• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Passaround Breitling Colt Skyracer

Heja @Maro :)

Du är helt jävla konstig men jag gillart! Störd film, den senaste.

Här i Norr testas det lite annorlunda!

EAD47F47-AB16-49D7-A411-484E06AD9367.jpeg

Senast ändrad:
Hämtade klockan i fredags, super smidigt och trevligt överlämnade av @Maro. Rev upp förpackningen direkt i bilen eftersom jag skulle upp mot Göteborg för att träffa personal innan julen. Första intrycket var mycket positivt och har hållit i sig änn idag. Gillar den mer i verkligheten än på bild.

20171222_105406.jpg

20171222_105505.jpg

20171222_105839.jpg

Vad händer här då? (Bortsett från att jag är skadad och kikar in 18:09 på nyårsafton)

:woot::woot::woot:

Nu är vi igång med testandet!

Spontant är det sjukt ovant med 45 mm, det känns alldeles för stort på handleden. Men som andra skrivit gör formen och framförallt den låga vikten att den är extremt bekväm att bära!
Bandinfästningen känns som en jättelöjlig gimmick, men det kanske man inte tycker om livet hänger på att kunna mäta exakt i millimeter med kort varsel utan rätt utrustning... :)
18-01-04-0195.JPG

Kört klockan på nato sen igår, sinnessjukt bekvämt med den låga vikten! Det funkar, och den lär inte ramla av, men det blir lite knöligt med de märkliga luggarna...
Edit: Här på 22mm, men även med 21mm strap blir det knöligt pga hålet i mitten.
20180105_090739.jpg

Jag har verkligen svårt att se någon annan anledning till det här bandsystemet än att hindra användarna från att använda andra Breitlingstraps. Lite som ett straff för att man köpt budgetklockan?!
Dessutom borde linjal-gummit haft mm-märkning för att bli användbart...
20180105_090914.jpg

Kört klockan på nato sen igår, sinnessjukt bekvämt med den låga vikten! Det funkar, och den lär inte ramla av, men det blir lite knöligt med de märkliga luggarna...
Edit: Här på 22mm, men även med 21mm strap blir det knöligt pga hålet i mitten.
20180105_090739.jpg

Jag har verkligen svårt att se någon annan anledning till det här bandsystemet än att hindra användarna från att använda andra Breitlingstraps. Lite som ett straff för att man köpt budgetklockan?!
Dessutom borde linjal-gummit haft mm-märkning för att bli användbart...
20180105_090914.jpg
Tror inte det är ett straff eller val för att det är en budgetklocka. Är inte bandfästningen en "remake" eller flört på någon gammal lösning på typ modellens föregångare?

Förstår dock din poäng, klockan är så jävla grym så det hade varit perfekt att kunna byta till valfritt band :)

Tillbaka
Topp