• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens kläd-ur-matching

Miami

Rolex
2-Faktor
Absolut! Men det är skillnad på finare middagar och vanliga arbetsdagar. Då passar ploppen perfekt.

Välkommen in och hälsa på om du har vägarna förbi!

på era egna kostymer, kan man beställa extra par byxor senare säsonger med? Eller är det oftast 1 säson de finns tillgänglig? Köper ofta 2 par direkt men ibland är det skönt att slippa :)
 

Fabian

Patek
2-Faktor
på era egna kostymer, kan man beställa extra par byxor senare säsonger med? Eller är det oftast 1 säson de finns tillgänglig? Köper ofta 2 par direkt men ibland är det skönt att slippa :)

Jag råder alltid folk att köpa extra bralla direkt. Bättra att man sliter jämnt så att den nya byxan inte ser allt för "crisp" ut när kavajen börjat nötas ner. Beroende på tyg har vi möjlighet att beställa extra byxor - vare sig det är samma eller tidigare säsong! Kom förbi med kostymen så kan jag titta närmare på det.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Bruna toner idag
IMG_6744.JPG
IMG_6756.JPG
Putsade Churches, skitig bil...
IMG_6755.JPG

Trettiotals Zenith tank
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Kom på att det är julfest med jobbet om en vecka så testar lite kläder. Upptäcker att kavajen sitter lite tajt. Vad tycks? funkar detta på julfest?
20161130_202541.jpg
20161130_202708.jpg

20161130_201302.jpg
Jag håller inte med @vaniljglass . Scarfen tycker jag var lite kul och fungerade färgmässigt med resten. Skjortan (som strykes ordentligt!) är rosa va? Jag förstår att den röda bröstnäsduken kanske går i julens färger men det skär sig med det rosa. Byt till en vit tex.
Jag tycker kavajen sitter bra. Om det stramar så får du väl hålla in magen lite ;) och i värsta fall gå med uppknäppt kavaj. Och det svarta bandet blir mkt bättre på klockan till denna klädsel. Ha kul!
 

Richard1987

Panerai
Jag håller inte med @vaniljglass . Scarfen tycker jag var lite kul och fungerade färgmässigt med resten. Skjortan (som strykes ordentligt!) är rosa va? Jag förstår att den röda bröstnäsduken kanske går i julens färger men det skär sig med det rosa. Byt till en vit tex.
Jag tycker kavajen sitter bra. Om det stramar så får du väl hålla in magen lite ;) och i värsta fall gå med uppknäppt kavaj. Och det svarta bandet blir mkt bättre på klockan till denna klädsel. Ha kul!
Klockan är ljuslila faktiskt, Ralph Lauren button down :) Tack för din input :D Får dra in på kolhydraterna nästa vecka haha
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Jag håller inte med @vaniljglass . Scarfen tycker jag var lite kul och fungerade färgmässigt med resten. Skjortan (som strykes ordentligt!) är rosa va? Jag förstår att den röda bröstnäsduken kanske går i julens färger men det skär sig med det rosa. Byt till en vit tex.
Jag tycker kavajen sitter bra. Om det stramar så får du väl hålla in magen lite ;) och i värsta fall gå med uppknäppt kavaj. Och det svarta bandet blir mkt bättre på klockan till denna klädsel. Ha kul!
Kommer faktiskt aldrig fatta det där med att något är "lite kul" eller att man "skojar till det lite". :)

Finns jättemånga snygga sätt att bära en scarf till dressad klädsel, men det där tycker jag inte var ett av dem. Speciellt ogillade jag storleken på scarfen.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Kommer faktiskt aldrig fatta det där med att något är "lite kul" eller att man "skojar till det lite". :)

Finns jättemånga snygga sätt att bära en scarf till dressad klädsel, men det där tycker jag inte var ett av dem. Speciellt ogillade jag storleken på scarfen.
Jag håller med om att den gärna kunnat vara längre. Jag har själv aldrig burit scarf men @Richard1987 julfest skulle ju innefatta glamour och då är väl en dandy scarf ett bra och lagom sätt att bjuda till?
 
Topp