• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Scudetto

Omega
42mm? Snygg som tusan
Snyggt, Ja precis! GMT535
image.jpeg
 

stoffe56

Cartier
2-Faktor
Så bra att Panerai inte bytt bort plexit på 372:an. Den dagen det blir safir på den modellen, tror jag modellen dör lite.
Nästan allt som 372 står för idag skulle i så fall försvinna, som t ex den härliga "mjuka" looken ett plexi ger. Vill man ha safir finns ju alltid 422 att tillgå.
Tror att den är bytt på 372an till safir på S-serien.
 

stoffe56

Cartier
2-Faktor
Det ryktades ju att det skulle vara bytt redan på serien som kom i år, så jag hoppas så smått att Panerai tagit sitt förnuft till fönga och låter plexit vara kvar!:)
Det är S-serien som produceras i år så man får vänta o se när det börjar dyka upp 372-S om det är bytt från plexi till safir men jag håller med dig ska va plexi.
 

swedesoc

Panerai
2-Faktor
Tack!
Jag kan knäppa några kort med det på men jag vill ej använda det bandet :D. Skall se om jag hittar ett grymt grått icke OEM som jag kan köpa.

Kan rekommendera dig att se lite på Hirsch Heritage anthracite, köpte det till min gråa SS Royal Capital, perfect match.
Vadderad lika mycket som orginalet till RC:n
Finns upp till 24mm men du har säker 26 på din va?
 
Topp