• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
2 grejer jag tar med mig från den här videon, eller 3...

1. Ti-ceramitech är ett ganska coolt material, jag gillar (motvilligt) finishen.
2. WatchAdvisor har visst testat Due och insett att de klarar uppemot 200m WR, fastän de är klassade för 30m.
3. Tourbillionen kallar WA för Chicken Grill. :D
Jag tror på ceramitech, och vill verkligen se en helvit sub en dag. Stormtrooper!
 

Maio

Omega
2-Faktor
Jag tror äntligen jag har kommit fram till vilken Radiomir jag är mest sugen på, en 210! Är det någon av er som sitter och håller på en sådan härlig referens och vill kränga den vidare? :)
 

azcii

Patek
2-Faktor
Lite fler modeller jag provade när jag besökte @Sch0nning och Panerai Stockholm förra veckan. 1350 är fan sjukt sexig 🤤

1662
IMG_4681.png


1349
IMG_4682.png


IMG_4677.png


1350
IMG_4678.png


IMG_4683.png
 

VFK

Breitling
Ända som hade kunnat göra klockan bättre hade varit en sandwich dial.

Apropå det:
Om man vill ha en Luminor Marina Bettarini 44mm sandwich dial med in-house urverk och display back, vad har man för valmöjligheter?
De enda referenserna jag kan hitta som stämmer in är äldre versioner av PAM510 och PAM915. Stämmer det?
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Ända som hade kunnat göra klockan bättre hade varit en sandwich dial.

Apropå det:
Om man vill ha en Luminor Marina Bettarini 44mm sandwich dial med in-house urverk och display back, vad har man för valmöjligheter?
De enda referenserna jag kan hitta som stämmer in är äldre versioner av PAM510 och PAM915. Stämmer det?
Fja, typ.

På rak arm tänker jag också på 914 och 796 ... hmmm... för 724 borde ha någon reklam på caseback ... tycker mig minnas någon asiatisk special edition också, men den har säkert också täckt caseback ...
 
  • Like
Reactions: VFK

Alec

Omega
2-Faktor
Någon mer än jag som noterat att det är olika slipning på 1950 caset i stål där lugsen sitter (lite svårt att se på bild, syns mer i verkligheten)? Är det menat att vara så eller bara dålig finishing?
IMG_2378.jpeg
IMG_2377.jpeg
 
Senast ändrad:
Topp