.
 

mouqvist

Rolex
Är EVOn 43mm stor?
Är EVO en ersättare till avantage eller är det helt enkelt en annan version?
Sen undrar jag vad som skiljer en vanlig Aerospace från EVO eller Avantage? Är det typ backlight eller anra finesser? @Eurenius
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
En bild för lite jämförelse.
Evo längst till höger, dock inte avantage i mitten utan bara "Aerospace", men samma storlek.

fronts.jpg
Kul foto när klockorna hamnar bredvid varandra, då märker man mer skillnaden. Nya Evon är maffigare och en stor skillnad är
ju faktiskt bezeln. De fyra markörerna är integrerade på ett helt annorlunda sätt. Dessutom har de tagit bort kanten mot glaset som
bezeln löpte mot, med de distinkta hacken. Har faktiskt inte provad att dra runt ringen på nya Evon. Hur upplevs det mot den gamla?
Har du besked @Eurenius ? Eller någon annan...
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Kul foto när klockorna hamnar bredvid varandra, då märker man mer skillnaden. Nya Evon är maffigare och en stor skillnad är
ju faktiskt bezeln. De fyra markörerna är integrerade på ett helt annorlunda sätt. Dessutom har de tagit bort kanten mot glaset som
bezeln löpte mot, med de distinkta hacken. Har faktiskt inte provad att dra runt ringen på nya Evon. Hur upplevs det mot den gamla?
Har du besked @Eurenius ? Eller någon annan...

Jag har inte heller vridit på evo-ringen men har läst att den ska vara väldigt stadig, mindre tendens till glapp än den gamla klassiska. Jag gillar den nya ringen, Breitlingstuk fast lite modernare.

Man ser ju här hur bra det ser ut :)
IMG_7712.jpg
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Jag har ägt en äldre aerospace, modellen utan belysning, minns inte vad den hette. Gillade den skarpt men saknade belysning på en batteriklocka.
Nu äger jag evon och kan säga att evon är ung 3 miljarders miljarder gånger bättre. Allt sitter ihop bättre, snyggare finish, detaljer, allt.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Jag har ägt en äldre aerospace, modellen utan belysning, minns inte vad den hette. Gillade den skarpt men saknade belysning på en batteriklocka.
Nu äger jag evon och kan säga att evon är ung 3 miljarders miljarder gånger bättre. Allt sitter ihop bättre, snyggare finish, detaljer, allt.
Hur tycker du den känns på handleden med sina 43mm? Den är ju inte så tjock.
 

SwedishMade

Cartier
Jag tycker den är för stor, men jag gillar verkligen att de äntligen integrerat rider tabsen bättre i bezeln, och att de nu följer med cirkelformen.
 

mouqvist

Rolex
Lite synd kanske att timvisaren har ett hål utan lume i mitten, tycker att det ser sämre ut än på gamla modeller
 
Topp