• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cigarrtråden

Lolle

Panerai
En avslappnad kväll igår någonstans i Jämtland, laptopen avstängd och alla övertidstimmar bortglömda för en stund...
IMG_6711.JPG


God Jul mina vänner...
 

Bilagor

  • IMG_6736.JPG
    IMG_6736.JPG
    103.8 KB · Visningar: 32

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Gó kväll i tråden. Gör mitt första inlägg här. Inspirerad av @sherwan och @The lord tänkte jag återuppta cigarrökningen. Intresset dog lite med klappjakten på rökare inomhus och livet med små barn har inte heller inbjudit till långa rökpauser i lugn o ro men nu känner jag att tiden är mogen för en comeback. Köpte en humidor till mig själv i julklapp genom svägerskan som jobbar i tobaksaffär.
IMG_0255.JPG

IMG_0258.JPG

IMG_0260.JPG
 

BOTL

Panerai
Gó kväll i tråden. Gör mitt första inlägg här. Inspirerad av @sherwan och @The lord tänkte jag återuppta cigarrökningen. Intresset dog lite med klappjakten på rökare inomhus och livet med små barn har inte heller inbjudit till långa rökpauser i lugn o ro men nu känner jag att tiden är mogen för en comeback. Köpte en humidor till mig själv i julklapp genom svägerskan som jobbar i tobaksaffär.
IMG_0255.JPG

IMG_0258.JPG

IMG_0260.JPG

Välkommen tillbaka. Fukts in humidoren i lugn och ro och börja handla på dig lite gott
 

Jrgen

Cartier
God kväll.
Jag har hittat mina gammla humidorer som legat i ca 10 år med ett 20 tal cigarrer i.
Min fråga blir hur länge ska återfukningen ta innan man kan sätta tändaren i en av dom?
Tack på förhand
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
God kväll.
Jag har hittat mina gammla humidorer som legat i ca 10 år med ett 20 tal cigarrer i.
Min fråga blir hur länge ska återfukningen ta innan man kan sätta tändaren i en av dom?
Tack på förhand
Har dem legat fuktade i 10 år eller menar du att cigarrerna legat ofuktade i närmare 10 år?
 

Pistol_Pete

Panerai
Öppen fråga till alla garrerökande gubbar och damer här:
Undertecknad kommer spendera ca. en vecka på Aruba i Januari.
Finns det tips ock tricks för den cigarrintresserade resenären på den ön?

Mvh
Pistol_Pete
 
Topp