• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

"DAYTONA" trĂ„den! đŸ€™đŸŒ

David71

Rolex
2-Faktor
Signat upp mig pÄ en 116508, dÀremot har jag inte bestÀmt mig för vilken tavla.. Det stÄr mellan: Gröna (lÀngst vÀntetid ofc), svarta eller champagne-black. Eftersom klockorna aldrig finns inne för att se i verkligheten kommer de ringa mig nÀsta gÄng de fÄr in nÄgon av de 3 aktuella tavlorna sÄ ska jag fÄ klÀmma och kÀnna lite... Har ni nÄgra tankar att dela med er gÀllande tavlorna?

Alltid Àlskat champagne tavlorna, men den som Àr ren champagne kÀnns lite för mycket, behöver nÄtt som bryter av lite.
Vilken Ă€r champagne-black? Är det den med svarta subdials eller den med champagne subdials (Paul Newman), jag tycker den svarta tavlan med champagne subdials Ă€r snyggast.

Om man ska vÀlja en champagnetavla med svarta subdials sÄ finns ju Àven den gamla versionen med röda detaljer.



rolex-cosmograph-daytona-116508-oro-amarillo-paul-newman-id148-1594911095.png



ebe43596-img_9776-1200x800.jpg



1283_1.jpg
 

Bilagor

  • image-34-768x768.jpeg
    image-34-768x768.jpeg
    74.1 KB · Visningar: 21

Bonumm

Panerai
Fan
Vilken Ă€r champagne-black? Är det den med svarta subdials eller den med champagne subdials (Paul Newman), jag tycker den svarta tavlan med champagne subdials Ă€r snyggast.

Om man ska vÀlja en champagnetavla med svarta subdials sÄ finns ju Àven den gamla versionen med röda detaljer.



rolex-cosmograph-daytona-116508-oro-amarillo-paul-newman-id148-1594911095.png



ebe43596-img_9776-1200x800.jpg



1283_1.jpg
Den med svarta subdials var ju snygg, fin bild dÀr i mitten. Men skulle jag vÀlja sÄ skulle jag nog ta en grön. Tur man bestÀllt sÄ man kan vara med i guldklubben :)
 

PJZ

Cartier
För att tydliga göra det olika alternativen...

Tack för all feedback! RG Àr kung men vet inte.. kÀnns som YG Àr mer klassiskt och hÄller lÀngre, kan ha fel sÄklart!
 

Bilagor

  • daytonas.jpg
    daytonas.jpg
    42.2 KB · Visningar: 60

Trema

Omega
För att tydliga göra det olika alternativen...

Tack för all feedback! RG Àr kung men vet inte.. kÀnns som YG Àr mer klassiskt och hÄller lÀngre, kan ha fel sÄklart!
YG Àr alltid YG, klassiskt, igenkÀnnbart och har en glans/skimmer och finish som fÄr stÄl att framstÄ som crude, industriellt och osofistikerat! I min prioritetslista sÄ kommer dÀrefter WG och slutligen RG. Men smaken Àr som baken och just dÀrför Àr det gött att det finns sÄ mycket att vÀlja pÄ!

Ibland kan jag faktiskt fundera pÄ hur det kommer sig att SS gÄr före PM, och i vissa fall att vissa SS-modeller vÀrderas som en PM (inte riktigt dÄ, men kanske 2/3 av en PM).... men det Àr ju en annan och gammal diskussion...
 
  • Like
Reactions: PJZ
Topp