• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

B62

Panerai
Fredagens val
IMG_9990.JPG
IMG_9992.JPG
Grymt fin!!....:)
 

Kravallpolisen

Omega
Pledge Member
2-Faktor
Kravallpolisen! Häftig! Skriv gärna några rader om din klocka i tråden "Ryska klockor på KS". Jag tror inte det är så många på forumet som har en original Strela. Vet du om något är bytt? Jag tycker den ser fin ut i den bilden du visar. Bjud gärna på lite fler och större bilder i "rysstråden" och kanske lite mer om klockan!:)
OK, ska göra så! Återkommer i den tråden.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Verkar var mycket tighta luggar på den Rozzy. Lurigt att hitta band som är tunna och bra nog! Blev ju riktigt bra!
Tack!
Luggarna är inte så tighta, det är mer att dom sitter på undersidan av klockan. Fungerar med de flesta banden skulle jag säga. Nu är detta ju en relativt tunn klocka (7,2mm precis uppmätt!) samt vintage och kräver därav ett rätt tunnt band. Det luriga i kråksången denna gång var att bandbredden visade sig vara 17mm, dvs något udda. Lyckosamt nog hade jag ett sådant hemma (köpt några inför hemkomsten av min Reverso)!
IMG_0037.JPG
 
Senast ändrad:

PJW

Audemars
2-Faktor
Den där var oxå kalas! Gillat din första så mycket och var nära att trycka på köp häromdan när jag 2min senare sprang på en liten Graal jag tittat länge efter. Så Croton får vänta tills ekonomin hinner ikapp :)
Ah, spännande. Diggar dem som tusan. Trevligt proportionerade boetter som är kul när de inte är sönderpolerade. 3:e klockan jag ägt med denna boett nu :)

Riktig trevliga de där! :)
Tack!
 
Topp