• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Buffi

Panerai
Har utvecklat någon slags hatkärlek till denna klocka. Ena dagen vill jag sälja den och andra dagen älskar jag den.
Blev ganska nöjd med nya vita tavlan i alla fall.
Turn-O-Graph 116264
P5200132.JPG
P5200136.JPG

Haha, jag beställde en vit tavla till min idag också faktiskt :)

Får se när den dyker upp. Kör på med svart så länge :)
p45VQQH.jpg
 

WolfieH

Cartier
2-Faktor
Fasen vad svårt det ska vara att hitta en fin, svart DJ 36 under 30k! Måste vara lite ovanligare än andra tavlor. Jag tror att jag får utöka min sökning till grå tapestry också, det är ju lika snyggt om inte snyggare...
IMG_0316.JPG
*stulen bild*
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Fasen vad svårt det ska vara att hitta en fin, svart DJ 36 under 30k! Måste vara lite ovanligare än andra tavlor. Jag tror att jag får utöka min sökning till grå tapestry också, det är ju lika snyggt om inte snyggare...
IMG_0316.JPG
*stulen bild*
Här finns en med går tapestry och jubilee.
http://www.chrono24.se/rolex/datejust--id6449028.htm

Edit: Måste lägga till denna TT
http://www.chrono24.se/rolex/datejust-36mm-18k-gold--steel-silver-tapestry-dial-16013--id6532753.htm
 

Orson

Omega
2-Faktor
Fasen vad svårt det ska vara att hitta en fin, svart DJ 36 under 30k! Måste vara lite ovanligare än andra tavlor. Jag tror att jag får utöka min sökning till grå tapestry också, det är ju lika snyggt om inte snyggare...
IMG_0316.JPG
*stulen bild*
Den där var riktigt grym!! Du får spräcka budget istället ;)
 

Cedergren

Breitling
Hej på er!
Jag är ny här på KS och såg denna skönhet ifrån ett tidigare inlägg på tråden!
Kan någon av er säga mig vad det är för refnr på denna och vad den uppskattningsvis ligger i för prisklass?
Jag är student och badar inte i stålar så har ni något förslag på en liknande fast med annat refnr så dela gärna med er.

Väl mött!
 

cornil

Cartier
Hej på er!
Jag är ny här på KS och såg denna skönhet ifrån ett tidigare inlägg på tråden!
Kan någon av er säga mig vad det är för refnr på denna och vad den uppskattningsvis ligger i för prisklass?
Jag är student och badar inte i stålar så har ni något förslag på en liknande fast med annat refnr så dela gärna med er.

Väl mött!
Förmodligen är det ref 1601 eller 16014. Prismässigt skulle jag säga från 25k och uppåt.
 

MARTINOV

Cartier
Hallå på er! Jakten pågår fortfarande efter en 116234 med svart tavla och jubilee, det verkar ganska kargt med denna modell på begagnatmarknaden i Sverige... Just därför har mina blickar börjat dras till C24 istället. Jag får dock ingen ordning på när super jubilee-länken kom?

Det finns många 116234 ute från runt -01 till -08, samtliga verkar ha viklåset (som alltså tillhör gamla jubilee-länken om jag tolkat det rätt?), och en snabb googling verkar ge att super jubilee-länken är att rekommendera p.g.a. solida länkar och hidden clasp samt att den inte blir stretchad lika snabbt. Å andra sidan verkar gamla jubileet ha mikrojustering, vilket spontant känns rätt trevligt.

Någon som har någon annan input gällande jubilee vs super jubilee? Finns det något produktionsår som är "sista" med vanliga jubileet, och därefter är det super jubilee?
 
Topp