• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

CDON.COM, gråhandel?!

SSL

Audemars
Cdon har man handlat mycket från, för 10-15 år sen. Namnbyte och tydlighet vad man vill kanske kunde vara nåt. Cd-skivan ligger på utelistan sist jag läste Frida.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Och deras varumärke står för? För mig är varumärket cdon laddat med...ingenting, absolut ingenting. Det är en sajt som säljer prylar billigt, de är inte beroende av sitt varumärke, de lever på kvantitet.
En gång i tiden så var Cdon duktiga på att ha ett bra sortiment av musik till bra priser. Det var en sajt som "tidigt" fanns med på att-besöka-listan när jag jagade musik. Innan dess så beställdes postorder-katalogen från Ginza. Och innan dess så pallrade jag mig iväg till Bengas skivbutik. Och innan dess så kopplade jag ihop bandspelaren med radion för att banda låtar från Tracks... :oldman: Nu för tiden är Cdon, som du säger, bara en sajt som säljer billiga prylar. Ett mini-Amazon för den nordiska marknaden.
 

charles8

Omega
2-Faktor
Tror ni att de sålt en enda ''lyx'' klocka via Cdon? Kan förstå någon som trycker hem en Champion eller annan diverse parfymklocka. Men en Rolex, Cartier eller dyl känns återigen bara så fel. Hur skulle tankegångarna gå? ''Juste, glömde köpa damsugarpåsar på hemvägen, jag gör det på Cdon. Men oj! Shit! De säljer ju Rolex också! Då slipper jag pallra mig iväg till stan imorgon för det köpet.'' och lägger sedan i båda i varukorgen och får dem samfraktat hem?
 

DrKlocka

Audemars
Kanske inte har med deras klockor att göra, men tycker CDON har blivit totalt värdelösa. Köpte ett mobilfodral därifrån(som skickades från ett annat företag/leverantör till mig), som gick sönder efter ett kort tag och deras hantering var helt värdelös. CDON agerade någon slags mellanhand mellan mig och leverantören som förövrigt inte tog ansvar och sade att jag hade förstört den på egen hand med våld. Efter ett tag slutade jag få svar på mina mail, så då gav jag upp.
Nej, CDON kommer nog förr eller senare gå i graven.
 

sjobbe

Cartier
Tror ni att de sålt en enda ''lyx'' klocka via Cdon? Kan förstå någon som trycker hem en Champion eller annan diverse parfymklocka. Men en Rolex, Cartier eller dyl känns återigen bara så fel. Hur skulle tankegångarna gå? ''Juste, glömde köpa damsugarpåsar på hemvägen, jag gör det på Cdon. Men oj! Shit! De säljer ju Rolex också! Då slipper jag pallra mig iväg till stan imorgon för det köpet.'' och lägger sedan i båda i varukorgen och får dem samfraktat hem?
Haha, ja det är det jag inte kan få ihop heller. Förstår inte alls tanken bakom det hela.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Aktiekursen för Qliro är ingen munter läsning och det är konstigt att ett företag som säljer för 4-5 miljarder per år inte lyckas göra vinst.
 

TCB

Cartier
Höll på att sätta i halsen när jag såg att CDON saluförde Rolex-klockor. Med risk för att låta som en sur gammal gubbe men, det är trist att det har blivit så här.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Allt finns på cdon. Behövs inget annat

Billigaste stället att köpa lego till barnen på!
 
Topp