• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Och! Även detta radiomir på gummi, men inte wirelugs

0D3E9837-759B-460B-AFA8-94BF37ECFDF8.jpeg
Det här var snyggt på 721
CEB8C6B3-6817-414A-8E3D-5E2D438788A5.jpeg
 

erow

Patek
2-Faktor
Det finns gott om nya men tidigare modeller på chrono24. Man får söka där istället :D Eller om du ska börja jaga riktiga pjäser så spana på watchbase.com/panerai/
Då jag inte tagit klivet till de stora pannorna än (kör 1272 på 40mm) så tänkte jag testa en 753 först och se hur vi kommer överens
 

martaSM30

Audemars
Surfade nätet och fick upp en 40mm Panerai med endast 44mm lug till lug. Men när jag kollar @mårt s snygga storleks guide verkar det inte stämma. Jag tror inte men hoppas: har någon en Panerai på 40mm som har lug till lug på 44mm?
Det skulle vara PAM00048 enligt någon sida.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Surfade nätet och fick upp en 40mm Panerai med endast 44mm lug till lug. Men när jag kollar @mårt s snygga storleks guide verkar det inte stämma. Jag tror inte men hoppas: har någon en Panerai på 40mm som har lug till lug på 44mm?
Det skulle vara PAM00048 enligt någon sida.
Nej, den siffran låter fel. 2mm korta horn är lite väl tokigt, så någon har nog gjort en önskemätning. Nu vet jag inte vad det står i guiden men jag gissar på 48mm, lite mindre än en halv cm långa horn känns rimligt.
 

martaSM30

Audemars
Nej, den siffran låter fel. 2mm korta horn är lite väl tokigt, så någon har nog gjort en önskemätning. Nu vet jag inte vad det står i guiden men jag gissar på 48mm, lite mindre än en halv cm långa horn känns rimligt.
Nä jag tänker det med. Men hade varit skoj, då hade jag precis kunnat bära en 40mm.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Nä jag tänker det med. Men hade varit skoj, då hade jag precis kunnat bära en 40mm.
Ett knep jag använder för att bära 47mm är att ha ett tillräckligt tjockt band som gör att det inte riktigt syns att bandhornen sticker ut utanför handleden. :D

Ett annat är att jag kör de 47mm som sitter tätt mot handleden OCH inte väger så himla mycket.

Har du provat de nya Quaranta 40mm? De är mycket lättare och tunnare och plattare än 048. :)

Tillägg: Due 38rna är 46mm dessutom. Kanske ännu bättre? Men jag förstår dig, jag har beställt en 34mm panerai-liknande Alpina till min fru. :)
 

martaSM30

Audemars
Ett knep jag använder för att bära 47mm är att ha ett tillräckligt tjockt band som gör att det inte riktigt syns att bandhornen sticker ut utanför handleden. :D

Ett annat är att jag kör de 47mm som sitter tätt mot handleden OCH inte väger så himla mycket.

Har du provat de nya Quaranta 40mm? De är mycket lättare och tunnare och plattare än 048. :)

Tillägg: Due 38rna är 46mm dessutom. Kanske ännu bättre? Men jag förstår dig, jag har beställt en 34mm panerai-liknande Alpina till min fru. :)
Hehe listigt med tjockt band!

Jasså Duen är på 46? Den funkade faktiskt storleksmässigt men 3 bar känns så himla tråkigt.

Någon i Malmö/Lund som sitter på en 40mm Quaranta och kan tänka sig en kaffe+prova dejt?
 

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Vart har du hittat detta?! Riktigt snyggt!
 

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Hoppades ju på ett paket idag och det fick jag, en bytesaffär där en icke Panerai lämnade och denna 233 Dot-dial landade. Hade en 233 för 3 år sedan och den sålde jag efter ett tag för den fick mig att sluta använda mina övriga klockor och risk finns att det blir samma den här gången men då säljer jag av dom andra istället 🙂
Finns så mkt att gilla på en 233 😍

Fick den levererad på vitt gummi och testar nu ett grönt canvas, båda funkar fint men tror det vita får sitta på så länge det är lite sommar och ☀️
E3B1CB2C-8E39-42C1-8271-F9B854C72003.jpeg
2FA308D2-3A7B-4DD5-B0DB-A8C6E877AEEA.jpeg
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Hoppades ju på ett paket idag och det fick jag, en bytesaffär där en icke Panerai lämnade och denna 233 Dot-dial landade. Hade en 233 för 3 år sedan och den sålde jag efter ett tag för den fick mig att sluta använda mina övriga klockor och risk finns att det blir samma den här gången men då säljer jag av dom andra istället 🙂
Finns så mkt att gilla på en 233 😍

Fick den levererad på vitt gummi och testar nu ett grönt canvas, båda funkar fint men tror det vita får sitta på så länge det är lite sommar och ☀️
E3B1CB2C-8E39-42C1-8271-F9B854C72003.jpeg
2FA308D2-3A7B-4DD5-B0DB-A8C6E877AEEA.jpeg
Snyggt fångat!
 

Caravelle33

Vacheron
Hoppades ju på ett paket idag och det fick jag, en bytesaffär där en icke Panerai lämnade och denna 233 Dot-dial landade. Hade en 233 för 3 år sedan och den sålde jag efter ett tag för den fick mig att sluta använda mina övriga klockor och risk finns att det blir samma den här gången men då säljer jag av dom andra istället 🙂
Finns så mkt att gilla på en 233 😍

Fick den levererad på vitt gummi och testar nu ett grönt canvas, båda funkar fint men tror det vita får sitta på så länge det är lite sommar och ☀️
E3B1CB2C-8E39-42C1-8271-F9B854C72003.jpeg
2FA308D2-3A7B-4DD5-B0DB-A8C6E877AEEA.jpeg
Bra byte!
 

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Hoppades ju på ett paket idag och det fick jag, en bytesaffär där en icke Panerai lämnade och denna 233 Dot-dial landade. Hade en 233 för 3 år sedan och den sålde jag efter ett tag för den fick mig att sluta använda mina övriga klockor och risk finns att det blir samma den här gången men då säljer jag av dom andra istället 🙂
Finns så mkt att gilla på en 233 😍

Fick den levererad på vitt gummi och testar nu ett grönt canvas, båda funkar fint men tror det vita får sitta på så länge det är lite sommar och ☀️
E3B1CB2C-8E39-42C1-8271-F9B854C72003.jpeg
2FA308D2-3A7B-4DD5-B0DB-A8C6E877AEEA.jpeg

Vad fick lämna? Och såklart, grattis!
 
Topp