• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hej alla, jag är osäker om den här är äkta - den är till salu här på KS och jag träffade säljaren (PaulK, very nice and understanding guy!) idag och är fortfarande osäker - och jag fick tillstånd från Paul att göra ett inlägg här. Vad tycker ni?

P7jeSRa[1].jpeg
tWBIjBh[1].jpg
 

Nygren

Audemars
2-Faktor
Här är min som referens. Finns en del skillnader, men jag vet inte om det är pga olika utföranden genom åren. Klockan och länken är från slutet av 80-talet
1390E34E-C27E-4E6C-8EA9-0C53021078D9.jpeg
 

Roxen

Cartier
Klockan på bilderna bedömer jag som äkta, någon på forumet som äger likadan ref som kan väga in?
Men du borde som tidigare påtalats kunna känna om det är guld bara av att hålla i den, men smyg upp den på en brevvåg?

Kan klockan varit en gåva eller liknande som kommit genom yrkeslivet?

Edit: men ser inte bandhornen lite lustiga ut?

Tycker kronskydden ser lite löjliga ut liksom klen finish på kronografknapparna. Bezeln kan jag inte bedöma om den är repig eller typ orengjord efter helgens bacon-frulle.
 

Bramserud

Advertising
2-Faktor
Ska eventuellt försöka mig på att köpa begagnad sea dweller i Ryssland. Tar tacksamt emot tips på hur jag bäst kontrollerar äkthet själv.
 

xmb216bc

Panerai
Ska eventuellt försöka mig på att köpa begagnad sea dweller i Ryssland. Tar tacksamt emot tips på hur jag bäst kontrollerar äkthet själv.
Vikten för h...e, vikten, samt att visarna gliiiider fram:D Sorry, om det inte är AD så vet jag inte hur man kan skydda sig till 100%. Finns en bok som heter något som Rolex vs fake Rolex, sök den. Såg den på nätet för ett tag sedan, verkade faktiskt riktigt bra. Kan inte komma på varför jag inte köpte den...............aah! det stod ju inte Breitling på den.
Men kolla upp boken
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Vad säger du själv?
Hittar du någon känsla i den här?
Och varför ställer du frågan?
Alla kan inte lika mycket bara för det är lätt för dig och mig att säga att den är fejk.
Håller däremot med att både denna post och många andra bör motivera varför de postar. Skapade tråden för att folk inte ska gå på minor, inte för att folk ska bevisa för deras kompisar att deras hävdade äkta rolex är fejk
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Inte min klocka eller bilder, utan en vän som undrar. Jag ser inga direkt "tells" på att den skulle vara falsk?
Finns massor. Här är en solklar.
IMG_2026.PNG
IMG_2028.PNG

Jag menar vad ska det där ens föreställa?
Men även det här
IMG_2027.PNG


Detaljmässigt behöver jag inte ens motivera. Det där med att en vän undrar.. så låter det väldigt ofta. Kan inte styra hur en tråd urartar sig men tanken med tråden var "hej jag är intresserad av den här klockan, ser ni något konstigt? Plus ev länk utöver bilder till annonsen" eller liknande.
 

Gorlami

Omega
Finns massor. Här är en solklar.
IMG_2026.PNG
IMG_2028.PNG

Jag menar vad ska det där ens föreställa?
Men även det här
IMG_2027.PNG

Detaljmässigt behöver jag inte ens motivera. Det där med att en vän undrar.. så låter det väldigt ofta. Kan inte styra hur en tråd urartar sig men tanken med tråden var "hej jag är intresserad av den här klockan, ser ni något konstigt? Plus ev länk utöver bilder till annonsen" eller liknande.
"Repan" ska bara vara en spegling, inget som är där annars. Du får gärna motivera, för jag har själv haft en 116600 ( endast i en vecka nåväl), och jag verkar inte se det självklara?

Min äkta för referens
IMG_20170920_002451.jpg
IMG_20170717_214311.jpg
 

Husse

Patek
Alla kan inte lika mycket bara för det är lätt för dig och mig att säga att den är fejk.
Håller däremot med att både denna post och många andra bör motivera varför de postar. Skapade tråden för att folk inte ska gå på minor, inte för att folk ska bevisa för deras kompisar att deras hävdade äkta rolex är fejk
Nja, du vet att jag försöker hålla en allmänt trevlig attityd här. Men jag, precis som du själv vill gärna ha en motivering till varför man frågar!
Det är ett vågspel att svara här ibland!
Hör till saken att jag extremhatar oäkta prylar, därför vill jag gärna hjälpa till.
Kan också tycka att det borde gå att göra lite egen research!
Många av klockorna här på KS är lätta att sälja, fantastiska att äga, men svåra att köpa!
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Vad tror ni om denna?
Dålig bilder jag vet, men det är dem jag har att tillgå. Ska eventuellt köpa klockan, därav funderingen! :)
IMG_3289.JPG
IMG_3290.JPG
IMG_3291.JPG
 
Topp