• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Wboy

Panerai
Väldigt efterlängtad! Här följer en bildkavalkad på senaste skatten!
IMG_8470.JPG
IMG_8471.JPG

IMG_8474.JPG
4.JPG

ORIS - BC3 Advanced Day date 42mm ref. 01 735 7641 4263-07 5 22 22G
1.JPG
3.JPG
2.JPG


Oris BC3, 42.00 mm, 1.654 inches, Stainless steel / grey plated
  • MATERIALMulti-piece stainless steel case, grey PVD plated
  • SIZE42.00 mm, 1.654 inches
  • TOP GLASSSapphire, flat, anti-reflective coating inside
  • CASE BACKStainless steel, grey PVD plated, screwed, see-through mineral glass
  • OPERATING DEVICESStainless steel grey PVD plated screw-in security crown
  • WATER RESISTANCE10 bar
  • INTERHORN WIDTH22 mm
  • Automatic winding day date
    • NUMBEROris 735, base SW 220-1
    • DIMENSIONSØ 25.60 mm, 11 1/2’’’
    • FUNCTIONSCentre hands for hours, minutes and seconds, individual date and day windows, instantaneous date and day, date and day corrector, fine timing device and stop-second
    • WINDINGAutomatic winding, bi-directionally rotating red rotor
    • POWER-RESERVE38 hrs
    • VIBRATIONS28’800 A/h, 4 Hz
    • JEWELS26
      • Grey dial
      • LUMINOUS MATERIALIndices and hands Superluminova light old radium
      • STRAP/BRACELETTextile
        • MATERIALBeige textile strap, stainless steel buckle grey PVD plated
Skitcool, aldrig sett innan måste jag erkänna!
 

TimeDealer

Cartier
IMG_2899.JPG
Blev helt oväntat väldigt impad och förförd av den. Hur bär den? Får vi recension?

Ska jag vara helt ärlig skulle det antagligen ta ett tag för mig att skriva en recension. MEN jag gör en kraftanstränining inom två veckor så jag hinner känna på klockan. Sedan kommer recension.

För nu så bär klockan rätt stort för att vara 42mm känns som 44mm. Men jag ska känna vidare.
 

Wboy

Panerai
IMG_2899.JPG


Ska jag vara helt ärlig skulle det antagligen ta ett tag för mig att skriva en recension. MEN jag gör en kraftanstränining inom två veckor så jag hinner känna på klockan. Sedan kommer recension.

För nu så bär klockan rätt stort för att vara 42mm känns som 44mm. Men jag ska känna vidare.
Synd med storleken (för min del), men gött med recension snart! =D
 

hasselnot

Cartier
2-Faktor
Tack! Så farligt stor är den inte. Jag har ca 17,5cm handled.



Ja! Var på tiden att jag testade den. Inte än men något får nog lämna snart.

Härligt jag har 15-16cm närmare 15cm. Många skriver att det endast är en trend med större klockor och att det kommer att komma mindre klockor snart. Fast det har väl folk sagt i över 3 år snart, är lite som när doktorer ger hopp till svårt sjuka. Lever på hoppet!
 

OskarK

Vacheron
2-Faktor
Härligt jag har 15-16cm närmare 15cm. Många skriver att det endast är en trend med större klockor och att det kommer att komma mindre klockor snart. Fast det har väl folk sagt i över 3 år snart, är lite som när doktorer ger hopp till svårt sjuka. Lever på hoppet!

Är inte heller nått fan av stora klockor men så länge det inte ser dumt ut funkar det. Kolla bara på @Ernesto som bär upp en Plopp utan problem med handleder i din storlek! :) Finns ju många grymma klockor under 40mm också.

De är så fina! Grattis igen.

Tack mannen! :)
 

Lucas S

Breitling
Efter några veckors velande fram och tillbaka så bestämde jag mig äntligen för min första ordentliga klocka. (skönt tycker nog min fru som började lessna lite i slutet). Det blev en Omega Planet Ocean cal2500 42 mm från sent 2009. Fullset, en tidigare ägare, oservad men i riktigt fint skick. Supernöjd! Här kommer lite bilder på paketöppningen! :)
 

Bilagor

  • IMG_6825.JPG
    IMG_6825.JPG
    165.3 KB · Visningar: 135
  • IMG_6826.JPG
    IMG_6826.JPG
    181.4 KB · Visningar: 134
  • IMG_6827.JPG
    IMG_6827.JPG
    84.2 KB · Visningar: 136
  • IMG_6828.JPG
    IMG_6828.JPG
    81.4 KB · Visningar: 141
  • IMG_6829.JPG
    IMG_6829.JPG
    190.7 KB · Visningar: 132
  • IMG_6830.JPG
    IMG_6830.JPG
    175 KB · Visningar: 134
  • IMG_6832.JPG
    IMG_6832.JPG
    207.1 KB · Visningar: 135
  • IMG_6833.JPG
    IMG_6833.JPG
    177 KB · Visningar: 132

Gripen

Omega
Det har blivit ett antal öppningar under året och här kommer en till! Jag säger bara " Bombnedslaget från Basel 2016" så fattar de flesta av er vad som stundar. Nu kör vi utan bromsar och säkerhetsbälten!
Hämta paket
image.jpeg

Full gas hem!
image.jpeg

Välpaketerat!
image.jpeg

Vart tog mitt paket vägen?
image.jpeg

Där är det ju!:)
image.jpeg

Svart pianolack. Mycket lovande...
image.jpeg

Äntligen är den min! Tudor 79500!:hungry:
image.jpeg

image.jpeg

WS
image.jpeg

Lume Shot!
image.jpeg

Jag är överväldigad av det gedigna intrycket som denna pjäs ger. 36mm och inget datum. Det är ett säkert framgångsrecept i min bok.

Tack för att ni läste!
Jag tycker det är kul att det blir mer och mer Tudor. Gillar dem klockorna. Grattis!
 

Gripen

Omega
Sådär, nu så är man med i Paneraiklubben. Tankarna kring en Panerai har kommit och gått de senaste året, varit av och på nästan aldrig mittemellan. Ärligt talat har siktet varit inställt på en Rolex Submariner men vill helst ha matt tavla och målade index men min budget ökade inte i samma takt som priserna, sneglade lite på Tudor men samtidigt gnagde likheten med min 16710 och det kändes lite kaka på kaka. Var inne på att byta 16710 mot en Dweller men nä det flög inte heller. Väl inne på Paneraispåret testas tålamodet när man ska försöka knäcka referenskoden men jag fastnade snabbt för Luminor Basemodellerna, med sina cleana tavlor. Luminor, sandwich och safirbaksida var konstanter och var inne och nosade på någon destromodell eller tobaccodial för att bryta av lite mot det "vanliga". Men som vanligt är tålamodet inte på topp när man väl börjar få vittring och när det dök upp en 112:a på köp o sälj så slog jag till, precis i tid till det kommande Panerajrajet.
Vill passa på att tacka @Palenkovich @MickeG @Janne2000 @Henrik rookie och @Floduttern för inspiration och goda råd samt tacka @Bomier för en smidig affär.
Kommer lite bättre bilder under morgondagen när ljuset kan göra klockan lite bättre rättvisa
image.jpeg
Nice! Jag börjar också gå lite i samma spår. Sugen på en clean Panerai. :rolleyes:
 

Lucas S

Breitling
Efter några veckors velande fram och tillbaka så bestämde jag mig äntligen för min första ordentliga klocka. (skönt tycker nog min fru som började lessna lite i slutet). Det blev en Omega Planet Ocean cal2500 42 mm från sent 2009. Fullset, en tidigare ägare, oservad men i riktigt fint skick. Supernöjd! Här kommer lite bilder på paketöppningen! :)
Förresten stor tack till säljaren @Jerkietuna. Seriös, ärlig och hjälpsam. Du har verkligen vårdat denna klocka väl. Jag ska fortsätta ta hand om den lika bra.. :)
 

JFolkeG

Omega
Efter några veckors velande fram och tillbaka så bestämde jag mig äntligen för min första ordentliga klocka. (skönt tycker nog min fru som började lessna lite i slutet). Det blev en Omega Planet Ocean cal2500 42 mm från sent 2009. Fullset, en tidigare ägare, oservad men i riktigt fint skick. Supernöjd! Här kommer lite bilder på paketöppningen! :)

Mycket bra köp!
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Denna anlände igår kväll.
Har gjort några paketöppningar tidigare, men nöjer mig nu med stortråden då jag tycker att @azcii s presentation av systermodellen 372 eminent sammanfattade det hela. https://klocksnack.se/threads/paketöppning-you-either-get-it-or-you-dont.53482/

Jag har tidigare haft en 44mm bettariniboett i form av PAM590, men har länge velat prova 1950-caset och mer specifikt just PAM422 med dess subsekund, guldvisare, Sandwichtavla och kupade glas.. Galet nöjd!

IMG_5226.JPG
IMG_5228.JPG
 
Senast redigerad av en moderator:

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Denna anlände igår kväll.
Har gjort några paketöppningar tidigare, men nöjer mig nu med stortråden då jag tycker att @azcii s presentation av systermodellen 372 eminent sammanfattade det hela. https://klocksnack.se/threads/paketöppning-you-either-get-it-or-you-dont.53482/

Jag har tidigare haft en 44mm bettariniboett i form av PAM590, men har länge velat prova 1950-caset och mer specifikt just PAM422 med dess subsekund, guldvisare, Sandwichtavla och kupade glas.. Galet nöjd!

IMG_5226.JPG
IMG_5228.JPG
Boom! Det blev den till slut Grattis!
 
Senast redigerad av en moderator:

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
Denna anlände igår kväll.
Har gjort några paketöppningar tidigare, men nöjer mig nu med stortråden då jag tycker att @azcii s presentation av systermodellen 372 eminent sammanfattade det hela. https://klocksnack.se/threads/paketöppning-you-either-get-it-or-you-dont.53482/

Jag har tidigare haft en 44mm bettariniboett i form av PAM590, men har länge velat prova 1950-caset och mer specifikt just PAM422 med dess subsekund, guldvisare, Sandwichtavla och kupade glas.. Galet nöjd!

IMG_5226.JPG
IMG_5228.JPG

Vilken feting, grattis!
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Denna anlände igår kväll.
Har gjort några paketöppningar tidigare, men nöjer mig nu med stortråden då jag tycker att @azcii s presentation av systermodellen 372 eminent sammanfattade det hela. https://klocksnack.se/threads/paketöppning-you-either-get-it-or-you-dont.53482/

Jag har tidigare haft en 44mm bettariniboett i form av PAM590, men har länge velat prova 1950-caset och mer specifikt just PAM422 med dess subsekund, guldvisare, Sandwichtavla och kupade glas.. Galet nöjd!

IMG_5226.JPG
IMG_5228.JPG
Fet! Börjar smågilla Panerai. Inte där riktigt än.... men nästan. Stort grattis.
 
Topp