• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Moorflax

Patek
2-Faktor
Varit inne på 111 (och 112) tidigare men fastnade för visarna på 911 :)
Visarna är det som jag verkligen gillar på 911. Stör mig lite på de spinkiga varianterna på min 112

A5B8730E-44AB-4C4B-A577-02CEE929531E.jpeg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
OEM Asso är svårslaget!:cool:
B203F70B-3253-4639-99ED-8DAE94AED0B7.jpeg
B5480027-C8AA-445C-BD11-4E53563A71D6.jpeg

Kommer den med det där? Min 422 kom med asso med vikta kanter.

Jag brukar ju för övrigt aldrig använda mina originalband, har en fix idé att spara dem i nyskick oavsett klocka. Det gör ju lite skillnad på värdet om/när man tröttnar på klockan och ska sälja vidare.

Är det onödigt att spara på det kanske? De blir ju mysiga när de är inslitna och man kan ju alltid köpa nytt igen. Minns däremot inte vad de kostar.
 

watchxor

Omega
Är i Italien på semester och hade ett par minuter över i Florens. Var så klart tvungen att titta in i Panera-butiken. Frågade efter BMG modellen då jag varit nyfiken på den länge och aldrig sett den i butik. De hade precis fått in ett exemplar och lät mig klämma. Måste säga att den var blankare än jag hade trott och även lättare. Lite besviken att de håller fast vid titan-bakboett, den hade gärna fått vara i samma material som resten av boetten.



 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Är i Italien på semester och hade ett par minuter över i Florens. Var så klart tvungen att titta in i Panera-butiken. Frågade efter BMG modellen då jag varit nyfiken på den länge och aldrig sett den i butik. De hade precis fått in ett exemplar och lät mig klämma. Måste säga att den var blankare än jag hade trott och även lättare. Lite besviken att de håller fast vid titan-bakboett, den hade gärna fått vara i samma material som resten av boetten.



Titan har extremt bra trycktålighet och är därför optimalt att använda till dykarklockor, det är säkert därför.
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Jag brukar ju för övrigt aldrig använda mina originalband, har en fix idé att spara dem i nyskick oavsett klocka. Det gör ju lite skillnad på värdet om/när man tröttnar på klockan och ska sälja vidare.

Är det onödigt att spara på det kanske? De blir ju mysiga när de är inslitna och man kan ju alltid köpa nytt igen. Minns däremot inte vad de kostar.
Hyfsat vanligt förekommande fenomen inom Panerai-communityt; tycker för egen del det är fullständigt larv. Den eventuella värdeskillnaden torde vara synnerligen försumbar och det är mycket riktigt lätt att köpa nytt igen..
Varför i h-te skulle man inte själv njuta av de fina OEM-banden..
 

azcii

Patek
2-Faktor
B5480027-C8AA-445C-BD11-4E53563A71D6.jpeg

Kommer den med det där? Min 422 kom med asso med vikta kanter.

Jag brukar ju för övrigt aldrig använda mina originalband, har en fix idé att spara dem i nyskick oavsett klocka. Det gör ju lite skillnad på värdet om/när man tröttnar på klockan och ska sälja vidare.

Är det onödigt att spara på det kanske? De blir ju mysiga när de är inslitna och man kan ju alltid köpa nytt igen. Minns däremot inte vad de kostar.
Håller med @Palenkovich .. speciellt med en så vanlig modell som 422. Gör väl någon tusenlapp skillnad max. Njut av banden om du gillar de. Jag kör inte originallädret till 911 .. men det är för att jag gillar mina andra band mer.

Annan grej om du har en Pre-V Panna med oanvända originalband. Då gäller det lite mer pengar...
 
Topp