• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cigarrtråden

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Hur förvarar folk sina beads härinne? Öppen skål, rör, damstrumpa?
Är Ni noga med att hålla cigarrerna och beadsen åtskilda?
Allt funkar, jag har de i rör, skål och meshstrumpa.
Åtskilda? De ligger i samma humidor bredvid varandra, så länge du inte gräver ner de i beadsen så ska det inte vara någon fara :)
25735.jpg
 

Stein

Cartier
Hur förvarar folk sina beads härinne? Öppen skål, rör, damstrumpa?
Är Ni noga med att hålla cigarrerna och beadsen åtskilda?
I min humidor har jag öppnad fuktaren och lagt i beads i en damstrumpa. I mina plastidorer köpte jag någon påse gjord för ändamålet. Jag skiljer gärna beadsen på. cigarrerna i fall påsen skulle vara fuktig.
 

Camo00

Patek
Säg inget till Ben, men jag sitter här och röker icke-kuban!
Fick några pinnar av en vän från Colombia, La Cava del Puro, som är en cigarraffär och lounge i Bogotá. Colombiansk tobak, men wrappern är från Ecuador. Riktigt njutbar faktiskt, men ingen Behike... :)
20170328_223724.jpg
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Tack för tipset verkar trevligt. Jag har inte så bra koll men tycker det är gott. Rekommenderad pinne dom saluför?
En av mina personliga favoriter är Bolivar Royal Corona vilket dem säljer till ett väldigt konkurrenskraftigt pris. Väldigt mycket Bang for buck på den garren dock räknas Bolivar smakmässigt till dem starkaste kubanerna...
Om du vill ha lite mildare så sikta på Cohiba Robusto.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
En av mina personliga favoriter är Bolivar Royal Corona vilket dem säljer till ett väldigt konkurrenskraftigt pris. Väldigt mycket Bang for buck på den garren dock räknas Bolivar smakmässigt till dem starkaste kubanerna...
Om du vill ha lite mildare så sikta på Cohiba Robusto.
Tack för tipset, är ingen vanerökare så kanske säkrast med lite mildare doningar.
 

Brage

Omega
Då jag tycker om tobak, samt gin & tonic, men inte tillsammans, så har jag bestämt mig för ändring, detta ska funka tillsammans.

Så i skrivande stund har jag nu testat mig igenom 15 olika kombinationer. Med fokus i skrivande stund på att hitta rätt tonic. Citrusfrukten är inte heller bestämd ännu, en del testande med lime, pomerans, grape samt suckatcitron, har dock skett, med olika resultat. Ginen är given dock, Härnö Navy Strenght.

Jag har ännu inte gått i mål med receptet för den optimala blandningen till cigarr, men är helt klart övertygad om att den kommer finnas.

Delar med mig när receptet är funnet.
IMG_2972.JPG


PS. Andalusian Bull är rätt bra enligt mig @mikjon.
 
Topp