• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Tommy_83

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
DAE7BBB7-8872-4E18-BAB2-8637778BC59A.jpeg
701C2482-B8C8-445A-9DE6-D0AE495EDB58.jpeg

Fyller på med dom två andra jag ägt:)
 

Stein

Cartier
Kul med så mycket från arkiven!
Ni som sålt, varför sålde ni? :)
För min egen del så har det varit att vintern har kommit. Handleden blir blekare och omfånget krymper. Men varje gång det blir vår och sommar så älskar jag klockan igen. Sålde min första silvriga 2019 och köpte tillbaka en blå 2019 ett par månader senare. Fick 59 k för min 116234 och några månader senare fick jag betala 60 k för en 116200... Dumt att sälja!
 
Har aldrig ägt mer än en samtidigt. Sista jag hade var den i helguld. Den fick ryka när jag köpte hus. Men en Datejust eller Date ska jag ha framöver igen:)
Jag har haft många, men aldrig mer än 2 samtidigt. Vissa måste ju lämna ibland ( i alla fall är det så i mitt fall) för att ha råd med annat och möjligen är "problemet" med DJ att de sällan känns så unika, jag har oftast tänkt att "äsch, jag släpper den, det går alltid hitta en ny". Det är ju inte helt sant, men historiskt har det ju varit ganska god tillgång och ingen extrem prisökning om man jämför med en del andra Rolex modeller.
 

Nic

Rolex
2-Faktor
Kul med så mycket från arkiven!
Ni som sålt, varför sålde ni? :)
För min del har det nog rört sig om två olika anledningar. Endera har jag tröttnat på klockan ifråga, eller så har jag fått upp ögonen för något annat och behövt lite likvida medel.
Det förstnämnda hände med min 116234 med silvertavla. Tyckte den var otroligt fin när jag köpte den men tavlan blev väldigt fort tråkig och jag tröttnade och sålde den. Inget illa ment till er som har en. 😊
Min 116200 sålde jag då jag blev sugen på att testa en YT 116622. Även den med samma fina blåa tavla som DJ:en, så det blev en naturlig ersättare kan man säga.
YT:en blev för övrigt inte särskilt långvarig den heller, utan såldes några månader senare för att sponsra en AP RO (som jag lustigt nog gjorde precis samma misstag med, köpte först en med silvertavla för att sen sälja och köpa en med blå tavla istället).
 

IcelosA

Breitling
Tjenare!

Jag tänkte nu till jul skämma bort mig själv med en begagnad datejust 16234. Dock är jag väldigt dålig på att avgöra om klockan är polerad eller inte. Tänkte då att jag vänder mig till er alla proffs här i datejusttråden för lite hjälp att avgöra om denna klocka är värd priset samt håller standarden? Uppskattar all input jag kan få!

Rolex datejust 16234 år 1990
Pris: 62 500kr
 

Bilagor

  • Screenshot_20201211-092356_Chrono24.jpg
    Screenshot_20201211-092356_Chrono24.jpg
    290.4 KB · Visningar: 46
  • Screenshot_20201211-092407_Chrono24.jpg
    Screenshot_20201211-092407_Chrono24.jpg
    215.4 KB · Visningar: 44
  • Screenshot_20201211-092317_Chrono24.jpg
    Screenshot_20201211-092317_Chrono24.jpg
    144.3 KB · Visningar: 43

das_heuer

Cartier
2-Faktor
Tjenare!

Jag tänkte nu till jul skämma bort mig själv med en begagnad datejust 16234. Dock är jag väldigt dålig på att avgöra om klockan är polerad eller inte. Tänkte då att jag vänder mig till er alla proffs här i datejusttråden för lite hjälp att avgöra om denna klocka är värd priset samt håller standarden? Uppskattar all input jag kan få!

Rolex datejust 16234 år 1990
Pris: 62 500kr
Svårt att bedöma om den någonsin blivit polerad utifrån bilderna men den är absolut i bra skick skulle jag säga. Bandhornen är jämna och skarpa och har kvar vinkeln vid avslutet mot länk. Fint ex!
 

Falken

Panerai
Tjenare!

Jag tänkte nu till jul skämma bort mig själv med en begagnad datejust 16234. Dock är jag väldigt dålig på att avgöra om klockan är polerad eller inte. Tänkte då att jag vänder mig till er alla proffs här i datejusttråden för lite hjälp att avgöra om denna klocka är värd priset samt håller standarden? Uppskattar all input jag kan få!

Rolex datejust 16234 år 1990
Pris: 62 500kr
Menar du om den är polerad eller väldigt polerad? För polerad är den till 100% om den ser ut sådär med 30 år på nacken. Det är dock inget att vara rädd för. Dock har jag sett tjockare ex än den där så hade letat vidare.
 
Topp