• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

Compiss

Patek
2-Faktor
Bästa 6139 (jag sett, både skick och modell). Finns så otroligt många rätt på den färgkombinationen! Och svart tavla är ju nice, det enda jag inte gillar med pepsin som är lite för mkt blågrön för egen del (i solljus).

Magisk iaf din :)
Tack :)
Ja förutom färgen så är skicket helt sjukt. Skall man vara riktigt anal så finns ett väldigt litet märke på ena sidan, knapp synbart. Så jag skulle säga att den är helt oanvänd. Rätt kul att få möjligheten att äga denna. Inte bara för skicket utan även för den ovanliga tavlan.
 

jabla

Sarlacc
Min första "riktiga" klocka.

WP_20170522_06_52_47_Pro (2).jpg
 

St Maxime

KS Explorers Club
IMG_4763.JPG
Sentimental vintage, min gudfars klocka som efter minst 30 år (då han dessvärre gick bort) i gudmors byrå hittat till min handled. Misstänker att den är från 40-50-talet men saknar tyvärr helt kunskap om klockan så om någon vet ngt får man mer än gärna informera. Själv är jag minst sagt fascinerad över hur oerhört väl den håller tiden och hur generös gångreserven är utan att någon gett den en tanke på minst 3 decennier.
 

Hr_Proos

Patek
2-Faktor
Ny vecka, nya möjligheter, ny klocka!
Precis uthämtad Eterna-Matic, 35 mm både med och utan krona från 1962-63. Guld på stål (Gold-top?) och en underbar linne-tavla. Notera originalglaset med de fem bollarna! :)

Mallig-måndag helt enkelt!
IMG_3020.JPG
IMG_3021.JPG
IMG_3023.JPG
IMG_3024.JPG
IMG_3016.JPG
IMG_3019.JPG
IMG_3025.JPG

Borde vara den här, typ. Broschyr från -63 hittad på eterna-fanatic.com
IMG_3026.JPG
 
Topp