• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora Omega Aqua Terra tråden!

Zelot

Omega
Se inte tiden, Se inte datumet, SE Klockan!
 

Bilagor

  • IMG_0927.jpeg
    IMG_0927.jpeg
    455.3 KB · Visningar: 45

Simon L

Breitling
Hej alla,

Jag går i valet och kvalet inför mitt första köp av en ”bättre” klocka. Har tittat lite på Brietling men sedan gliditnöver lite mer på Omega och då just Aqua terra. Nu har har jag hittat en blå variant som jag funderar på att köpa men hur smart är det att köpa nytt egentligen? Den ligger på 64k, hur ser andrahandsvärdet ut? Inser att jag inte kommer gå plus och min tanke är att behålla den men man vet ju aldrig vad som händer i framtiden och det vore lite skönt att göra ett ”bra” köp från början.

Tacksam om någon insatt (och övertygad om Omegas förträfflighet) har tid och ork att lämna lite tips
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Hej alla,

Jag går i valet och kvalet inför mitt första köp av en ”bättre” klocka. Har tittat lite på Brietling men sedan gliditnöver lite mer på Omega och då just Aqua terra. Nu har har jag hittat en blå variant som jag funderar på att köpa men hur smart är det att köpa nytt egentligen? Den ligger på 64k, hur ser andrahandsvärdet ut? Inser att jag inte kommer gå plus och min tanke är att behålla den men man vet ju aldrig vad som händer i framtiden och det vore lite skönt att göra ett ”bra” köp från början.

Tacksam om någon insatt (och övertygad om Omegas förträfflighet) har tid och ork att lämna lite tips
Klart du ska ha en AT!
Älskar mångsidigheten på den, passar till allt!
Att tavlan är fantastisk gör inte saken sämre.
Många föredrar den på gummi, men min sitter i princip alltid på länken.
PXL_20230719_141249569.jpg

Älskar min!

Jag köpte den ny.
Om det är smart ekonomiskt, nej, men om man tänkt behålla den så kan det vara smart emotionellt.
Och om man ändå behåller den så spelar de extra tusenlapparna inte så stor roll.
Om du ändå överväger att kanske sälja den så leta nyare begagnad, för du kommer tappa 20k på affären.
 

Simon L

Breitling
Klart du ska ha en AT!
Älskar mångsidigheten på den, passar till allt!
Att tavlan är fantastisk gör inte saken sämre.
Många föredrar den på gummi, men min sitter i princip alltid på länken.
PXL_20230719_141249569.jpg

Älskar min!

Jag köpte den ny.
Om det är smart ekonomiskt, nej, men om man tänkt behålla den så kan det vara smart emotionellt.
Och om man ändå behåller den så spelar de extra tusenlapparna inte så stor roll.
Om du ändå överväger att kanske sälja den så leta nyare begagnad, för du kommer tappa 20k på affären.
Tack för svar! Ja alltså, den är ju sjukt snygg. Jag var till affären och provade idag, kändes rätt och att det ”nog” blir en precis likadan som den. Tänker att jag kommer att behålla den länge om inget oförutsett inträffar.
 

Zelot

Omega
Kan bara instämma med föregående talare… den är oerhört mångsidig! Man känner alltid att man passar in, oavsett vilket sammanhang! 😁(Kanske med undantag för situationer då man vandrar?!🤔 Har inte gjort det på väldigt länge men då kan jag tänka mig att man vill ha något mer ruffigt?! Iaf om den sitter på länken)
 
AT är mycket mångsidig och allround. Har nuv modell med blå tavla och är sjukt nöjd. Iom inflationen och ständiga prishöjningar så behöver det nog inte vara en så dålig affär att köpa ny. Speciellt om du ska behålla den några år. Begagnat kan vara bra med men nytt är nytt ändå
 
Topp