KS DJ tråden, jag söker er vishet, har satt mig i beslutsångestklistret.
Bakgrund:
Jag hade en ledig dag i fredags och firande födelsedag och var inne i stan på Spa. Vi skulle efter det ut på stan och shoppa lite kläder, råkade gå in hos AD för jag var sugen på att prova hur en DJ med jubileearmband satt på armen. (Blivit nykär Explorer 36 men ville prova en dressigare variant att ha på lite finare tillställningar).
Har endast handlat begagnat (bara verktygsklockor) hela mitt liv så och har 0 köphistorik hos AD så hade jag låga förväntningar om att få någon vidare service.
Personalen var trevlig och jag provade ett par olika DJ med olika urtavlor, men fastnade för en vit med romerska siffror så jag tyckte såg klassig ut och skulle kunna funka bra med vit skjorta osv. Frågade lite försynt vad väntetiden på en sån finnig kunde tänkas vara, och blev till min stora förvåning erbjuden att köpa en på en gång.
Jag blev chockad och var tvungen att gå runt någon timme i stan innan jag kunde bestämma mig, hade inte mentalt ställt mig in på att impulsköpa en klocka för 150k. Men efter att frugan insisterat på att jag borde köpa den, så gick jag tillbaka och gjorde det. Någon gång ska väl vara den första tänkte jag, och dessutom har dom ju kunnat vara värda mer om jag säljer den vidare oanvänd om jag ångrar mig. ”Vad har jag att förlora”.
Som ni ser, magiskt fin.
Nu till mitt ”problem”. Jag känner mig så osäker på om jag är värdig en så fin klocka.
Kommer jag ens kunna trivas med att ha den på mig? Är den för flashig? Jag är ju egentligen en enkel tool watch guy
Tankar om vad ska folk tänka osv. dyker upp.
Har ju t.o.m. själv haft fördomar mot folk som går runt i guld Rolex förr om åren.
Hur hade ni som äger eller har ägt den här typen av DJ tackat detta? Tror ni jag kommer kunna växa in i klockan om jag bara börjar använda den och ger det tid? Eller gör jag bäst i att gå och lämna tillbaka den på öppet köp, eller sälja vidare till gråhandlare eftersom jag ens har dessa tankar? Vad tror ni.