• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens fix och trix!

oftast

Panerai
2-Faktor
Balans rengjord och glas bytt så nu är den väl att betrakta som räddad. Håller tiden och ser inte så dum ut!
IMG_20180507_232011.jpg
 

nahoj

Breitling
Kanske kan det vara här jag ställer frågan istället.
När jag skulle sätta i Kronan på min Tissot så trycktes "skruven/spärren" ned och vill inte komma upp.
Någon som stött på det tidigare? Måste man plocka isär hela urverket för att få till det?
Jag är HELT novis....
 

rogart-63

Patek
Kanske kan det vara här jag ställer frågan istället.
När jag skulle sätta i Kronan på min Tissot så trycktes "skruven/spärren" ned och vill inte komma upp.
Någon som stött på det tidigare? Måste man plocka isär hela urverket för att få till det?
Jag är HELT novis....
Låter som du tryckt lite för hårt ner . Tyvärr är nog enda alternativet att lossa tavlan och visare. Och svar ja det har jag gjort ett antal gånger. En bild på verket kan ju vara till hjälp. Så vi ser vad det är för klocka.
 

MrBeam

Cartier
Finns det någon här som skulle kunna hjälpa mig med en Enicar som jag ska hämta i helgen?
Screenshot_20180506-083609~2.png
Jag skulle vilja justera ringen som ligger lite över kalendern och se om dom bruna fläckarna är smuts. Glaset kan jag nog hantera själv.
Efter att ha övat på min Arsenal
IMAG2684.jpg
(Dragit ut kronan och blottade urtavlan bara för att se att jag kunde), så har den blivit jätteseg nu när man ska ställa in tiden! Så det vågar jag mig inte på igen.
Man kan få Arsenalen som en del av betalningen om det skulle vara intressant.
 
Senast ändrad:

alexndr

Rolex
2-Faktor
Finns det någon här som skulle kunna hjälpa mig med en Enicar som jag ska hämta i helgen?
Screenshot_20180506-083609~2.png
Jag skulle vilja justera ringen som ligger lite över kalendern och se om dom bruna fläckarna är smuts. Glaset kan jag nog hantera själv.
Efter att ha övat på min Arsenal
IMAG2684.jpg
(Dragit ut kronan och blottade urtavlan bara för att se att jag kunde), så har den blivit jätteseg nu när man ska ställa in tiden! Så det vågar jag mig inte på igen.
Man kan få Arsenalen som betalning om det skulle vara intressant.

Vet inte om jag missuppfattar men tveksamt om ringen är lös? Jag har en snarlik och på den sitter ringen fast.
Kanske ett AR 167 i det där? Fina verk.

Edit: fick större bild och ser ju helt klart ut som det är en ring som ligger över. Boetten ser kraftigt polerad ut. Är den från Indien?
 

MrBeam

Cartier
Vet inte om jag missuppfattar men tveksamt om ringen är lös? Jag har en snarlik och på den sitter ringen fast.
Kanske ett AR 167 i det där? Fina verk.

Edit: fick större bild och ser ju helt klart ut som det är en ring som ligger över. Boetten ser kraftigt polerad ut. Är den från Indien?
Vet faktiskt inte då jag ropade in den på Kaplans. Men att boetten är misshandlad förstod jag. Hoppas att den inte är ifrån Indien iaf.
 

Psykel

Patek
Vet inte om jag missuppfattar men tveksamt om ringen är lös? Jag har en snarlik och på den sitter ringen fast.
Kanske ett AR 167 i det där? Fina verk.

Edit: fick större bild och ser ju helt klart ut som det är en ring som ligger över. Boetten ser kraftigt polerad ut. Är den från Indien?
Vet faktiskt inte då jag ropade in den på Kaplans. Men att boetten är misshandlad förstod jag. Hoppas att den inte är ifrån Indien iaf.
Svensk dagvisning, så nån Indienklocka är det nog inte. Tycker den ser rätt okej ut om man jämför med denna som ser ut att vara nära NOS.
mfo79nyagp2zlc.jpg
 

Exxet

Rolex
Antingen sitter ringen fast mellan glaset och boetten lr mellan tavlan och boetten, förmodligen finns någon pigg lr urtag som ska passa in i varandra, kan ju ha gått av, men det märker man när man plockar bort verket, en annan grej, är glaset runt lr ovalt, om det är ovalt kan det bli lite svårare att hitta.
Prickarna kan vara smuts, kan gå bort med lite Rodico.
 

rogart-63

Patek
1000450.jpg

Tyvärr står det inget på den andra sidan heller, finns en spricka i regelfjädern så en ny sådan hade varit bra att hitta. Just regelfjädern kan vara ett sätt att hitta tillverkaren då de ofta är unika för en tillverkar och samma typ användes ofta på flera urverk och modeller.
Hitta ett runt verk i en låda med samma konstruktion på regelfjädern. Hajade till när jag såg den . Tyvärr står inget på verket annat än en 8 instansat i plattan. Kan lossa den och ta en bild om du vill? Kan ju vara samma. Hitta denna oxå men står inget på den heller. http://www.millsys-watch.co.uk/watch-parts-12-c.asp
Bra sida dock
 
Senast ändrad:

Martin Lovasz

Audemars
Tack! Konstigt att man inte märk urverket men man tänkte nog inte så mycket på sådan på den tiden. Frågan är om den har samma mått, fast då spricka inte är i själva armen så kan det nog klara sig med den jag har men får testa när den är servad.
 

Fadershan

Patek
Hur kmr man åt för att olja juvelen på dessa?? Eller gör man det från undersidan? och låter juvelen sitta?
IMG_20180510_155909.jpg
 
Senast ändrad:

Fadershan

Patek
Topp