• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
panerai-pam-617_800x.png

617 är så himla fin *dreggel*
 

salmen

Omega
Hej!
Är sugen på att köpa min första Panerai, en PAM164 för att vara exakt. Har hittat en från 2013 som saknar servicehistorik och undrar lite vad en service skulle landa på ett ungefär. Har någon tips på en bra urmakare i Stockholm så hade jag varit tacksam!
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Hej!
Är sugen på att köpa min första Panerai, en PAM164 för att vara exakt. Har hittat en från 2013 som saknar servicehistorik och undrar lite vad en service skulle landa på ett ungefär. Har någon tips på en bra urmakare i Stockholm så hade jag varit tacksam!
Vi kommer rekommendera AD, dvs. Nymans/Krons och vad service kostar finns att läsa på Nymans Urs hemsida. :)

Varför vill du ha just en PAM 164?
 

salmen

Omega
Gillar automatiska urverk, utseendet och känns som ett hyfsat pris. Är det något speciellt med just 164 som jag borde tänka på?
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Gillar automatiska urverk, utseendet och känns som ett hyfsat pris. Är det något speciellt med just 164 som jag borde tänka på?
Ovanlig och inte populär (vilket såklart inte ska hindra dig). Har inte ett så typiskt Panerai-utseende egentligen. Har du sett 1104, den kanske också kan locka?
panerai-pam-1104_2000x.png
 

salmen

Omega
Ovanlig och inte populär (vilket såklart inte ska hindra dig). Har inte ett så typiskt Panerai-utseende egentligen. Har du sett 1104, den kanske också kan locka?
panerai-pam-1104_2000x.png
Ja den var riktigt fin, tack för infon. Har ingen koll alls på Panerai mer än att jag gillar utseendet. 164 kunde jag få köpa för 28, men trist om den inte går att sälja vidare sen!
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Ja den var riktigt fin, tack för infon. Har ingen koll alls på Panerai mer än att jag gillar utseendet. 164 kunde jag få köpa för 28, men trist om den inte går att sälja vidare sen!
Jag är ytterst tveksam till att den ens är lätt att sälja internationellt, tyvärr.
 

Sevve

Breitling
Tja, idag sa det "pjing" från min Panerai 112 när jag vred upp den. Tips på serviceverkstäder i stockholmstrakten tas tacksamt emot.

mvh Sevve
 
Topp