• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Scipio

Patek
2-Faktor
Att köpa inhouse som inte tillför mer en vad ett ETA kan/gör är onödigt... vill jag intala mig själv iaf :p men det går inte. Inhouse, (ofta onödigt som det är) har en viss sex-appeal som ETA-verk saknar.
Ha ha, vi gillar olika :). Titta på detta ETA-verk i PAM112. Det här är upphetsning på riktigt.
IMG_6593.JPG
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Håller med. Fast versionen utan paneraipaneraipanerai gravyren är mycket snyggare
Nähä, det är det inte alls :mad:. Jo, den är också snygg. Det jag gillar med Panerai Panerai Panerai är att den ger en livfull struktur på lite håll och de smälter samman när man tittar nära. De stör mig inte, tvärtom ser det arbetat exklusivt ut, tycker jag. I lite perspektiv så är framsidan viktigare och den är grymt ren på 112.
 
På tal om in-house eller inte.. Någon som vet ifall Nymans urmakare kommer att kunna serva in-houseverken i framtiden? Finns det någon plan från Panerais sida att släppa på det?
Om jag köper en panna med t ex. P.3000 idag och vill serva den om fem år, kommer jag fortfarande bli tvungen att skicka den till Panerai?
 

007

Cartier
Hej,
Är det ngn som har ett 'Big Hornback' 24mm liggandes som inte används. Så får ni gärna pm:a:)
Fortsatt trevlig helg på er:)
 

Chattras

Cartier
På tal om in-house eller inte.. Någon som vet ifall Nymans urmakare kommer att kunna serva in-houseverken i framtiden? Finns det någon plan från Panerais sida att släppa på det?
Om jag köper en panna med t ex. P.3000 idag och vill serva den om fem år, kommer jag fortfarande bli tvungen att skicka den till Panerai?
Jag pratade med en av urmakarna på Nymans i fredags angående min PAM 311 som stannat. Han sa att dom inte ens får köpa boetöppnare till dom klockorna. Så även om han uppenbart ser en lossad skruv och vart den skall sitta så måste den skickas. Är dom så idiot-hårda på detta så känns det ju rätt osannolikt att dom inom en snar framtid kommer tillåta service av de verken. Jävligt irriterade tycker jag som måste få min klocka skickad nu och inte lär se den på en 10-12 veckor.
 

m_s

Patek
2-Faktor
Jag pratade med en av urmakarna på Nymans i fredags angående min PAM 311 som stannat. Han sa att dom inte ens får köpa boetöppnare till dom klockorna. Så även om han uppenbart ser en lossad skruv och vart den skall sitta så måste den skickas. Är dom så idiot-hårda på detta så känns det ju rätt osannolikt att dom inom en snar framtid kommer tillåta service av de verken. Jävligt irriterade tycker jag som måste få min klocka skickad nu och inte lär se den på en 10-12 veckor.
Tycker det börjar bli dags för Nymans att tvinga igenom att deras urmakare får utbildning då snart nästan alla modeller kommer med in-house... Situationen kring Panerai Service i Sverige ligger inte på topp som det är just nu.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Tycker det börjar bli dags för Nymans att tvinga igenom att deras urmakare får utbildning då snart nästan alla modeller kommer med in-house... Situationen kring Panerai Service i Sverige ligger inte på topp som det är just nu.
Stämmer det att det är lika med deras dekorerade Etaverk? Måste dessa också skickas iväg?
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Vad menar du med dekorerade? Min 112:a servades av nymans i höstas utan problem.
Har köpt en Pam 114 som jag ännu inte fått, och det är ju samma verk som i din 112.
Då vet jag att Nymans och säkert också Rob kan serva om det behövs! :)
Verket är ju om jag förstått det hela rätt, ett ETA-verk med vissa förändringar. Kanske är vokabulären fel? Säger man inte "dekorerat om dessa?
 
Topp