• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den eviga Zodiac-tråden ni inte visste ni behövde

Vilken period gör mig mest styv?

  • Ju mögligare desto bättre, pre-dot är benchmark

    Röster: 44 25.9%
  • Dot-Zodiac är historisk viktigare än Dot-Com

    Röster: 50 29.4%
  • Fossils batteridrivna ful-period är da-shit

    Röster: 23 13.5%
  • Fossils automatiska ansträngning förenar förr-och-nu på bästa sätt!!!

    Röster: 53 31.2%

  • Totala väljare
    170

Toftich

Rolex
2-Faktor
Jag vet ej! Svårt. Denna får för lite handledstid.
image.jpeg
Jäkligt snygg. Vad ligger dom på i pris?
 

Victore

Breitling
Hej, har funderat på att sälja denna klocka ett tag nu, en zodiac red dot two tone med dykförlängning. Har sett riktigt varierande priser på ebay till klocksnack. Behöver lite hjälp med att prissätta den, för vill inte skänka bort den och inte ta överbetalt för den. Tack i förhand!
image6.jpeg
image4.jpeg
image3.jpeg
image2.jpeg
image5.jpeg
 

MariaE

Panerai
Semester och Zodiacen har fått flipp. Packade upp bikini, solstol, pocketbok och Zodiac. Perfekt! Om det inte vore för att kronografen fått spunk och nollställer på 10. Vi hann inte ens ta oss ett dopp!
1467121942436-772915214.jpg

Så ni blir det nudist ett tag.
 

cRw

Omega
Semester och Zodiacen har fått flipp. Packade upp bikini, solstol, pocketbok och Zodiac. Perfekt! Om det inte vore för att kronografen fått spunk och nollställer på 10. Vi hann inte ens ta oss ett dopp!
1467121942436-772915214.jpg

Så ni blir det nudist ett tag.

Ajajaja, svajig start på semestern milt sagt... hoppas det löser sig!
 
Semester och Zodiacen har fått flipp. Packade upp bikini, solstol, pocketbok och Zodiac. Perfekt! Om det inte vore för att kronografen fått spunk och nollställer på 10. Vi hann inte ens ta oss ett dopp!
1467121942436-772915214.jpg

Så ni blir det nudist ett tag.
Dra ut kronan till läge 3 (fullt utdragen) hål in start/stop till kronosekunden vandrar fullt varv i ett svep. Efter det trycket du på start/stopp tills sekunden har önskat läge att nolla på. Det är en enkel fråga om kalibrering.
 

MariaE

Panerai
Kan erkänna att Zodiacen suttit på iaf. Jag har bara undvikit att lägga upp bilder om någon skulle tycka det var stötande med felställd kronosekund.
20160630_140357.jpg
 
  • Like
Reactions: cRw

79thor

Friends of KS
Finns det något intresse för en sån här goding? Ser gärna att den är kvar här på Klocksnack innan jag lägger ut den någon annanstans.
Ta chansen att vara tuffast/snyggast/coolast på semestern!
Skicka pm då jag inte besöker tråden så ofta.
20160711_202302.jpg
 
Topp