• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cigarrtråden

fredrik!

Cartier
Bild 2014-08-02 kl. 13.56.jpg



Upman - Magnum 48 (Edicion Limita 2009) i värmen, recension kommer. :)
 

fredrik!

Cartier
Bild 2014-08-02 kl. 13.56.jpg



Upman - Magnum 48 (Edicion Limita 2009) i värmen, recension kommer. :)


Förhållanden: Utomhus på balkong, 27 grader, Jazz, Audemars Piguet och Coca Cola.

Generellt: Fast och stabil, lätt motstånd vid rökning, otroligt jämn vacker gråvit aska som håller sig kvar och brinner perfekt.

Första tredjedelen: Jord, lite peppar men med en viss sötma, medium kropp.

Andra tredjedel: Blir något oljig, något jord och en underbar len sötma lik torkad frukt och choklad som träder fram i eftersmaken.

Tredje tredjedel: Håller oljighet. Blir nästan mer och mer balanserad enligt mig och röken blir fylligare och fylligare, sötman och jordigheten går perfekt ihop, jag älskar det!
 

Mattias79

Cartier
Jag och brorsan hittade oöppnade tobakspaket på en antikhandel. Tillverkade i finland under krigstiden. Då hade finnarna inhemsk tobaksproduktion och på förpackningen skryter man om att hela 60% av tobaken är från utlandet. Behöver jag säga att tobaken är torr?
amemuren.jpg
yhy5ujyj.jpg
5ydy8ede.jpg
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Körde en Monte Cristo Petit No.2 i förrgår. Den var nå helt ruskigt bra och riktigt bra storlek för mig!
Blir att köpa på sig ett parti av den!
Sedan igår körde jag på en Hoyo de Monterrey Epicure. Den var okej om något kanske lite för stark för mig.
 
  • Like
Reactions: ace

Johan M

Cartier
En fråga till er inrökta gurus.
I sommar har jag rökt ett antal cigarrer ofta i anknytning till inmundigande av rom. Detta är väl första gången jag på allvar röker cigarr mer regelbundet. Jag har druckit måttligt för att njuta fullt ut av cigarren. Något jag har märkt är att jag blivit säkert 10 ggr mer bakis och illamående dagen efter cigarrökning.

Finns det något bra tips eller tricks för att slippa må så förbannat dåligt dagen efter? Det känns inte som att jag är bakis av alkoholen utan mer som jag är illamående. Jag gillar smaken och njutningen av cigarr när jag röker dom men ibland känns det inte värt att röka dom då jag blir så sjuk dagen efter. Är en snusare sen tidigare så jag är inte ovan nikotinet.

Jag känner igen det där, drick vatten, jag tror det beror på vätskebrist.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Förhållanden: Utomhus på balkong, 27 grader, Jazz, Audemars Piguet och Coca Cola.

Generellt: Fast och stabil, lätt motstånd vid rökning, otroligt jämn vacker gråvit aska som håller sig kvar och brinner perfekt.

Första tredjedelen: Jord, lite peppar men med en viss sötma, medium kropp.

Andra tredjedel: Blir något oljig, något jord och en underbar len sötma lik torkad frukt och choklad som träder fram i eftersmaken.

Tredje tredjedel: Håller oljighet. Blir nästan mer och mer balanserad enligt mig och röken blir fylligare och fylligare, sötman och jordigheten går perfekt ihop, jag älskar det!

Mycket goda förhållanden!
Bra recension!
 

BOTL

Panerai
Körde en Monte Cristo Petit No.2 i förrgår. Den var nå helt ruskigt bra och riktigt bra storlek för mig!
Blir att köpa på sig ett parti av den!
Sedan igår körde jag på en Hoyo de Monterrey Epicure. Den var okej om något kanske lite för stark för mig.

Prova fler, många inklusive jag sågar den cigarren rejält! Väldigt pepprig och inte mycket av Montecristosötman marcaskaraktär i den cigarren. Jag skule rekommendera PETIT edmundon om du gillar ungefär den storleken!
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Prova fler, många inklusive jag sågar den cigarren rejält! Väldigt pepprig och inte mycket av Montecristosötman marcaskaraktär i den cigarren. Jag skule rekommendera PETIT edmundon om du gillar ungefär den storleken!

Jaså? Det var ungefär sådär, pepprig, som jag tyckte att HDM Epicuren var.
Ska testa den! Lokala cigarr affären här har inte jätte mycket men en del :)
Ska nog fan inhandla en humidor här, men alla är så stora. Svårt när man är på resande fot
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Var Lillcorren något att ha?

Den var lättrökt, hade en okomplicerad smak och väldigt snäll. Inte det bästa jag rökt, men jag kommer definitivt köpa fler. Bra pris och vad jag tycker mycket pang för pengarna. Om du gillar tyngre och avancerade smaker så ska du inte ta denna, men den är väl värd att pröva.
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Jag funderar iom Davids inlägg på att skaffa en humidor till min piptobak och mina cigarrer. Dock är jag ingen tung rökare så jag vill inte ha någon värsting eller stor variant. Någon som kan ge mig ett tips på en bra humidor som rymmer 20-30 cigarrer? Om någon mot förmodan skulle ha en och vill sälja den så får ni gärna PM'a mig.
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Jag funderar iom Davids inlägg på att skaffa en humidor till min piptobak och mina cigarrer. Dock är jag ingen tung rökare så jag vill inte ha någon värsting eller stor variant. Någon som kan ge mig ett tips på en bra humidor som rymmer 20-30 cigarrer? Om någon mot förmodan skulle ha en och vill sälja den så får ni gärna PM'a mig.


Jag har kikat på www.humidordiscount.se efter tips. Inte kommit till skott men när jag köper blir det därifrån. Verkar finnas I alla storlekar och märket Adorini ska vara bra.
 

meo_swe

Audemars
Nu när BOTL s paket kommit så har Humidoren fått liiiiten tillökning. Måste ta och köpa på mig fler cigarrer, det är ju så mysigt att röka.
Ska nog sätta mig i parken utanför och ta mig en rackare snart.

En AVO Xo som röktes igår med goda vänners sällskap


 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Nu när BOTL s paket kommit så har Humidoren fått liiiiten tillökning. Måste ta och köpa på mig fler cigarrer, det är ju så mysigt att röka.
Ska nog sätta mig i parken utanför och ta mig en rackare snart.

En AVO Xo som röktes igår med goda vänners sällskap




Hade ett par av den. Vad tyckte du om den? Anledningen att jag frågar är att när jag rökte den fick jag flashbacks till när jag var liten Och hade något sorts godispulver som som som bubblade när man la det på tungan. Sjuk association men så var det :)
 

meo_swe

Audemars
Hade ett par av den. Vad tyckte du om den? Anledningen att jag frågar är att när jag rökte den fick jag flashbacks till när jag var liten Och hade något sorts godispulver som som som bubblade när man la det på tungan. Sjuk association men så var det :)

Jag tyckte den var väldigt trevlig. Lite för mild kanske om jag ska säga något negativt. Fick dock inga underliga flashbacks, men det är definitivt en cigarr jag ska köpa igen. :)
 
Topp