• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

105.012

Cartier
2-Faktor
@105.012 är det exakt samma klocka du säljer som du köpte 2021? Tycker tavlan ser annorlunda ut jmf med den från 2021, samtidigt är det samma bild på urverket och du beskriver att du åtgärdat krona. Dessutom ser lumen annorlunda ut jmf med den från -21. Sen kronograf sekunden men den kan väl ha fått en törn eller om den också är bytt


Posta i tråden 'Dagens köptråden!' https://klocksnack.se/threads/dagens-köptråden.43436/post-4039671

Frågor och funderingar-tråden är borta så tänkte att frågan passade bäst här 🤗
Japp, det är samma klocka förutom att jag bytt timhjulet till kronografen, fixat en krona och bytt glas. Det är också samma tavla men där lumen tyvärr tagit stryk av urmakarnens kassa hantering av tavlan.
Det är samma bakboett iallafall. Magkänslan är väl att två hyfsade ex blivit en fin och en halvdan. 🤷‍♂️
Nej det är samma klocka. Skulle säga att den var perfekt innan urmakaren gjorde sitt.
Här är den på Auctionet iallafall.
Stämmer
Vågar inte @105.012 svara? Märkligt.
Ja verkligen märkligt. Jag går inte nitiskt igenom mina notiser. Snubblade faktiskt över denna tråden för jag blev nyfiken om det kommit upp något om klockan och tråden ändå var ganska högt upp. Och se, ett antal poster, även konspirationsteorier hade skapats 🤔
Tänker att det ju är skitlätt att bara säga att det är kameran som förvränger tavlan och lumen eller dyl och så var det hela ur världen. Men att bumpa annonsen går ju bra :)
Nej det är inte kameran som förvrängt något, det är en urmakeras undermåttliga hantering som är problemet.
 
Senast ändrad:

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Japp, det är samma klocka förutom att jag bytt timhjulet till kronografen och fixat en krona. Det är också samma tavla men där lumen tyvärr tagit stryk av urmakarnens kassa hantering av tavlan.

Nej det är samma klocka.

Stämmer

Ja verkligen märkligt. Jag går inte nitiskt igenom mina notiser. Snubblade faktiskt över denna tråden för jag blev nyfiken om det kommit upp något om klockan och tråden ändå var ganska högt upp. Och se, ett antal poster, även konspirationsteorier hade skapats för jag inte svarat.

Nej det är inte kameran som förvrängt något, det är en urmakeras undermåttliga hantering som är problemet.
Dåså! Det förklarar, allt gott!

Tråkigt med urmakaren som gjort det där. Vill du dela med dig av vem du vände dig till? Är ju ganska illa hanterat av denne. Och ingen skugga ska falla över dig, jag var bara nyfiken då den såg annorlunda ut än tidigare bilder och jag kunde inte riktigt förklara det än annan tavla alt kamera
 

105.012

Cartier
2-Faktor
Dåså! Det förklarar, allt gott!

Tråkigt med urmakaren som gjort det där. Vill du dela med dig av vem du vände dig till? Är ju ganska illa hanterat av denne. Och ingen skugga ska falla över dig, jag var bara nyfiken då den såg annorlunda ut än tidigare bilder och jag kunde inte riktigt förklara det än annan tavla alt kamera
Bilderna på auctionnet visar inte det mörka märket på handen, men det fanns där.
EDIT: Nu ljuger jag för mig själv. Verkar inte alls funnits där tidigare. Suck.
 
Senast ändrad:

105.012

Cartier
2-Faktor
Dåså! Det förklarar, allt gott!

Tråkigt med urmakaren som gjort det där. Vill du dela med dig av vem du vände dig till? Är ju ganska illa hanterat av denne. Och ingen skugga ska falla över dig, jag var bara nyfiken då den såg annorlunda ut än tidigare bilder och jag kunde inte riktigt förklara det än annan tavla alt kamera
Gastons urmakeri.
 

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Nästan värt att skriva i tråden om erfarenheter av urmakare, jmf med före och efter bild på lumen
Screenshot_20230426_221022_Chrome.jpg
Screenshot_20230426_221135_Chrome.jpg
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Japp, det är samma klocka förutom att jag bytt timhjulet till kronografen och fixat en krona. Det är också samma tavla men där lumen tyvärr tagit stryk av urmakarnens kassa hantering av tavlan.

Nej det är samma klocka. Skulle säga att den var perfekt (förutom det mörka märket) innan urmakaren gjorde sitt.

Stämmer

Ja verkligen märkligt. Jag går inte nitiskt igenom mina notiser. Snubblade faktiskt över denna tråden för jag blev nyfiken om det kommit upp något om klockan och tråden ändå var ganska högt upp. Och se, ett antal poster, även konspirationsteorier hade skapats 🤔

Nej det är inte kameran som förvrängt något, det är en urmakeras undermåttliga hantering som är problemet.
”Konspirationsteorier” Ta inte i så du spricker nu. Om du annonserar ut en klocka där mer än en del är i sämre skick än när du köpte den och inte berör orsaken till det med ett enda ord i annonsen så kan man ju bara spekulera kring det. Ingen har påstått något om klockan vad jag kan se. Tack för att du delar med dig av var det inträffat iallafall! Det är värdefullt för det hjälper oss andra att inte råka ut för samma sak. :)
 
Topp