• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dömmer du en person efter klockan?

johan99

Breitling
Dömer inte pga bara klockan, men visst påverkar det förstaintrycket.
Däremot kan det vara rätt kul om personen ifråga har något udda eller ovanligt på armen att snegla på. Kan ju tyvärr också sitta något helt opassande bygge på armen som är svårt att släppa ögonen ifrån, ibland näst intill hypnotiserande.
 

Riffraff

Cartier
Bara folk som har kopior, annars tänker jag ingenting negativt om folk som har en Wellington, Ur & Penn, Invicta eller whatever. Lika lite som jag imponeras av en person med en Patek.


Enligt min mening så ska poängen med en klocka endast bestå av vilken känsla det ger ägaren. Det är allt som betyder något. Tyvärr är det väl så att vissa köper en viss klocka för att impa på andra mer än att gå efter eget tycke men det kan jag ju inte heller veta så därför dömer jag inte NÅGON (utom folk som köper kopior då)
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Hehe. Jag hänvisar till @1965eks utmärkta inlägg. Bildning slår poserande varje dag i veckan i min bok.;)


Ska jag vara ärlig, så skrev jag det först. Haha. Men sen hade alla inlägg ovan mig stavat med två M lika så trådstarten .. så jag tvivlade på mig själv .. borde jag inte gjort..

Men,. Man kommer undan med sånt om man bär rolex.. tur det
 

116334/5

Cartier
Friends Of KS
När jag tänker efter märker jag att jag uppfattar folk med parfymklockor som mindre smarta och ytliga personer.

Tänker speciellt på de som lägger flera tusen på en armaniklocka, för det första får dem ju inte mycket klocka för pengarna direkt och de kunde köpt en bra seiko istället. Men eftersom de inte är särskilt klockintresserade struntar de ju i urverket och prestandan och alltihop, men de väljer ändå att lägga flera tusen på något de ej är intresserade av, varför? Jo för att imponera, men grejen är ju den att ingen blir imponerad..
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
När jag tänker efter märker jag att jag uppfattar folk med parfymklockor som mindre smarta och ytliga personer.

Tänker speciellt på de som lägger flera tusen på en armaniklocka, för det första får dem ju inte mycket klocka för pengarna direkt och de kunde köpt en bra seiko istället. Men eftersom de inte är särskilt klockintresserade struntar de ju i urverket och prestandan och alltihop, men de väljer ändå att lägga flera tusen på något de ej är intresserade av, varför? Jo för att imponera, men grejen är ju den att ingen blir imponerad..
Iallafall ingen som är mer än måttligt intresserad av klockor.
 

kmg

Patek
2-Faktor
När jag tänker efter märker jag att jag uppfattar folk med parfymklockor som mindre smarta och ytliga personer.

Tänker speciellt på de som lägger flera tusen på en armaniklocka, för det första får dem ju inte mycket klocka för pengarna direkt och de kunde köpt en bra seiko istället. Men eftersom de inte är särskilt klockintresserade struntar de ju i urverket och prestandan och alltihop, men de väljer ändå att lägga flera tusen på något de ej är intresserade av, varför? Jo för att imponera, men grejen är ju den att ingen blir imponerad..
Många blir imponerade jag lovar :)
 

Kugghjul

Panerai
Ja och nej.

Men jag ser mest klockan som en personlighets-booster, jag uppskattar också att folk bryr sig och vill ha något fint på sig för att förgylla min dag. Jag har generellt svårt att bli avundsjuk på andra, ett av mina bättre personlighetsdrag.

Stekig look kompletteras med gulguldssub.
LO-jobbaren med en sliten Casio - jag respekterar alla som går till jobbet!
Student med jeans, skjorta och DW indikerar viss ambition stilmässigt.
Guld AP RO på superentreprenören är liksom pricken över i-et.
vid 1:51
 

SGB

Breitling
Bara när jag ser folk med dyra klockor när jag vet att de egentligen inte alls har råd med en sådan pjäs. Typ familjefadern med helt ordinär inkomst som ligger efter med det mesta men ändå köper en klocka för 100 lax. Patetiskt.
 

Kugghjul

Panerai
Bara när jag ser folk med dyra klockor när jag vet att de egentligen inte alls har råd med en sådan pjäs. Typ familjefadern med helt ordinär inkomst som ligger efter med det mesta men ändå köper en klocka för 100 lax. Patetiskt.
Vad menar du med "ligger efter med det mesta"? Att personen inte har senaste modell på bil och kläder, eller att personen har betalningsanmärkningar och maxade blankolån etc?
 

SGB

Breitling
Vad menar du med "ligger efter med det mesta"? Att personen inte har senaste modell på bil och kläder, eller att personen har betalningsanmärkningar och maxade blankolån etc?
Det andra. Skulder till förbannelse. Familj. Ny unge påväg. För liten lägenhet i 2:a hand och allmänt obra ekonomi. Men på nåt sätt skrapas det fram 100 lax till en Rolle. För det skall glänsas. Mycket viktigt. Har sett det och tycker det är sjukt hjärndött. Men men det är vad jag tycker.
 

PNM

Panerai
Det är ett grumligt begrepp ”döma”. Alla människor utvärderar i alla fall alla andra människor konstant på basis av alla möjliga attribut, inklusive vilken klocka de bär. “Döma” har lite konnotationen av att man ser sin utvärdering som definitiv och inte är medveten om begränsningarna i sin egen utvärderingsförmåga. I det avseendet så försöker jag undvika att döma andra oavsett grund.
 

JB_XII

Rolex
När jag tänker efter märker jag att jag uppfattar folk med parfymklockor som mindre smarta och ytliga personer.

Tänker speciellt på de som lägger flera tusen på en armaniklocka, för det första får dem ju inte mycket klocka för pengarna direkt och de kunde köpt en bra seiko istället. Men eftersom de inte är särskilt klockintresserade struntar de ju i urverket och prestandan och alltihop, men de väljer ändå att lägga flera tusen på något de ej är intresserade av, varför? Jo för att imponera, men grejen är ju den att ingen blir imponerad..

Öppna gaderoben och kika lite först. Hänger det inte ett par Ralph Lauren skjortor där? ;)
#dubbelmoral
 
Topp