• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Rookien

Panerai
MOP = Mother of Pearl
10 stenars = sån som jag har

Alla MOP är unika. Nedan kopierat från Rolex:

"Mother-of-pearl is by its nature full of mystery and surprises. Depending on its origin, it can be pink, white, black or yellow and, according to the part of the shell from which it is extracted, it can differ in colour intensity and structure. In different lights it can evoke a stormy sky, a clear moon, iridescent reflections in water.

At Rolex, the mother-of-pearl is never artificially coloured. A lot of work and skill goes into simply enhancing its natural beauty and preserving the original hues. All mother-of-pearl dials are unique pieces. An identical dial will never grace another wrist.

Some will see in its reflections a stormy sky about to be torn asunder by a streak of lightning, others a stunning constellation of billowy clouds."
Får längta efter en 10 stenars, behöver dock själva uret först:)
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Ny tavla på min DJ. Bra djup och fin struktur i tavlan.
DSC_0176.JPG-01.jpeg
DSC_0339.JPG-02.jpeg
Det blev en väldigt stor skillnad mot innan.
Från svart till vitt/cremevitt
_DSC_0319.JPG_2.jpg

5100:- hos Rob. Det var några veckors leverans tid.
Det blev väldigt snyggt, men varifrån kom den tavlan? Finns det en inner circle?
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Jag undrar om du kan peka ut den på den här tabellen? Om inte finns det fler. Är de i så fall gjorda av Rolex?

@Airman

Lite mer till och med. Visare kostar extra, ca 800-900 kr. Så ett tavelbyte kostar ca 6000 kr, någon hundralapp mer.

Detta gäller sexsiffriga DJ

Standardtavla: 5300 kr (eller om det var 5600 kr)
Diamanttavla, 10 st: 16900 kr
Diamanttavla MOP, 10 st: ca 45000
Onyxdiamanttavla, 2 st: ca 25000
Diamanttavla, 2 arabic, 32 diamanter: ca 25000

image.jpg
image.jpg


Visare med eller utan lume: 800-900 kr

Oysterlänk 72600: 12500 kr
Jubileelänk 63600: 13400 kr
 

Rookien

Panerai
Jag älskar min! :)

Förstår att diamanterna inte är för alla men kombinationen bör ses IRL innan man bestämmer åsikt. Och då inte under några spotlights hos en AD, utan utomhus i riktigt ljus.

Tavlan är helt jävla grym.
Jag älskar min! :)

Förstår att diamanterna inte är för alla men kombinationen bör ses IRL innan man bestämmer åsikt. Och då inte under några spotlights hos en AD, utan utomhus i riktigt ljus.

Tavlan är helt jävla grym.
Ja, helt jävla grym!!!
 

Gräsanden

Cartier
2-Faktor
Jag letar efter en "nygammal" DJ med svårt/blå tavla, vad är det för referenser jag ska kolla efter? Verkar vara vanligare med ljus tavla? :) Fräna är dom iallafall
 

Joakim Svensson

Rolex
2-Faktor
Nu ska jag ge mig ut på hal is...
Tror det hänger på tavlan tex har den blå o svarta med stavindex roulette samt den vita tror jag. När jag köpte min DJ sa iaf urmakaren att det hängde på vilken tavla? Iof borde man väl kunna flytta datumskivan till vilken tavla man vill...
Okej, 116234 blåtavlad DJ med jubilee och roulettedatum är ju så vackert! Tuxedotavlan är också helgrym...
 
Senast ändrad:
Topp