Kristoffintosh
Basic
Riktigt bra loppisfynd idag! Kikade in på en flyttstäd/loppis när jag väntade på bilen vid däckbyte. Och det var ju tursamt! Haft en bra loppisommar, men här är absolut i toppskiktet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Härliga fynd !Riktigt bra loppisfynd idag! Kikade in på en flyttstäd/loppis när jag väntade på bilen vid däckbyte. Och det var ju tursamt! Haft en bra loppisommar, men här är absolut i toppskiktet.
Tackar! Ja, superskoj. Velat ha en UG, otippat att hitta en på loppis. Den står stilla, men ser att ena armen på incablock-fjädern är av vilket jag tror är orsaken. Ska vi nog kunna få till. I övrigt verkar 262-verket rent och intakt. Tavlan ser perfekt ut. Ska bli kul att sätta tänderna i. Nytt akryl och passande band skall genast införskaffas.Härliga fynd !
Kul att se ett bruksur från UG !
Hoppas den går, och nytt glas
och ett tidtypiskt band kanske..
Med all säkerhet orginalkrona.
Grattis till uren !
En deluppdatering: Bytte akryl och tvättade case, den behöver fortfarande en full service och incablock-fjädern behöver nog bytas ut. Men den putsade upp rätt fint!
Vackert !En deluppdatering: Bytte akryl och tvättade case, den behöver fortfarande en full service och incablock-fjädern behöver nog bytas ut. Men den putsade upp rätt fint!
Jag postar detta lilla fynd här för att jag kunde inte hitta en bättre tråd - märket Recta var väldigt flitiga på oväntat många saker förutom sina klockor då de även gjorde mycket kompasser och nu har jag även upptäckt pennor.
Pennan är intressant för det är en väldigt tidig kulspets penna med fyra färger. Det daterar den iaf till 50-talet. För mig som pennörd så är jag imponerad över hur elegant den är mekaniskt - man behöver inte ta isär pennan för att byta patroner utan du trycker lite extra hårt på någon av knapparna och sen kan du enkelt dra ut patronen och sätta in en ny. Jag tror att denna penna är i silver (mina tester visar på det) men jag har inte hittat en stämpel än så jag vågar inte säga det helt säkert. En kul och väldigt kvalitativ penna helt enkelt så jag hoppas ni tyckte den var lite rolig som Recta-kuriosa. Om ni får feeling på en in-house tillverkad penna av en klockfabrik någon dag kan jag nämna att förutom Recta tillverkade även Vulcain fina pennor på tidigt 1900-tal.
Kul, tack för info! Hoppas att en sådan och en Jaeger Lecoultre-kamera dyker upp härnäst på loppis då så att man kan känna sig nätan helt utkittad av klockmärkenÄven självutlösare till kameror (Photoclip) - men det räknas ju närmast till klockor.
Jo, men visst skulle de där räknas som vintage. Möjligen att Citizenklockan skulle vara semi-vintage. Här kan du läsa lite mer om Rodania... Thread 'Paketöppning: Vad har Rodania med cykel att göra?' https://klocksnack.se/threads/paketöppning-vad-har-rodania-med-cykel-att-göra.73103/
Kom över dem här idag. Men är det ens vintage? Aldrig hört talas om rodania tex.
Jo, men visst skulle de där räknas som vintage. Möjligen att Citizenklockan skulle vara semi-vintage. Här kan du läsa lite mer om Rodania... Thread 'Paketöppning: Vad har Rodania med cykel att göra?' https://klocksnack.se/threads/paketöppning-vad-har-rodania-med-cykel-att-göra.73103/
Herregud, magisk liten sak! En sådan där "purse watch" som jag har hört dom kallas ligger högt på min önskelista minst sagt; grymt plockat!Skoj och udda litet fynd idag.
Den är fjädrad och helt i Silver och sen läderklädd. Kunde inte hoppa över denna.
Hittade denna på en marknad i Antibes i ett sådär skönt slitet skick! Nu är frågan om man vågar bada
Den där ser verkligen rock n roll ut =)Fått nytt urverk, monterat av sekundvisaren som inte matchade i patina samt klarat trycktest utan att behöva byta glaset en bra semesterklocka och ett roligt minne
Nu i lite annan miljö..
Tack för tipset, sprang på denna!Även självutlösare till kameror (Photoclip) - men det räknas ju närmast till klockor.
Snällt att rädda den lilla Certinan(?)Dagens loppis fynd. Mycket nöjd
Snällt att rädda den lilla Certinan(?)
Urverket var fint