• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Marremo

Omega
2-Faktor
Första bilden på KS!
16234 från -99
 

Bilagor

  • IMG_5392.jpeg
    IMG_5392.jpeg
    329.1 KB · Visningar: 22

LEC16

Cartier
2-Faktor
Någon som har koll på om man kan få sin klocka, som annars har PCL och polerad boett, till helt borstad minus glasringen likt en OP vid service? Eller går det emot hur Rolex anser att modellen ska se ut och därför gör de inte detta hos en AD? Någon som gjort detta själv?
 

daveid

Cartier
2-Faktor
Någon som har koll på om man kan få sin klocka, som annars har PCL och polerad boett, till helt borstad minus glasringen likt en OP vid service? Eller går det emot hur Rolex anser att modellen ska se ut och därför gör de inte detta hos en AD? Någon som gjort detta själv?
Är 99.9% säker på att Rolex inte går med på att ändra polering/borstning till något annat än det som är korrekt för referensen/modellen.
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Jag läste det här på Quora som svar på ”How tough is a Rolex?”:

”I have worn my Rolex Datejust most
I have worn my Rolex Datejust most every day for the past 47 years. Over that time it has survived 197 combat missions in war, a few hurricanes, a number of earthquakes, a wreck at sea and another in the Russian River, bicycle wrecks, broken bones, contact sports, trips to the Emergency Room, and on and on.

Today my Rolex is in far better shape than I am, even thoughI have been one tough customer.
Hur är det nu med Quora? Vem som helst kan lägga in vad som helst som svar? Men det där är ju den typ av svar vi gillar. Jag har haft min Explorer 14270 i 27 år, men inte varje dag och inte i några ”combat missions” etc. Men den har helt klart fått ta emot mycket. Dock slipper den mountainbiking med mig. Är ju samma verk i grunden i den som i 160XX-serien, som kom 1978.
 

Jrooth

Cartier
2-Faktor

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor

Deklof

Breitling
Hej,
Överväger att köpa en DJ :) men är osäker på vad man ska gå på för att vara säker på den är äkta. Har varit i kontakt med säljaren till denna https://www.chrono24.se/rolex/datejust-36--id32414348.htm

Men om man ser på Jubilee så ser jag inte att det är alla stämplar och nr. Ska det vara det på alla ? eller finns det modeller med bara Rolex loggan ? Denna är ju från 1986.
Tack för svar och hjälp :)
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Hej,
Överväger att köpa en DJ :) men är osäker på vad man ska gå på för att vara säker på den är äkta. Har varit i kontakt med säljaren till denna https://www.chrono24.se/rolex/datejust-36--id32414348.htm

Men om man ser på Jubilee så ser jag inte att det är alla stämplar och nr. Ska det vara det på alla ? eller finns det modeller med bara Rolex loggan ? Denna är ju från 1986.
Tack för svar och hjälp :)
Som vanligt, köp inget du inte vet vad det är.

Köp av en beprövad handlare så sover du gott om natten. Tills du själv kan avgöra vad du köper.
 

daveid

Cartier
2-Faktor
Hej,
Överväger att köpa en DJ :) men är osäker på vad man ska gå på för att vara säker på den är äkta. Har varit i kontakt med säljaren till denna https://www.chrono24.se/rolex/datejust-36--id32414348.htm

Men om man ser på Jubilee så ser jag inte att det är alla stämplar och nr. Ska det vara det på alla ? eller finns det modeller med bara Rolex loggan ? Denna är ju från 1986.
Tack för svar och hjälp :)
Om du inte har koll själv - köp av en handlare på chrono24 med flera (över 100) trusted checkouts (och inte av en privatperson). Lämna sedan in på Kaplans auktioner för värderingsintyg (dom öppnar då upp och kollar äkthet på urverk och du får ett intyg) inom 14-dagarsgränsen, så är du så säker man kan bli.
 

Tickers

Omega
Hej,
Överväger att köpa en DJ :) men är osäker på vad man ska gå på för att vara säker på den är äkta. Har varit i kontakt med säljaren till denna https://www.chrono24.se/rolex/datejust-36--id32414348.htm

Men om man ser på Jubilee så ser jag inte att det är alla stämplar och nr. Ska det vara det på alla ? eller finns det modeller med bara Rolex loggan ? Denna är ju från 1986.
Tack för svar och hjälp :)
Som tidigare nämnts så hade jag också köpt av en säljare som är trusted och inte av en privatperson. I övrigt tyckte jag den var lite väl hårt polerad. Men det är såklart en smaksak!
 
Hej,
Överväger att köpa en DJ :) men är osäker på vad man ska gå på för att vara säker på den är äkta. Har varit i kontakt med säljaren till denna https://www.chrono24.se/rolex/datejust-36--id32414348.htm

Men om man ser på Jubilee så ser jag inte att det är alla stämplar och nr. Ska det vara det på alla ? eller finns det modeller med bara Rolex loggan ? Denna är ju från 1986.
Tack för svar och hjälp :)
Det här med "certified," vad tror ni om det?
 

Stein

Cartier
Varför betala extra för något som redan ska vara legit som du även måste godkänna innan pengarna betalas ut till säljaren?
Vet inte exakt hur tjänsten funkar men det är väl bra om man köper av privatpersoner? Som jag fattar det så skickar säljaren den till chrono24 som tittar på klockan och sen skickar den vidare till dig. Jag tycker det låter som en bra tjänst. Men jag kan ha missuppfattat hela upplägget.
 
Topp