• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Croco nubuck gold Panerai äger!

Tome

Cartier
Fick äntligen hem pannan från Kaplans så jag kan använda mina nya straps. Först ut är Jules Verne strapet som jag är hyfsat nöjd med. Assolutamentet får vänta :cool:

Att ta wristshots med ipad är f ö ett jädra konststycke...

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

Tome

Cartier
...nu måste jag bara hitta en 1,4 mm mejsel som funkar till skruvarna för bandhornen (om dom kan kallas så på en Rad). Jag inhandlade ett set på Tools som är en välsorterad verktygsbutik, men den jädra mejseln blir för tjock för fort. Är säker på att det ska vara 1,4 mm - nån som har tips på märke/butik med mejsel som funkar till Radiomir? Kan ju knappast åka 20 mil till Nymans varenda gång man vill byta band :meh:
 

J&B

Omega
Riktigt snyggt!!! Jag köpt ett mejselset på Kjell och Co. för kaffepengar där en mejsel passar för byta band på min Luminor. Osäker om den är 1,2 eller 1,4 men båda borde funka.
 

Bateman

Omega
Tveka inte med asso strapen helt outstanding och blir bara snyggare med tiden. Mitt asso har pensionerat resten av mina straps enda undantaget är sommarn då gummit/natot åker på!!
 

UNO

Panerai
Kul att du köpte vitguldPaneraien, den såg så eländigt ensam och bortglömd på Kaplans.
Bandet lyfte verkligen.
 

Tome

Cartier
Jag köpte mina mejslar (1,2 o 1,4mm) på Bauhaus.

Feeeeet klocka för övrigt :)

/Daniel
Bauhaus och Kjell&Co i all ära, men inte funkar dom till att byta band på en Rad iaf :grumpy: Efter att ha inhandlat två olika set med mejslar (ner till 1,4mm) som alla var för tjocka för att passa så fick jag hem mina Bergeron igår. NU kan jag byta banden :D Kvalitet is da shit!
 
Topp