• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Erdna

Cartier
Vart i sthlm går man om man vill ha störst chans att kunna kika på en DJ med både Oyster och jubilee? Nytt/begg spelar ingen roll. Vet att chansen är ganska liten då jag bara stött på OPs den senaste tiden.

I dagens läge så är det nog med klar fördel - Luxuarywatches i Stockholm om du kan tänka dig pre-owned/nära nyskick.

Nymans Ur, Krons och LW har ALLA pre-owned på nätet. Så ett tips är ju även att kolla där innan om du kan tänka dig det.
 

Ploprof

Panerai
2-Faktor
BF4870EF-8E18-4E94-8354-76CFE4EE6BA6.jpeg
 
Senast ändrad:

Rulle

Audemars
Grymt! Jublieen, va det nya eller den med hidden clasp? Super jubilee är så så schysst. Men vill se om den passar min arm då jag förstått att justeringsmöjlighetererna är mer begränsade än Oyster.
inte om du köper den nya jubileen för då kan du justera lika mycket som du kan på oyster[/QUOTE]
 

Virrevet

Omega
inte om du köper den nya jubileen för då kan du justera lika mycket som du kan på oyster
[/QUOTE]
Det är sant. Men den gamla länken är ju så schysst. Funkar den på armen är det en no brainer. Annars blir det nog den lite mer sportiga oystern. Helst hade jag sett hela DJ borstad dock. Men jag intalar mig själv att man vänjer sig med polerade bandhorn och mittlänkar.
 

Falken

Panerai
När jag hade silvrig tavla och ville köpa och byta till blå sa AD det iaf, då skulle roulette ingå i köpet av blå tavla.
Vet inte hur de ställer sig till att sätta roulette i vit/silver tavla.
Vill ha en svart stick så borde gå då. Vet att jag sett en 116234 vit på insta med roulette iaf.

Edit: hittade detta.
784F1DCE-EEDD-4F95-A18C-6A4838B373A2.jpeg
 

Flipparn

Cartier
2-Faktor
Jag har nu en 16220 och en 16234. Som jag förstår det har dom samma länk 62510H. Jag borde alltså kunna installera den på min 16220. Problemet Är att mina end links inte har några gap att lossa bandstiftet. Och min 16220 har inte drilled lug holes som 16234. Alltså oklart om jag får av den igen. Hur gör man?
 

herrstilen

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Jag har nu en 16220 och en 16234. Som jag förstår det har dom samma länk 62510H. Jag borde alltså kunna installera den på min 16220. Problemet Är att mina end links inte har några gap att lossa bandstiftet. Och min 16220 har inte drilled lug holes som 16234. Alltså oklart om jag får av den igen. Hur gör man?
Montera inte än utan leta andra endlinks först!
 
Topp