• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

jake777

Omega
Tja klock-vänner!

Jag är 99% säker på att killens klockor är falska och ett stort skämt.
Någon mer här som kan bekräfta detta
C41444F2-365A-4F87-8417-0BCBF0BF1E97.png
9E492146-0EFB-41A3-9477-A32648FF20A1.png



32CA2F73-5B3A-49BD-B805-1CCDD4E38084.png
 
D

Deleted member 5863

Guest
Ta bort detta inlägg.
 
Senast redigerad av en moderator:
D

Deleted member 5863

Guest
Ta bort detta inlägg.
 
Senast redigerad av en moderator:

Halle81

Omega
2-Faktor
Fast det renderar ju den här tråden en smula onödig :)
Skulle du med över 100 inlägg ställa en fråga skulle du med stor sannolikhet få ett bra svar. Det som händer är att nyregistrerade medlemmar med 1-10 inlägg ställer frågor i denna tråd för att se om deras fejkklockor går att luras med. Därav oviljan från flera medlemmar att hjälpa till.
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Skulle du med över 100 inlägg ställa en fråga skulle du med stor sannolikhet få ett bra svar. Det som händer är att nyregistrerade medlemmar med 1-10 inlägg ställer frågor i denna tråd för att se om deras fejkklockor går att luras med. Därav oviljan från flera medlemmar att hjälpa till.
Jag är helt med på ditt resonemang och förstår problematiken. Det jag menade var att just det korta svaret med den innebörden det för med sig renderar tråden onödig.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Fast det renderar ju den här tråden en smula onödig :)
Skulle du med över 100 inlägg ställa en fråga skulle du med stor sannolikhet få ett bra svar. Det som händer är att nyregistrerade medlemmar med 1-10 inlägg ställer frågor i denna tråd för att se om deras fejkklockor går att luras med. Därav oviljan från flera medlemmar att hjälpa till.
Nja, det är väl bara att det inte går att äkthetsverifiera något på bilder. Och om ingen synar att det är en förfalskning så är enda alternativet att gå till AD.

Bör tilläggas också att jag ibland får känslan av att folk vill ha hjälp just för en specifik affär. Och då är jag ännu tydligare med: Gå till AD.
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Nja, det är väl bara att det inte går att äkthetsverifiera något på bilder. Och om ingen synar att det är en förfalskning så är enda alternativet att gå till AD.

Bör tilläggas också att jag ibland får känslan av att folk vill ha hjälp just för en specifik affär. Och då är jag ännu tydligare med: Gå till AD.
Just det där sista du säger tror jag är fakta i strax under 100 % av fallen. Antingen för att köpa en äkta klocka och inte få en fake, eller för att köpa en fake och se om man kommer undan med det. Så ja, jag tror att det är för att hjälpa till med en specifik affär.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Just det där sista du säger tror jag är fakta i strax under 100 % av fallen. Antingen för att köpa en äkta klocka och inte få en fake, eller för att köpa en fake och se om man kommer undan med det. Så ja, jag tror att det är för att hjälpa till med en specifik affär.
Japp, och jag gillar inte riktigt vad den här tråden innebär i de fallen.

Omöjligt att titta på ett gäng bilder och säga att något är 100% legit. Många fallgropar - dessa undviker man om man går till AD.
 

joca

Patek
2-Faktor
Skulle ni kräva äkthetsintyg på en klocka som kommer full-set?
Beroende på vart klockan är köpt, vad det är för klocka och av vem klockan köps.
Lite som att fråga "hur långt är ett snöre".

Köps t.ex. en modern sub av en forummedlem med goda referenser så hade jag ej krävt det.
 

JStenman

Omega
2-Faktor
Beroende på vart klockan är köpt, vad det är för klocka och av vem klockan köps.
Lite som att fråga "hur långt är ett snöre".

Köps t.ex. en modern sub av en forummedlem med goda referenser så hade jag ej krävt det.

Rolex 14270, forummedlem från 2015 med tiotal referenser. Han köpte klockan från en tysk handlare, butik via chrono.
 

joca

Patek
2-Faktor
Varför postar du massa bilder @JStenman ?
Om du är osäker på klockans äkthet kan du posta alla bilder i ett inlägg och förklara varför du undrar (Dvs för du är intresserad av att köpa)
 

Mikkel

Breitling
Godmorgon!
Lånar tråden en snabbis för att höra om det för er klockfantaster går att, bara genom att kasta ett öga på urverket på denna nyförvärvade 311.30.42.30.01.006 från 2016, går att bekräfta om denna Speedy känns som äkta vara? :D
Fick den som fullset, med alla tillbehör, pictogram som stämmer med boettnr, och den har hållit tiden i princip på sekunden under det senaste dygnet.
Om inte, blir det väl till att fixa en värdering, så jag slutar nojja.
D650725B-D23B-4438-BDFC-17AB1070076F.jpeg
9242EA4C-1D3B-4A44-9045-41E034D105BE.jpeg

Ha en superfredag allihop! :)
 

Bilagor

  • DEBECDA0-F4B8-4786-89C5-7B3A6C5274CA.jpeg
    DEBECDA0-F4B8-4786-89C5-7B3A6C5274CA.jpeg
    129.9 KB · Visningar: 3

Nygren

Audemars
2-Faktor
Godmorgon!
Lånar tråden en snabbis för att höra om det för er klockfantaster går att, bara genom att kasta ett öga på urverket på denna nyförvärvade 311.30.42.30.01.006 från 2016, går att bekräfta om denna Speedy känns som äkta vara? :D
Fick den som fullset, med alla tillbehör, pictogram som stämmer med boettnr, och den har hållit tiden i princip på sekunden under det senaste dygnet.
Om inte, blir det väl till att fixa en värdering, så jag slutar nojja.
D650725B-D23B-4438-BDFC-17AB1070076F.jpeg
9242EA4C-1D3B-4A44-9045-41E034D105BE.jpeg

Ha en superfredag allihop! :)
Är ingen expert på Omega, men den skulle jag kollat upp hos AD
 

FishyFish

Breitling
Hej!
Sitter funderar på att köpa min första "riktiga" klocka, en Seiko Basic Herr "SGEH39P1".
Har tyvärr inte så bra ekonomi så tänkte köpa den på auktion, tänkte börja med en billigare klocka innan man fastnar i detta träsk som så många andra! ;)

Men är ny på klockor så har svårt att avgöra om det är en Äkta eller Fake? Något speciellt man ska kolla efter?
Var på auktionen och kolla på klockan i veckan, tog lite bilder snabbt, tyvärr inte så jättebra bilder! :(
Gick även in i en klockbutik och tog lite bilder så man kan jämföra.
Bilder ifrån auktionen:
Auktion1.jpg Auktion2.jpg Auktion3.jpg
Bilder ifrån butik:
Butik1.jpg Butik2.jpg
Texten längst ner på klockan på auktionen kan jag nästan tyda ut som "MOV'T JAPAN 7N42 - OKJ8 R 2".
Men i butik när jag tog bild så står det i botten: "MOV'T JAPAN 7N42 - OKJ8 HR 2".
OM "H" saknas är det Fake då?
Ska denna text vara likadan på alla i denna model eller är det olika?

Tacksam för all hjälp jag kan få!

Med vänliga hälsningar
FishyFish
"Första inlägget här på klocksnack men troligen inte det sista!" =)
 
Topp