OxleyStateHigh
Cartier
I en annan tråd framfördes en klagosång kring långa väntetider för ett garantiärende på en klocka av ett DYRT märke. Därtill hade återförsäljaren haft den dåliga smaken att initialt meddela en felaktig reparationstid...
Jag tror att många missar en sak här... En stor del av tjusningen med att köpa en lyxprodukt av detta slaget, t.ex. en Patek Philippe klocka, är att bli utsatt för monetär och känslomässig "BDSM". Allt från (ibland) otrevlig personal, långa väntetider till höga priser på allt...
En Patek är att jämföra med en finare Jaguar, Ferrari eller Lamborghini. Den SKALL tillbringa halva tiden på verkstaden - detta ger det ägaren ett tillfälle att prata och nämna sitt inköp bland bekanta, och älta det mentalt själv...
Människor med mycket makt och pengar, som annars kan få precis vad de vill direkt, gillar - hur konstigt det än kan låta - att betala för att bli behandlade som "skit". Den intresserade kan se mer om detta i denna film:
Vice - The Secret Confessions of a Dominatrix
Vvp9hbVz8Vs (googla)
Filmen innehåller inga explicita bilder, men ett delvis explicit språk - dock på engelska.
Om ni söker en lyxupplevelse mer i linje med bilmärket Lexus, dess produktkvalitet och vänliga återförsäljare, då gör ni klokt i att köpa en Citizen The Citizen Chronomaster eller en Seiko GS kvarts.
Kort sagt: Har du precis fått reda på att din nya klocka kommer tillbringa 15 månader hos tillverkaren för en garantiservice? Sluta klaga, eller snarare, fortsätt klaga, men var medveten om att din sits är självvald! Du har fått precis vad du betalat för! Lyxklockmärkena säljer på sin historik, prestige och hantverk. Inte på funktionskvalitet och korta servicetider.
Jag tror att många missar en sak här... En stor del av tjusningen med att köpa en lyxprodukt av detta slaget, t.ex. en Patek Philippe klocka, är att bli utsatt för monetär och känslomässig "BDSM". Allt från (ibland) otrevlig personal, långa väntetider till höga priser på allt...
En Patek är att jämföra med en finare Jaguar, Ferrari eller Lamborghini. Den SKALL tillbringa halva tiden på verkstaden - detta ger det ägaren ett tillfälle att prata och nämna sitt inköp bland bekanta, och älta det mentalt själv...
Människor med mycket makt och pengar, som annars kan få precis vad de vill direkt, gillar - hur konstigt det än kan låta - att betala för att bli behandlade som "skit". Den intresserade kan se mer om detta i denna film:
Vice - The Secret Confessions of a Dominatrix
Vvp9hbVz8Vs (googla)
Filmen innehåller inga explicita bilder, men ett delvis explicit språk - dock på engelska.
Om ni söker en lyxupplevelse mer i linje med bilmärket Lexus, dess produktkvalitet och vänliga återförsäljare, då gör ni klokt i att köpa en Citizen The Citizen Chronomaster eller en Seiko GS kvarts.
Kort sagt: Har du precis fått reda på att din nya klocka kommer tillbringa 15 månader hos tillverkaren för en garantiservice? Sluta klaga, eller snarare, fortsätt klaga, men var medveten om att din sits är självvald! Du har fått precis vad du betalat för! Lyxklockmärkena säljer på sin historik, prestige och hantverk. Inte på funktionskvalitet och korta servicetider.