• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cigarrtråden

Sond

Patek
Drycken kan bli dyrare, dock vill jag inte lägga mer på cigarrerna då dom redan ligger på runt 60 - 130 kr och det har inte spelat så stor roll gällande pris<->illamående. Jag funderar på att gå på lite kortare cigarrer som gör att man kanske inte röker lika mycket per gång. Kan tycka att 12-14 cm blir för mycket. Sond dina nub verkar inte vara så långa?

Kom på att vissa nub är ju väldigt avsmalnande. Då borde ju tjockleken hanteras bra. Lite märkligt det här, att tycka nub är för tjocka medans vissa i min närhet säger att jag är alldeles för stor i käften..:D.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Romeo y Julieta no1 blev det idag.
image.jpg
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Drar du halsbloss? Känner du dig lika dålig när du rökt en mild kuban som har mycket mindre nikotin? Känner du av nåt medans du röker?

Aldrig halsbloss. Har försökt se ett mönster men jag har nog inte rökt tillräckligt många ggr av samma märke vid upprepade tillfällen för att kunna slå fast vad det beror på. Jag mår ju mycket bra när jag puffar på cigarren.
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
En fråga till er inrökta gurus.
I sommar har jag rökt ett antal cigarrer ofta i anknytning till inmundigande av rom. Detta är väl första gången jag på allvar röker cigarr mer regelbundet. Jag har druckit måttligt för att njuta fullt ut av cigarren. Något jag har märkt är att jag blivit säkert 10 ggr mer bakis och illamående dagen efter cigarrökning.

Finns det något bra tips eller tricks för att slippa må så förbannat dåligt dagen efter? Det känns inte som att jag är bakis av alkoholen utan mer som jag är illamående. Jag gillar smaken och njutningen av cigarr när jag röker dom men ibland känns det inte värt att röka dom då jag blir så sjuk dagen efter. Är en snusare sen tidigare så jag är inte ovan nikotinet.


Vet inte om det finns vetenskapliga belägg eller är rätt "lösning" på problemet men jag har alltid en stor kraft vatten med mig under tiden jag röker. Jag upplever att det känns bättre dagen efter om jag dricker ordentligt med vatten (även när det är måttliga nummer alkohol inblandat).

Alternativet är att det blir lättare ju fler cigarrer man röker :)
 

BOTL

Panerai
Helgen väntar :)
a6avu4u7.jpg



Edit: Punch - Sir John (Edicion Regionales 2012)
Punch - "Punch-Punch"
Upman - Magnum 48 (Edicion Limita 2009)
El Rey del Mundo - Choix Supreme

Sent from my iPad using Tapatalk

Stiligt!! Väldigt nyfiken på Sir John. Skriv gärna några ord när du puffar den!!

Har du rökt nåt inne på butiken än?
 

PhineasFreak

Breitling
En fråga till er inrökta gurus.
I sommar har jag rökt ett antal cigarrer ofta i anknytning till inmundigande av rom. Detta är väl första gången jag på allvar röker cigarr mer regelbundet. Jag har druckit måttligt för att njuta fullt ut av cigarren. Något jag har märkt är att jag blivit säkert 10 ggr mer bakis och illamående dagen efter cigarrökning.

Finns det något bra tips eller tricks för att slippa må så förbannat dåligt dagen efter? Det känns inte som att jag är bakis av alkoholen utan mer som jag är illamående. Jag gillar smaken och njutningen av cigarr när jag röker dom men ibland känns det inte värt att röka dom då jag blir så sjuk dagen efter. Är en snusare sen tidigare så jag är inte ovan nikotinet.
 

PhineasFreak

Breitling
Drick mycket vatten och ät något sött under tiden. Mörk choklad rekommenderas. Tvätta händerna noggrant när du är färdig. Mår du dåligt dagen efter så hjälper en dusch och nytt ombyte. Håll dig undan tobaks lukt och andra starka lukter.
 

fredrik!

Cartier
Stiligt!! Väldigt nyfiken på Sir John. Skriv gärna några ord när du puffar den!!

Har du rökt nåt inne på butiken än?


Så här kommer en kortare recension från en amatör:
För att vara så ung är den väldigt mogen. Mycket sötma fylld av kakaotoner, viss honung och hö i kombination med träsmak. Övertaget av träsmaken kom dock fram ju längre cigarren röktes, så jag tror den skulle må bra av viss lagring för att släta ut detta.
Överlag en väldigt trevlig cigarr med mild/medium styrka, välbalanserad men jag tror den skull bli ännu bättre med tiden.
 

BOTL

Panerai
Så här kommer en kortare recension från en amatör:
För att vara så ung är den väldigt mogen. Mycket sötma fylld av kakaotoner, viss honung och hö i kombination med träsmak. Övertaget av träsmaken kom dock fram ju längre cigarren röktes, så jag tror den skulle må bra av viss lagring för att släta ut detta.
Överlag en väldigt trevlig cigarr med mild/medium styrka, välbalanserad men jag tror den skull bli ännu bättre med tiden.

Måste onekligen prova en!!
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Drick mycket vatten och ät något sött under tiden. Mörk choklad rekommenderas. Tvätta händerna noggrant när du är färdig. Mår du dåligt dagen efter så hjälper en dusch och nytt ombyte. Håll dig undan tobaks lukt och andra starka lukter.

Jag har märkt att choklad, ngt sött att dricka samt ordentligt med vatten gör väldigt stor skillnad. Tack för tipsen!
 
Topp