• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Day-Date-tråden

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Tyckte att låset var vasst och kavde mycket på min DD och inte så konstigt när jag tittade och det ser ut såhär.
Vad göra?
F59D4F8F-60F1-4540-BEE6-D401FE4D1E91.jpeg
A31EC08B-566A-4904-8BF5-086C494821BE.jpeg
BD97001D-80F1-463E-A3FF-F27DFCEA9B80.jpeg
Ojdå!
Då förstår jag vad du menar... :confused:
 
Hej
Tänkte jag smiter in med en fråga här. Har riktat in mig på en Day Date vart det lider, gulguld med svart urtavla romerska siffror. Budget kommer vara vara runt 120-130 k, kan man köpa med annan urtavla och köpa svart urtavla separat och sedan byta? ( ifall man inte hittar exakt det man vill ha inom budget)Eller är detta big no no?
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
Hej
Tänkte jag smiter in med en fråga här. Har riktat in mig på en Day Date vart det lider, gulguld med svart urtavla romerska siffror. Budget kommer vara vara runt 120-130 k, kan man köpa med annan urtavla och köpa svart urtavla separat och sedan byta? ( ifall man inte hittar exakt det man vill ha inom budget)Eller är detta big no no?

Klart du kan byta. Antingen till en begagnad tidsenlig eller en ny ”servicetavla” som du beställer hos AD.
 

Danne.l

Rolex
2-Faktor
Hej
Tänkte jag smiter in med en fråga här. Har riktat in mig på en Day Date vart det lider, gulguld med svart urtavla romerska siffror. Budget kommer vara vara runt 120-130 k, kan man köpa med annan urtavla och köpa svart urtavla separat och sedan byta? ( ifall man inte hittar exakt det man vill ha inom budget)Eller är detta big no no?
Kolla in den här tråden så får du lite inspiration.
https://klocksnack.se/threads/den-ultimata-rolexurtaveltråden.89574/
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Hej
Tänkte jag smiter in med en fråga här. Har riktat in mig på en Day Date vart det lider, gulguld med svart urtavla romerska siffror. Budget kommer vara vara runt 120-130 k, kan man köpa med annan urtavla och köpa svart urtavla separat och sedan byta? ( ifall man inte hittar exakt det man vill ha inom budget)Eller är detta big no no?
Om du håller dig till övre änden av ditt prisspann och kanske ytterligare några tusenlappar så borde du kunna hitta en hyggligt fin 18238 utan tillbehör.
Angående tavlor så är det som du redan fått svar inga problem att byta. Bevaka C24 för tillbehör till din kommande referens och lägg ut köpes här på KS så kommer du till slut hitta det du söker i både klocka och tavla.
Mitt råd är att först och främst hitta en fin klocka. Tavlan i klockan du köper behöver du inte lägga så mycket vikt vid - viktigare att hitta rätt klocka och senare byta tavla om det är vad du vill.
Lycka till!
 
Om du håller dig till övre änden av ditt prisspann och kanske ytterligare några tusenlappar så borde du kunna hitta en hyggligt fin 18238 utan tillbehör.
Angående tavlor så är det som du redan fått svar inga problem att byta. Bevaka C24 för tillbehör till din kommande referens och lägg ut köpes här på KS så kommer du till slut hitta det du söker i både klocka och tavla.
Mitt råd är att först och främst hitta en fin klocka. Tavlan i klockan du köper behöver du inte lägga så mycket vikt vid - viktigare att hitta rätt klocka och senare byta tavla om det är vad du vill.
Lycka till!
 
Om du håller dig till övre änden av ditt prisspann och kanske ytterligare några tusenlappar så borde du kunna hitta en hyggligt fin 18238 utan tillbehör.
Angående tavlor så är det som du redan fått svar inga problem att byta. Bevaka C24 för tillbehör till din kommande referens och lägg ut köpes här på KS så kommer du till slut hitta det du söker i både klocka och tavla.
Mitt råd är att först och främst hitta en fin klocka. Tavlan i klockan du köper behöver du inte lägga så mycket vikt vid - viktigare att hitta rätt klocka och senare byta tavla om det är vad du vill.
Lycka till!
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Tack, som amatör. Vad ska man kika på när man avgör om en klocka är tillräckligt fin? På C 24 verkar ju alla klockor vara i bra skick enligt säljare
Jag kanske uttryckte mig lite knasigt. Jag hade letat klocka här på KS och sen sökt tavlor på C24 (och här såklart).
Ska du köpa en DD på C24 så se till att du får många bra bilder för att kunna avgöra skicket. Jag tror du får bättre/säkrare underlag här dock.
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
... fast precis tvärtom. Sedan tycker jag iofs den är stramare med silvertavlan än annan färg.
Jag gillar sjuka och udda dd tavlor, men att trycka in en grusad silvertavla i en wg dd blir kaka på kaka för mig.

Tur vi alla har olika preferenser! Skulle blivit trist om alla körde Onyx tavlor, eller hur? :cool:
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
WG kakan på Rhodium kakan... Men sen är jag också mer lagd åt diskreta kombinationer än vilda och galna.
Fast den blir ju som ett monotont solitt block, långt ifrån kaka på kaka? Sedan matchar diamanternas enkla färglösa form galant. Bland de minst galna och vilda DDs i mitt tycke. Att man däremot inte gillar det kan jag köpa. Vill man ha något som är beige så köper man en vanlig DJ?
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Jag tycker att min gråa diamant tavla är bland de bästa diamanttavlorna till WG just pga den smälter in, men jag är inte så stort fan av diamanter heller.

Dock så tycker jag det är snyggare och sportigare med en tavla som kontrasterar mot vitguldet tex blå. Visst skulle man lika gärna kunna ha en DJ med blå tavla men jag gillar DD. Jag gillar det lite coola i vitguld att de flesta tror det är stål men egentligen är guld och jag gillar presidentlänken över jubilee tex.

Ska säga att min diamanttavla växer på mig och den upplevs klart mycket bättre irl jämfört med vad jag lyckas fånga på bild!
 

Qwerty

Cartier
Tycker tyvärr inte den ser bra ut, ser även ut att vara nyare 6-siffriga luminova visare till tritium tavla?
59561AA8-E48D-42FA-81ED-F7FAC375CE36.jpeg
Stämmer, visarna är nyare 6-siffriga.

Hm, resultatet kanske inte blev så bra ändå :(. Har helt missat det som du ringat in.

Men tur att man har en ny tavla på ingång som jag tror kommer bli grym, återkommer :).
 
Topp