• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den heliga Graal...

tassinari

Breitling
Jag har försökt hitta en Graal-tråd här på forumet, men hittade konstigt nog ingen. Därför startar jag en, med brasklappen att jag kanske missat något.
Iallafall - Jag har två Graal-klockor. Båda är divers, trots att jag inte dyker och helt ärligt knappt simmar.
Den första vet jag inte ens om jag gillar egentligen. Eller rättare sagt, jag vet inte om jag skulle gilla den på armen. Det är förstås den klassiska Zodiac Super Sea Wolf 68 jag menar. Det är nånting med det svarta och orangea som bara talar till mig. Så jäkla snygg.
zodiac1.jpg


Min andra Graal är ännu mer klassisk. En Eterna Kontiki Super. Alltså den är fan vacker.
eterna1.jpg


Vilka är era Graals?
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Det är väl inga ”graals”? En graal skall vara något nästintill onåbart. Dessa är det ju för de flesta med någon sorts ekonomi, bara spara till och köpa.
Men jag håller med om att Eternan är bra, jag har den i en annan version.

226BAE13-6775-4046-955F-F695AD270F32.jpeg
Mycket handlar om mindset, för mig var det otänktbart att lägga 20k+ på en klocka för tre år sedan trots bra ekonomi medan det idag känns billigt.

MEN - du underskattar nog hur många som knappt går runt varje månad här i sverige, och där är en klocka för x antal tusen kanske en graal, jag vet inte.
 

mouqvist

Rolex
Har slutat längta efter någon graal, jag har gått vidare och är supernöjd med mina klockor. Hade jag fått tag på en drömklocka hade iag troligen inte vågat bära den som man ska, vilket är rätt sorgligt.
 

MrPlow

Rolex
Sökmotorn lämnar ju övrigt att önska. Det bästa brukar vara att köra en Google-sökning med "site:klocksnack.se"...
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Mycket handlar om mindset, för mig var det otänktbart att lägga 20k+ på en klocka för tre år sedan trots bra ekonomi medan det idag känns billigt.

MEN - du underskattar nog hur många som knappt går runt varje månad här i sverige, och där är en klocka för x antal tusen kanske en graal, jag vet inte.
Äh, sluta vara så himla pk. Jag skrev med någon sorts ekonomi. Jag vet att många knappt går runt och då kanske det finns viktigare saker än klockor att tänka på. Men för samtliga handlar det om prioritering. Välja bort snus, cigg, Coca-colan, bärsen, lotter, bilval, filmkanaler etc.
Eternan har jag sett gå för 7,5k i bra skick.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Äh, sluta vara så himla pk. Jag skrev med någon sorts ekonomi. Jag vet att många knappt går runt och då kanske det finns viktigare saker än klockor att tänka på. Men för samtliga handlar det om prioritering. Välja bort snus, cigg, Coca-colan, bärsen, lotter, bilval, filmkanaler etc.
Eternan har jag sett gå för 7,5k i bra skick.
Haha jag vet att du har rätt och håller med dig men lite riddare får man väl vara ibland :D
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
Mycket handlar om mindset, för mig var det otänktbart att lägga 20k+ på en klocka för tre år sedan trots bra ekonomi medan det idag känns billigt.

MEN - du underskattar nog hur många som knappt går runt varje månad här i sverige, och där är en klocka för x antal tusen kanske en graal, jag vet inte.
Fartblindheten slår till snabbt i denna hobby! När är 20’ ”billigt”
 

tassinari

Breitling
Det är väl inga ”graals”? En graal skall vara något nästintill onåbart. Dessa är det ju för de flesta med någon sorts ekonomi, bara spara till och köpa.
Men jag håller med om att Eternan är bra, jag har den i en annan version.

226BAE13-6775-4046-955F-F695AD270F32.jpeg
Fast du, jag kan inte komma på en enda klocka som jag hellre skulle vilja ha oavsett pris. Visst, en gammal rolex skulle vara kul men jag har mycket hellre en eterna, så dessa är just mina graal-klockor. Eller så kanske jag inte har någon? PS din eterna var löjligt snygg. Ds
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Trevliga klockor men är helt med Rozzy här; ett fullständigt snett nyttjande av begreppet graal i dessa sammanhang. Nu må man lägga olika värderingar i ordet, men oavsett vilket blir det här bara rejält urvattnat..
 

Ola G

Cartier
Det finns ingen sann graal när man väl fastnat i klockträsket, så fort graalen är köpt dyker det upp en ny:cool:
Med vänlig hälsning,
Ola G
 
Topp