• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Fan, man blir ju lite sugen. Ser inte större ut än 112an på den bilden. Upplever du den som större eller mindre? Någon speciell anledning till att du valde den svarta framför den blåa? Har inte sett någon av de IRL så är en riktig färsking vad det gäller Sea Dwellers / DSSD...
Upplever DSSD som något mindre när man tittar ner på den pga den bredare bezelen. (Har en TAG på 43 mm som känns större än båda dessa). Däremot bygger DSSD mer på höjden men det ser jag inte som något problem.

Jag valde den svarta eftersom tanken är att ha den hela livet och jag blev lite osäker på om jag skulle tröttna på D-blue. Hade gärna sett att man kunde köpa tavlan löst men det tycker inte Rolex att man ska kunna :D
 

azcii

Patek
2-Faktor
Upplever DSSD som något mindre när man tittar ner på den pga den bredare bezelen. (Har en TAG på 43 mm som känns större än båda dessa). Däremot bygger DSSD mer på höjden men det ser jag inte som något problem.

Jag valde den svarta eftersom tanken är att ha den hela livet och jag blev lite osäker på om jag skulle tröttna på D-blue. Hade gärna sett att man kunde köpa tavlan löst men det tycker inte Rolex att man ska kunna :D

Grymt, tack! Ser att den blåa kostar ganska mycket mer på chrono24. Får testa båda två IRL innan jag bestämmer mig.
 

INSANE

Panerai
2-Faktor
Om en Royal Capital från S&S kan ha 10atm WR på 7.7mm - är Panerai då bara lata, saknar kunskap eller bara skiter i sin historia? :(

Det är galet irriterande när man går och letar ny klocka och ens favoritmärke släpper något som tickar alla boxar - utom WR :( det som alltid varit en grundförutsättning för Panerai... dick move
Kan bara hålla med!!
 

azcii

Patek
2-Faktor
IMG_20160518_184938.jpg
 

Allan77

Breitling
Tror att det var 300 stycken.
Sitter ett Zenith-urverk i klockan och är den sista Panerai-modellen med ett sånt urverk. Nypris vet jag inte.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Jag tog ner min 510a till 22m med lädersnöret och den höll. :p
30m på en Panna är ett skämt utan dess like, till och med hommagerna ifrån kina lovar bättre WR än det.
Det jag tycker är skummast är att en Radiomir 1940 som inte har det klassiska kronskyddet fast med glasbaksida har 100m WR. Är det ens skruvkrona på en sådan? Vad har de gjort med det nya case:t för att det ska ha så dålig "hållbarhet"?
 

Andreas777

Cartier
Jag kände å klämde på en pam573 för några veckor sedan... Fick ett sjukt ha begär tills jag konstaterade att den bara hade 60m wr. Tänkte att en guld dressare kanske man inte behöver bada med, men det är ju en panerai. När de släppte pam675 så jublade jag... en kort stund tills jag som alla andra insåg att dom har gjort den 30wr.
Jag vet inte om jag kommer låta wr bestämma men hade dom släppte den med 100m så hade valet varit så mkt lättare.
 

kmg

Patek
2-Faktor
Det jag tycker är skummast är att en Radiomir 1940 som inte har det klassiska kronskyddet fast med glasbaksida har 100m WR. Är det ens skruvkrona på en sådan? Vad har de gjort med det nya case:t för att det ska ha så dålig "hållbarhet"?
Ja det är det (väl?). Klämde på en sådan för ca en månad sen.
Utan att vara urmakare så tror jag att måste det vara en kompromiss för att få den tunnare. Sen har väl exempelvis "SEALAND FOR PURDEY"-modellerna legat mellan 30 - 50 meter?
 

swedesoc

Panerai
2-Faktor
Ja det är det (väl?). Klämde på en sådan för ca en månad sen.
Utan att vara urmakare så tror jag att måste det vara en kompromiss för att få den tunnare. Sen har väl exempelvis "SEALAND FOR PURDEY"-modellerna legat mellan 30 - 50 meter?
Som sagt tidigare i tråden så har ju mästarna @Sjöö Sandström lyckats med en 7.8mm automatare utan skruvad krona men ändå 100m WR, kanske dags att starta upp ett design / utbildningscenter så svenskarna kan lära upp Schweizarna hur man gör klockor.
Jävla mappar,Giovanni måste vända sig i graven.
Hur kan man totalt skita i det enda dna man har?
Gillar inte rolex speciellt men där är det inte snack om att göra en sub som inte ens klarar av en dusch, kanske dags att överge Panerai och skaffa en sub.
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
PAM1312 med det lite tunnare caset kanske kan vara något? :) Enda anledningen att jag sålde min PAM312 var att det sattyget var tjockt som en lagbok. Trevligt med ett tunnare case :)
 

m_s

Patek
2-Faktor
Spenderade ett par timmar ikväll på Krons 50-årsfest. Nybliven Panerai AD (samma ägare som Nymans) som de är så var det stort fokus på vårt underbara favoritmärke!

Notera att Frogman bär en Tuttonero PAM438 - Nog lite av en graal för mig just nu och kul att få se den lite närmare även om Frogman stack iväg lite för fort hehe.

image.jpeg
image.jpeg
 
Topp