• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

m_s

Patek
2-Faktor
233:an har fått sommarband. :)
20160706_063720.jpg
Helrätt! Panerai innebär ju outtröttliga sköna kombinationer av balla band!
 
D

Deleted member 4412

Guest
Siktet var ju länge inställt på en Pam024 och tanken att det skulle bli min nästa Panna men nu har jag verkligen fått upp ögonen för Pam243.
50s case, 1000m, OP 3 (Valjoux 7750 utan chrono), borstade ytor... ME LIKE!!
Påminner väldigt mycket om de större grabbarna (47mm) i Submersible serien MEN är 44mm:).
image.jpeg
image.jpeg

Finns det nån som har en så släng gärna ut bilder o kommentarer!!
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Fick nyss mitt nya rubberb till pannan. Skiten passar inte (?!) trots rätt val av band och specificering av modell...
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Why?! But Why?!;)
Den listar väl redan minst 2'$ (beggad) över nypriset haha.
Men den var väl vackrare irl än på bilderna?:)

För att våra sparpengar var och är intecknade för ett bröllop och jag tyckte vi kunde hitta en kompromiss men det tyckte inte hon. Ibland är hon oresonlig. :D
Har för mig att det står "Hongkong" på CG dessutom. (Eller om det var den andra Ltd som den butiken har). Bara en sån sak liksom!
 
D

Deleted member 4412

Guest
För att våra sparpengar var och är intecknade för ett bröllop och jag tyckte vi kunde hitta en kompromiss men det tyckte inte hon. Ibland är hon oresonlig. :D
Har för mig att det står "Hongkong" på CG dessutom. (Eller om det var den andra Ltd som den butiken har). Bara en sån sak liksom!
Men minns du vad den kostade där?
Har för mej dom listades på typ 10'$ o ligger idag runt 12'$..
Det är väl inte direkt heller en klocka man spontan köper heller om nu inte fickorna är avgrunds djupa;).
 
D

Deleted member 4412

Guest
Samma P9000 verk men 364 har helium escape (2500m vs 300m), är lite högre samt saknar glasad baksida?
Nåt rätt?;)
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Men minns du vad den kostade där?
Har för mej dom listades på typ 10'$ o ligger idag runt 12'$..
Det är väl inte direkt heller en klocka man spontan köper heller om nu inte fickorna är avgrunds djupa;).

Jag hade det nedskrivet på en lapp. Den andra ltd var en automat. Ska inte svära på det men har för mig runt 65k HKD HKD.
 

kmg

Patek
2-Faktor
Min Panerai törst som jag trodde nåt sitt klimax inför köpet av min Pam560 verkar bara växa. Vette 17 hur många timmar man lagt ner senaste veckorna på att släcka denna outhärdliga törst på mer kunskap om diverse refs haha.

Så du behöll din Subba ändå?
Samma här. Vill ha vill ha vill ha.
Var inne idag på krons och planerade kommande inköp. Suget minskade inte...
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Siktet var ju länge inställt på en Pam024 och tanken att det skulle bli min nästa Panna men nu har jag verkligen fått upp ögonen för Pam243.
50s case, 1000m, OP 3 (Valjoux 7750 utan chrono), borstade ytor... ME LIKE!!
Påminner väldigt mycket om de större grabbarna (47mm) i Submersible serien MEN är 44mm:).
image.jpeg
image.jpeg

Finns det nån som har en så släng gärna ut bilder o kommentarer!!
Den har jag också tittat på, men aldrig sett i verkligheten.
 

kmg

Patek
2-Faktor
När jag var på Krons idag och provade och diskuterade sa säljaren att 574an såldes med grönt band för att OP försökte nå en annan målgrupp - damerna. Enligt Krons var även detta förklaringen till lanseringen av ljusblått/turkost och rosa band. Blir nyfiken hur mycket sanning som ligger i detta...
 
D

Deleted member 4412

Guest
När jag var på Krons idag och provade och diskuterade sa säljaren att 574an såldes med grönt band för att OP försökte nå en annan målgrupp - damerna. Enligt Krons var även detta förklaringen till lanseringen av ljusblått/turkost och rosa band. Blir nyfiken hur mycket sanning som ligger i detta...
En kvinnlig kollega till mej kör
Pam 111 som hon fick av pappa sin för mååånga år sen. Inga rosa läderband där inte;)
image.jpeg

Ruggigt coolt!!
 
Topp