• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Johnny Pickles

Cartier
2-Faktor
Dagens bild
1476962291593110632407.jpg

Klass!
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Någon som har en tuxedo med räfflad ring och jubilee och kan lägg upp en bild? @Kejsaren ?

Han har min Tuxedo nummer två. Slät ring :D
Ernesto har rätt, jag har hans nr två, nr ett har du väl kvar... https://klocksnack.se/threads/min-första-keeper-ernesto.34495/ (förlåt ernesto... tänker ofta på det inlägget)

Jag tyckte inte den flög med vitguld, men den är underbar med jubilee. Tråkigt med gamla bilder så tar några nya i morgon.
 

Johnny Pickles

Cartier
2-Faktor
Svårt att veta vad du menar med "gubbigt". Vanligen används det på ett sätt som inte har någonting med vad de flesta gubbar har på sig. Tycker både vitt och silver, men framförallt silver är klassiskt åt det mer dressade hållet (något jag absolut inte förknippar med de flesta gubbar i Sverige). Då menar jag klassiskt som i tidlöst. Jag har absolut ingenting emot blåa tavlor, eller för den delen svarta tavlor, men det drar mer åt sport/casual för mig.

Du har fattat grejen! Det ÄR klassiskt, tidlöst och odödligt! Visst kan man stila upp det med blå, svart, grön osv till och med tuxedo (en av mina favoriter) men att det känns "gubbigt" med vitt eller silver tycker inte jag heller.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Ernesto har rätt, jag har hans nr två, nr ett har du väl kvar... https://klocksnack.se/threads/min-första-keeper-ernesto.34495/ (förlåt ernesto... tänker ofta på det inlägget)

Jag tyckte inte den flög med vitguld, men den är underbar med jubilee. Tråkigt med gamla bilder så tar några nya i morgon.

Nummer ett sitter @kalufsen på, numera med porrtavla.

Nummer tre på G... 99 % säker. Ska klämma på allt som går innan Kaplans förhandsvisning hos Krons/Nymans innan beslut tas.
 

mhgard

Panerai
2-Faktor
Vad tycker ni som har Datejust om läsbarheten i varierande ljus? På vissa bilder ser det ut som om visarna smälter ihop med tavlan, ljusa tavlor har problemet i mycket ljus och mörka tavlor i sämre ljus. Eller är det bara på bild det ser ut så?
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Vad tycker ni som har Datejust om läsbarheten i varierande ljus? På vissa bilder ser det ut som om visarna smälter ihop med tavlan, ljusa tavlor har problemet i mycket ljus och mörka tavlor i sämre ljus. Eller är det bara på bild det ser ut så?

Bara sämre läsbarhet när jag hade diamanttavla. I direkt solljus. Men då är det ju bara att vrida lite på klockan... Kunde se ut så här:

image.jpeg
 
Topp