• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

"DAYTONA" trĂ„den! đŸ€™đŸŒ

Oktogon

Panerai
Plus att du fÄr den dÀr klockan-svÀvar-runt-din-handled looken. Ingen kan vÀl tycka att detta Àr snyggt?

37FD3570-894D-4779-BAF0-60FF27FD175D.jpeg
Ser ju knasigt ut dÀr, men ser det ut sÄ om man har det tajt ocksÄ?
 

Olipheus

Rolex
2-Faktor
Plus att du fÄr den dÀr klockan-svÀvar-runt-din-handled looken. Ingen kan vÀl tycka att detta Àr snyggt?

37FD3570-894D-4779-BAF0-60FF27FD175D.jpeg
Jag tror inte ens jag skulle reflekterat över det dÀr om det inte hade dragits till min uppmÀrksamhet av nÄgon. Jag tror inte man skulle reflektera över det om det var pÄ nÄgon annan, och Àr det bara bekvÀmt sÄ tror jag inte det skulle vara ett problem pÄ sin egna heller.

Jag försöker googla lite, men de flesta bilder verkar vara pÄ nÄgon sÀljare som inte stÀllt in spÀnnet. NÄgon som har ett oysterflex som kan visa lite hur det faktiskt bÀrs?
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Jag tror inte ens jag skulle reflekterat över det dÀr om det inte hade dragits till min uppmÀrksamhet av nÄgon. Jag tror inte man skulle reflektera över det om det var pÄ nÄgon annan, och Àr det bara bekvÀmt sÄ tror jag inte det skulle vara ett problem pÄ sin egna heller.

Jag försöker googla lite, men de flesta bilder verkar vara pÄ nÄgon sÀljare som inte stÀllt in spÀnnet. NÄgon som har ett oysterflex som kan visa lite hur det faktiskt bÀrs?
Once you see it... 😬
 

KenKun

Patek
2-Faktor
"Problemet" verkar isolerat till klockbilder rakt ovanifrÄn. Tittar man pÄ rörlig bild sÄ upplever jag inte alls det som ett problem.

Problemet Àr att mÄnga Oyster flex Àgare inte har size:at banden rÀtt. Vissa köper Àven sina klockor beggade, och dÄ Àr det Ànnu svÄrare att fÄ rÀtt size pÄ bandet. Jag sÀger inte att det sitter dÄligt pÄ alla. Jag sÀger att det sitter knas pÄ vÀldigt mÄnga

thddnfhgdf.PNG
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Ja. Ingen har vÀl sagt att det Àr snyggt med bilhandlarhÀng?

Jag tycker i alla fall inte att det Àr snyggt med denna svÀvar look

EEEFDE54-4964-461A-8EAB-1A4FCC754829.jpeg
9C3B6C57-1039-4160-BC94-79339430D5C4.jpeg
22468F17-158D-42C5-A8F0-B906C401D5C6.jpeg
B2419C81-1F39-44E6-86C8-A7EDBFDAD7FA.jpeg
Sista bilden har ju hÀngtag kvar, ingen klocka sitter snyggt utan att justera lÀnken. Köper du Daytona pÄ lÀnk och inte justerar sitter det inte sÀrskilt snyggt. Skaffar du inte Oysterflex i rÀtt lÀngd sitter det inte snyggt heller. Visserligen svÄrare att fÄ till lÀngden pÄ Oysterflex bra eftersom att det inte gÄr att kapa dem, utan det finns sex olika lÀngder att vÀlja pÄ. Det gÄr dock att köra olika lÀngder pÄ de tvÄ delarna för bÀttre fit
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Sista bilden har ju hÀngtag kvar, ingen klocka sitter snyggt utan att justera lÀnken. Köper du Daytona pÄ lÀnk och inte justerar sitter det inte sÀrskilt snyggt. Skaffar du inte Oysterflex i rÀtt lÀngd sitter det inte snyggt heller. Visserligen svÄrare att fÄ till lÀngden pÄ Oysterflex bra eftersom att det inte gÄr att kapa dem, utan det finns sex olika lÀngder att vÀlja pÄ. Det gÄr dock att köra olika lÀngder pÄ de tvÄ delarna för bÀttre fit
Ja, precis som jag sa i inlÀgget ovanför. MÄnga size:ar sina Oyster flex fel
 

Laplander

Rolex
Sista bilden har ju hÀngtag kvar, ingen klocka sitter snyggt utan att justera lÀnken. Köper du Daytona pÄ lÀnk och inte justerar sitter det inte sÀrskilt snyggt. Skaffar du inte Oysterflex i rÀtt lÀngd sitter det inte snyggt heller. Visserligen svÄrare att fÄ till lÀngden pÄ Oysterflex bra eftersom att det inte gÄr att kapa dem, utan det finns sex olika lÀngder att vÀlja pÄ. Det gÄr dock att köra olika lÀngder pÄ de tvÄ delarna för bÀttre fit
Har handlarna ett kit med olika OF sÄ man kan fÄ rÀtt lÀngd direkt i butiken eller blir det till att bestÀlla? Man vill ju gÀrna fÄ det perfekt direkt...
 

Linus

Cartier
Ja, de borde ha alla storlekar i lager sÄ det bara Àr att mix and match. Annars kan de vÀl bara bestÀlla in som tillbehör
NÀr jag skulle justera storlek pÄ mitt OF fick jag veta att de sÄldes parvis. Men det var ju ett tag sedan. Problemet med mix and match var ju att Àven placeringen av spÀnnet blir en utmaning.
 

Androl

Omega
Jag tror inte ens jag skulle reflekterat över det dÀr om det inte hade dragits till min uppmÀrksamhet av nÄgon. Jag tror inte man skulle reflektera över det om det var pÄ nÄgon annan, och Àr det bara bekvÀmt sÄ tror jag inte det skulle vara ett problem pÄ sin egna heller.

Jag försöker googla lite, men de flesta bilder verkar vara pÄ nÄgon sÀljare som inte stÀllt in spÀnnet. NÄgon som har ett oysterflex som kan visa lite hur det faktiskt bÀrs?
IMG_2528.jpeg
Personligen tycker jag att det ser bra ut.. Kan knÀppa nÄgon bild senare.
 

PJZ

Cartier
Signat upp mig pÄ en 116508, dÀremot har jag inte bestÀmt mig för vilken tavla.. Det stÄr mellan: Gröna (lÀngst vÀntetid ofc), svarta eller champagne-black. Eftersom klockorna aldrig finns inne för att se i verkligheten kommer de ringa mig nÀsta gÄng de fÄr in nÄgon av de 3 aktuella tavlorna sÄ ska jag fÄ klÀmma och kÀnna lite... Har ni nÄgra tankar att dela med er gÀllande tavlorna?

Alltid Àlskat champagne tavlorna, men den som Àr ren champagne kÀnns lite för mycket, behöver nÄtt som bryter av lite.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Signat upp mig pÄ en 116508, dÀremot har jag inte bestÀmt mig för vilken tavla.. Det stÄr mellan: Gröna (lÀngst vÀntetid ofc), svarta eller champagne-black. Eftersom klockorna aldrig finns inne för att se i verkligheten kommer de ringa mig nÀsta gÄng de fÄr in nÄgon av de 3 aktuella tavlorna sÄ ska jag fÄ klÀmma och kÀnna lite... Har ni nÄgra tankar att dela med er gÀllande tavlorna?

Alltid Àlskat champagne tavlorna, men den som Àr ren champagne kÀnns lite för mycket, behöver nÄtt som bryter av lite.
Gröna Ă€r ju fin, om man har andra klockor att bryta av med. Kan bli lite too much som OWG klocka 😬
 
  • Like
Reactions: PJZ

drÀpdrulle

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Rent tekniskt, Àr Daytona en av det bÀsta, kanske bÀsta mekaniska kronografen just nu? Jag tog och kikade lite pÄ ett av IWC:s nya slÀpp:


Riktigt cool och ball men höjd pÄ 15.3mm med kraftreserv pÄ 46 timmar och klarar 60m...det tekniska Àr ju inte allt som har med klockor att göra, annars hade vi ju alla suttit med valfri smartwatch (hemska tanke!) eller hur? Men samtidigt....jÀvlar vilken frÀn kronograf den dÀr Daytona:n ÀndÄ Àr...och som bonus Àr den mycket fin ocksÄ! :watching:

Vad tÀnker ni?
 
Senast Àndrad:

FlipSwede

Audemars
Signat upp mig pÄ en 116508, dÀremot har jag inte bestÀmt mig för vilken tavla.. Det stÄr mellan: Gröna (lÀngst vÀntetid ofc), svarta eller champagne-black. Eftersom klockorna aldrig finns inne för att se i verkligheten kommer de ringa mig nÀsta gÄng de fÄr in nÄgon av de 3 aktuella tavlorna sÄ ska jag fÄ klÀmma och kÀnna lite... Har ni nÄgra tankar att dela med er gÀllande tavlorna?

Alltid Àlskat champagne tavlorna, men den som Àr ren champagne kÀnns lite för mycket, behöver nÄtt som bryter av lite.
RG med Meteorittavla tycker jag ar fantastisk. Darefter YG. En sadan eller bagge far det bli.
Nu kanske jag ar lite partisk for RG da jag har bade WG (black racing dial) och YG (green) sedan tidigare.
 
Topp