• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Breitlingtävling Gissa Vikten - 4/1

Camo00

Patek
TÄVLINGSDAGS!
Som de flesta vet kör vi en passaround med en Breitling Colt Skyracer - tack vare @yonsson!
https://klocksnack.se/threads/passaround-breitling-colt-skyracer.82429/page-9#post-2146322

Nu är det min tur, och då tänker jag köra dagliga tävlingar för att krydda tillvaron lite. :cigar:

Colt Skyracer är, för Er som missat, gjord i materialet Breitlight, ett egenutvecklat kompositmaterial som Breitling beskriver ungefär såhär: "...a world-first achievement on a watch case. 3.3 times lighter than titanium and 5.8 times lighter than steel, but significantly harder, this exclusive high-tech material boasts a number of qualities: exceptional resistance to scratches, traction and corrosion, anti-magnetic, thermal stability, anti-allergic properties..."

På min gamla men pålitliga köksvåg väger boetten med de fasta "bandstiften" exakt 34 gram! Rätt imponerande för en stadig klocka på 45 mm!

18-01-04-0185.JPG


Men hur mycket är 34 gram i jämförelse?? o_O

Tävlingen går ut på att gissa huruvida ett föremål på bild väger mer, eller mindre, än Colt Skyracer-boetten!
Olika enkla priser varje dag! :)

Regler:
-
Alla som vill delta skriver i respektive tävlingstråd om de tror att Dagens Föremål väger MER eller MINDRE än 34 gram!
- Ett svar per användare
- Varje dags tävling är öppen till 23:59 aktuellt dygn
- Dagen efter lottar jag en vinnare bland alla som svarat rätt och postar vinnaren i tävlingstråden.
- Respektive pris skickas så fort som möjligt till respektive vinnare, utan kostnad.
- Jag är allsmäktig domare och bestämmer hur jag vill. Alla beslut, vägningar, lottdragningar etc kan ifrågasättas, men det kommer inte att hjälpa...




Dagens Föremål 4/1: Kapten Krok och hans katt...
18-01-04-0175.JPG




Priset idag är en stor, fet oanvänd bok om BMW! Gissa på!
18-01-04-0206.JPG
18-01-04-0202.JPG
 

Brunleif

Panerai
Jag tror att kaptenen med tillhörande katt väger mer!

EDIT: När du låtit mig vinna lovar jag att vi kan åka 850 och äta mjukglass när du har vägarna förbi Sundsvall ;)
 
Senast ändrad:

Heinrich.a

Rolex
2-Faktor
Jag tror att kapten och katten väger lika mycket eller mer om man var tvungen att säga mer eller mindre
 
Senast ändrad:
Topp