• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Dubbelpost FTW!
IMG_6541.JPG
Mycket fin Strindberg! Den tidiga tavlan är "granne"!
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Tja!
Som ni kanske minns ropade jag nyss hem denna. Nu har den fått en välbehövlig service men en fråga kvarstår innan den skickas tillbaka till mig:

Ska man pilla bort lumen i minutvisaren eller fylla på med ny (som troligen inte kommer matcha 100%)?

Tacksam för smakråd :)
IMG_4639.JPG
Ta (givetvis) bort lös lume från tavlan, men låt det sedan vara som det är.
 

stesun

Omega
Farfars gamla sextioårspresent. En Zenith Sporto från 1963. På ett rostfritt Fisher meshband. Farfar gick bort 1976, och efter det har klockan legat i en låda. Tills i tisdags förra veckan då jag drog upp den, ställde tiden och tog på mig den. Sedan dess har den snabbat sig en minut. Tänkte kolla gångtidsreserven nu också.
DSC_1114.JPG
 
I'm being a little bit cheeky here using a photo taken during this week which displays something quite rare.

0210E53B-56FA-4EAF-841F-BA75DC443750.jpg


Notice anything in particular about these two watches !!!

I promise you they are both set correctly for time ...

I drove from Melbourne in Victoria, 950km to my brothers wheat farm in South Australia. As i crossed the border the time zone changed by 30 minutes !! Yes only 30 mins, the smallest increment in a time zone in the whole world.

Have a great weekend everyone - Darren
 

Fadershan

Patek
I'm being a little bit cheeky here using a photo taken during this week which displays something quite rare.

0210E53B-56FA-4EAF-841F-BA75DC443750.jpg


Notice anything in particular about these two watches !!!

I promise you they are both set correctly for time ...

I drove from Melbourne in Victoria, 950km to my brothers wheat farm in South Australia. As i crossed the border the time zone changed by 30 minutes !! Yes only 30 mins, the smallest increment in a time zone in the whole world.

Have a great weekend everyone - Darren
Fina klockor oxå! Trevlig helg! :)
 

Psykel

Patek
Farfars gamla sextioårspresent. En Zenith Sporto från 1963. På ett rostfritt Fisher meshband. Farfar gick bort 1976, och efter det har klockan legat i en låda. Tills i tisdags förra veckan då jag drog upp den, ställde tiden och tog på mig den. Sedan dess har den snabbat sig en minut. Tänkte kolla gångtidsreserven nu också.
DSC_1114.JPG
Grymt fin, men du borde göra nåt åt glaset. Är det sprucket eller bara repigt?
 
Topp