• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Certina DS “where it all began”

Kropoth

Cartier
Fick in en DS i går som jag vann på Tradera och många missade den nog då den låg gömd bakom andra klockor.

0075.jpg

Repigt glas.

0076.jpg

Nu på morgonen polerade jag glaset lite med Polywatch och fram kom ett fint ansikte. Lite smuts under glaset men annars mycket fin.

0077.jpg

Kaliber 25-661 i perfekt skick som sitter i en 013 boett och serienumret daterar den till 1967 så en av de sista DS som tillverkades.
Guldkorn!
 

Fadershan

Patek
Fick in en DS i går som jag vann på Tradera och många missade den nog då den låg gömd bakom andra klockor.

0075.jpg

Repigt glas.

0076.jpg

Nu på morgonen polerade jag glaset lite med Polywatch och fram kom ett fint ansikte. Lite smuts under glaset men annars mycket fin.

0077.jpg

Kaliber 25-661 i perfekt skick som sitter i en 013 boett och serienumret daterar den till 1967 så en av de sista DS som tillverkades.
Snyggt! Vet annonsen men trodde en vän budade så lät bli den annars hade den nog varit dyrare :)
 

DynamitBosse

Breitling
Vad är detta för skojig modell jag hittade i farsans klocklåda?

Men framförallt, hur många hundratusen lägger ni utgångsbudet på (ja, jag behöver pengar)?

IMG_0755.jpg
IMG_0754.jpg
 

Bilagor

  • IMG_0752.jpg
    IMG_0752.jpg
    108.4 KB · Visningar: 4
  • IMG_0751.jpg
    IMG_0751.jpg
    120.3 KB · Visningar: 2
  • IMG_0753.jpg
    IMG_0753.jpg
    103.9 KB · Visningar: 2
  • IMG_0756.jpg
    IMG_0756.jpg
    138.2 KB · Visningar: 2

Entruv

Omega
Tråkig dag när ens 25-36 slutar tickar. Känns som fjädern har gått av, får ingen resistans alls när jag drar upp klockan. Det goda som kommer ur är väl att man får en anledning att leta ny DS!

Om någon DS-mekare skulle vilja ha en icke-fungerande 25-36 (med dassig tavla men vad jag tror är originalkrona) för reservdelar eller dylikt så kan jag skicka mot en donation till BCF!
 

Fadershan

Patek
Tråkig dag när ens 25-36 slutar tickar. Känns som fjädern har gått av, får ingen resistans alls när jag drar upp klockan. Det goda som kommer ur är väl att man får en anledning att leta ny DS!

Om någon DS-mekare skulle vilja ha en icke-fungerande 25-36 (med dassig tavla men vad jag tror är originalkrona) för reservdelar eller dylikt så kan jag skicka mot en donation till BCF!
Jag är helt klart intresserad av delar till 25-36! Meen det går ju att byta fjäder i din oxå! Meen sannolikt är väl att den behöver service oxå så det är klart är tavlan kass så koatar det väl likvärdigt eller mer med service än vad klockan e värd.
 

Entruv

Omega
Jag är helt klart intresserad av delar till 25-36! Meen det går ju att byta fjäder i din oxå! Meen sannolikt är väl att den behöver service oxå så det är klart är tavlan kass så koatar det väl likvärdigt eller mer med service än vad klockan e värd.

Precis, tavlan skulle behövas bytas till något vackrare. Oklart om helservice eller endast byte av fjäder behövs då klockan enligt säljaren gick +1 sek per dygn (har dock själv inte mätt så ska verkligen inte svära på något). Är nog själv rätt bestämd att hitta en 25-45 i riktigt bra skick!
 

Fadershan

Patek
Precis, tavlan skulle behövas bytas till något vackrare. Oklart om helservice eller endast byte av fjäder behövs då klockan enligt säljaren gick +1 sek per dygn (har dock själv inte mätt så ska verkligen inte svära på något). Är nog själv rätt bestämd att hitta en 25-45 i riktigt bra skick!
Låter som en bra plan! 25-45:eek:r e läckra ting! :)
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Bra tips om någon har en utan bezel eller med trasigt glas. Brukar vara sjukt svårt/omöjligt i vanliga fall (speciellt bezel)
 

Loda

Omega
Här vinner man en DS som man verkligen vill ha och sen får man ett meddelande om att säljaren tyvärr tappat den när den skulle packas ner så att den är defekt... Suck.
Edit: är det svårt att fixa en lös minutvisare?
Screenshot_2019-09-03-11-32-58.png
 
Topp