• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cigarrtråden

Camo00

Patek
Då jag tycker om tobak, samt gin & tonic, men inte tillsammans, så har jag bestämt mig för ändring, detta ska funka tillsammans.

Så i skrivande stund har jag nu testat mig igenom 15 olika kombinationer. Med fokus i skrivande stund på att hitta rätt tonic. Citrusfrukten är inte heller bestämd ännu, en del testande med lime, pomerans, grape samt suckatcitron, har dock skett, med olika resultat. Ginen är given dock, Härnö Navy Strenght.

Jag har ännu inte gått i mål med receptet för den optimala blandningen till cigarr, men är helt klart övertygad om att den kommer finnas.

Delar med mig när receptet är funnet.
IMG_2972.JPG


PS. Andalusian Bull är rätt bra enligt mig @mikjon.
Det är väl allmänt känt annars..?
Hendrick's Gin och Fentiman's Tonic Water, med gurka!
 

rdianat

Cartier
2-Faktor
Där har vi den, tack! Lite mer utförligt omdöme om Cohiba Medio Siglo då. Trevlig storlek om man bara har 20-30 min på sig, men man blir också snabbt besviken över att det hela är över så snabbt. Lärdomen är väl att man inte ska stressa ned cigarrökandet. :rolleyes: Det jag gillade med pinnen var att man kommer i den smakrika tredjedelen direkt. Ganska dyr dock...

Vad har ni för tips på humidor? Ska man köra på aktiv el passiv fuktare? Hur stor/liten ska man opta för? Vore trevligt med någon/några cigarrer per vecka hemma på balkongen.

Bör cigarrer få "ligga till sig", särskilt om man köper en 10-pack eller mer? Om ja, hur länge?

Min handlare tar nästan lika mycket i pris/pinne jmf med en box (3% rabatt). Med tanke att man alltid hittar ser täckblad som är skadade / riskerar att spricka upp när msn röker, vore det inte bättre att alltid handplocka istället för att köpa grisen i säcken? Hur brukar ni göra?
 

BOTL

Panerai
Där har vi den, tack! Lite mer utförligt omdöme om Cohiba Medio Siglo då. Trevlig storlek om man bara har 20-30 min på sig, men man blir också snabbt besviken över att det hela är över så snabbt. Lärdomen är väl att man inte ska stressa ned cigarrökandet. :rolleyes: Det jag gillade med pinnen var att man kommer i den smakrika tredjedelen direkt. Ganska dyr dock...

Vad har ni för tips på humidor? Ska man köra på aktiv el passiv fuktare? Hur stor/liten ska man opta för? Vore trevligt med någon/några cigarrer per vecka hemma på balkongen.

Bör cigarrer få "ligga till sig", särskilt om man köper en 10-pack eller mer? Om ja, hur länge?

Min handlare tar nästan lika mycket i pris/pinne jmf med en box (3% rabatt). Med tanke att man alltid hittar ser täckblad som är skadade / riskerar att spricka upp när msn röker, vore det inte bättre att alltid handplocka istället för att köpa grisen i säcken? Hur brukar ni göra?

Lite snabba svar, hoppas det är ok.

PÅ mina 12 år har varenda kotte jag känner köpt för liten humidor.

Köp kvalitet inte storlek, Adorini levererar på mindre humidorer. Annat om du ska ha fullstort skåp.
Beads är idiotsäkert...aktiva fuktare kan inte reglera ner fukt det kan beads.

Ens köpvanor har mycket att göra med din "plan". Jag vet att cigarrer blir så mycket dyrare med åren så köper för allt jag har råd, har tänkt puffa livet ut och kanske inte har råd att köpa sen. Kubaner går upp i pris med ålder däremot stannar ickekubaner i pris och vissa faller i pris. De är inte gjorda att lagras och vinner inte på det, man kan tycka vad man vill men kolla de stora auktionerna på cigarrer. Det är inte 1% som består av ickekubaner och ingen är villig att betala nåt heller för dem.

Köper du singlar kolla boxkod under lådan så du vet vad du har köpt.

Om du behöver hålla dig till en budget så är en full plastidor (kolla i tråden så ser du vad det är) fan så mycket bättre än tom humidor.
 

BOTL

Panerai
För er som vill prova vintageBolivar har jag fem tvåpack Bolivar Belicosos Finos från 2004. En av de mer lättillgängliga Bolivarerna med lite mindre jordkaraktär och citrustoner. En utsökt och välbalanserad belicoso. Skicka pm.
 
Topp