• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora hundtråden!

laketwig

Patek
2-Faktor
Jaffa väntar på att få den dagliga #efterlunchenpromenaden ... ;)
Jaffa 2023-09-26.jpg
 

Jens

Greedo
7E7859FB-81C5-4BB8-8B0F-D235A058F212.jpeg

Fröken och mamma Jane!
Om det är nåt som är typiskt för Pitbullterriern så är det den tighta aveln för att behålla el förstärka vissa egenskaper. Just det här utseendet plus lite annat är extremt vanligt i Frökens släktled. Lite halvdålig bild på mamman, men på vissa bilder är dom skrattretande lika till utseende, uttryck och beteende.



J
 

Jens

Greedo
Hulligister hela högen men det syns inte här 😂

8 veckor imorgon och 6 av 7 flyttar till sina nya familjer 😍
Vi får se om den sista flyttar till Danmark som planerat annars kanske han får stanna hemma 😃

IMG_7239.jpeg
Jag gissar att mamma är rejält trött på sina avkommor nu?!

Jag har haft två valpkullar genom åren och det är verkligen en upplevelse. Jag fick en helt annan syn på min tik som var en fantastisk mamma. Alla tikar hanterar ju sitt moderskap på lite olika sätt och det är ingen självklarhet att dom blir bra mödrar för att ett gäng valpar i magen ploppar (nåja) ut!
Min tik var dock rejält trött på avkommorna när dom var 7-8 veckor och separationsångesten var obefintlig!



J
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
Friends Of KS
2-Faktor
Jag gissar att mamma är rejält trött på sina avkommor nu?!

Jag har haft två valpkullar genom åren och det är verkligen en upplevelse. Jag fick en helt annan syn på min tik som var en fantastisk mamma. Alla tikar hanterar ju sitt moderskap på lite olika sätt och det är ingen självklarhet att dom blir bra mödrar för att ett gäng valpar i magen ploppar (nåja) ut!
Min tik var dock rejält trött på avkommorna när dom var 7-8 veckor och separationsångesten var obefintlig!



J
Jo hon kommer inte ha några problem med att släppa iväg dem om jag säger så 😝

Detta är vår fjärde kull och tredje tik som får valpar, hon är en smashing mamma och kommer även att få vara mor till vår femte kull! (Hennes tredje)

Tiken i vår första kull var minimalt antal intresserad av att vara mamma 😮
Tiken i den andra kullen var bättre men inte som den här tjejen, hon är verkligen en toppenbra mamma på alla sätt 😍

Vi tar en kull per kalenderår ungefär och alltid för att behålla någonting själva så det är noga planerade kullar. Tyvärr blev resultatet i de två första inte som förväntat men så är väl livet som uppfödare 😕

Utöver det så har jag importerat två tikar som aldrig gick i avel, italienskan ville inte låta sig paras av någon anledning men jag antar att det var hennes sätt att säga att hon inte var lämplig att bli mamma 🤷‍♂️
Finskan påvisade allergier i tidig ålder så det valet var väldigt enkelt att ta då just allergier är ett ganska vanligt problem i rasen.

Nu ska det bli gött med lite lugn och ro ett tag och sedan hälsotesta kull tre så får vi se hur framtiden ser ut ☺️
 

Jens

Greedo
Jo hon kommer inte ha några problem med att släppa iväg dem om jag säger så 😝

Detta är vår fjärde kull och tredje tik som får valpar, hon är en smashing mamma och kommer även att få vara mor till vår femte kull! (Hennes tredje)

Tiken i vår första kull var minimalt antal intresserad av att vara mamma 😮
Tiken i den andra kullen var bättre men inte som den här tjejen, hon är verkligen en toppenbra mamma på alla sätt 😍

Vi tar en kull per kalenderår ungefär och alltid för att behålla någonting själva så det är noga planerade kullar. Tyvärr blev resultatet i de två första inte som förväntat men så är väl livet som uppfödare 😕

Utöver det så har jag importerat två tikar som aldrig gick i avel, italienskan ville inte låta sig paras av någon anledning men jag antar att det var hennes sätt att säga att hon inte var lämplig att bli mamma 🤷‍♂️
Finskan påvisade allergier i tidig ålder så det valet var väldigt enkelt att ta då just allergier är ett ganska vanligt problem i rasen.

Nu ska det bli gött med lite lugn och ro ett tag och sedan hälsotesta kull tre så får vi se hur framtiden ser ut ☺️
Det är ett lotteri det där med att importera hund. Även om det ser bra ut på stamtavlan så är det mkt som kan gå fel. Jag importerade min första 1994. Det var i samband med att dom släppte på reglerna och det ”endast” behövdes rabiesvaccination på hundar från EU. Innan dess så var det en dyrbar karantän som gällde. Jag vet inte hur det är nu, men då skulle valpen va 3 mån vid vaccinationstillfället och sen skulle blodprov tas efter 120 dagar för att kolla antikroppar.

Jag tror att det är betydligt enklare idag.


J
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
Friends Of KS
2-Faktor
Det är ett lotteri det där med att importera hund. Även om det ser bra ut på stamtavlan så är det mkt som kan gå fel. Jag importerade min första 1994. Det var i samband med att dom släppte på reglerna och det ”endast” behövdes rabiesvaccination på hundar från EU. Innan dess så var det en dyrbar karantän som gällde. Jag vet inte hur det är nu, men då skulle valpen va 3 mån vid vaccinationstillfället och sen skulle blodprov tas efter 120 dagar för att kolla antikroppar.

Jag tror att det är betydligt enklare idag.


J
Rabies och sedan 21 dygn så får hunden komma in i Sverige. 👍
 
Topp