• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Gårdagens nytillskott = dagens klocka. Nästan lite @Rozzy-känsla över den, när jag väl får den på ett bättre band. Förslag? Jag tänker kanske struts.
Snapseed.jpg
Den är fin, grattis!
I mitt tycke är den dock ingen struts-klocka. Struts sätter man på mer exklusiva klockor tycker jag. Får jag föreslå ett brunt flätat i stället? Det hade passat bättre i mitt tycke. Här från Hadley-Roma
IMG_9922.JPG
IMG_9923.JPG
 

BCKSTRM

Rolex
Tja!
Som ni kanske minns ropade jag nyss hem denna. Nu har den fått en välbehövlig service men en fråga kvarstår innan den skickas tillbaka till mig:

Ska man pilla bort lumen i minutvisaren eller fylla på med ny (som troligen inte kommer matcha 100%)?

Tacksam för smakråd :)
IMG_4639.JPG
 

Psykel

Patek
Den är fin, grattis!
I mitt tycke är den dock ingen struts-klocka. Struts sätter man på mer exklusiva klockor tycker jag. Får jag föreslå ett brunt flätat i stället? Det hade passat bättre i mitt tycke. Här från Hadley-Roma
IMG_9922.JPG
IMG_9923.JPG
Du levererar som alltid! Jag tänker att struts är lite funky, men du har nog rätt där. Flätat läder är ju garanterat 70-taligt nog för min. Tyckte iallafall att färgen funkade på bandet den kom på, trots att det känns en smula plastigt.
Nu kanske vi glider en smula off topic, men vad tror du skulle funka på min Omega? 21mm bandbredd begränsar ju tyvärr en smula, och jag vill helst inte klämma in ett 22mm. Men rapporter från Basel säger att Hirsch utökar med en massa 21mm-band i år (vilket är logiskt, med tanke på alla tillverkare som envisas med den bredden - Certina, Tag Heuer, JLC...). Struts eller ödla? Tänker iallafall nåt brunt, rent spontant. Och helst inget dyrare än klockan själv! :D
img_4981-jpg.515952
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Du levererar som alltid! Jag tänker att struts är lite funky, men du har nog rätt där. Flätat läder är ju garanterat 70-taligt nog för min. Tyckte iallafall att färgen funkade på bandet den kom på, trots att det känns en smula plastigt.
Nu kanske vi glider en smula off topic, men vad tror du skulle funka på min Omega? 21mm bandbredd begränsar ju tyvärr en smula, och jag vill helst inte klämma in ett 22mm. Men rapporter från Basel säger att Hirsch utökar med en massa 21mm-band i år (vilket är logiskt, med tanke på alla tillverkare som envisas med den bredden - Certina, Tag Heuer, JLC...). Struts eller ödla? Tänker iallafall nåt brunt, rent spontant. Och helst inget dyrare än klockan själv! :D
img_4981-jpg.515952
Är det du som är sjuttiotals funkig? Klockan ser mer ut som sextiotal tycker jag :D

Omegan är väl inga problem, bara köpa ett lämpligt 21mm. Inte enklaste dimensionen att finna, men de existerar. Jag letar NOS. Jag håller med om brunt, och initialt tänkte jag mörkbrunt. Jag hade gått på ett tidstypiskt avsmalnande (tapred) och relativt tunnt. Men här är några lämpliga att välja mellan;

Nu bryter jag mina moraliska regler när jag rekommenderar detta - som gammal surfare har vi i vattnet en hederskodex gentemot hajarna: "äter inte ni oss, så äter inte vi er". Så själv har jag inga band i haj. Classwatchstrap är för övrigt min kran på tunna fina klockarmband.
s-l1600s.jpg

http://www.ebay.com/itm/21mm-STYLEC...859942?hash=item211dadf2e6:g:LGEAAOSw9GhYanU6

Snygg gris;
s-l1600.jpg

http://www.ebay.com/itm/NOS-Vintage...515555?hash=item4b15c0f9a3:g:V~oAAOSwXYtY0T8s

Det krävs nästan att man beställer ett par stycken band för att motivera fraktkostnaden. Lycka till!
 
Senast ändrad:
Topp