• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Tråkigt för dig om du köpt den i tron om att den ska vara original @Ice

Säger som par. Klockan i sig är säkert reko, men har garanterat fått sig en rejäl omgång med trissan.
Jag hade skickat tillbaka.
 

Ice

Omega
Den är ompolerad men ej så hårt som skrivs, luggarna är inte rundade. Länken är också ompolerad men ej borstad.
 

Linkan

Rolex
Kompletterar mina tidigare schweizare med en nyinförskaffad smurf (dvs ej Sunburst-tavlan).
Nedan bilder på 116613LB:n flankerad av sina landsmän.
Gott nytt år!
IMG_3731.JPG
IMG_3732.JPG
IMG_3735.JPG
IMG_3736.JPG
IMG_3737.JPG
IMG_3738.JPG
IMG_3740.JPG
IMG_3741.JPG
Grattis! Suktar själv på en liknande :)!
 
  • Like
Reactions: Ice

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Jag frågar inte om din eller andras åsikt. Jag köper det jag trivs med själv.
Ditt komplexbeteende är förjävligt, dessvärre. Och då talar jag nog för alla som gillar klockor. :)
Jag tror han menade väl när han påpekade uppenbara fel. Andrahandsvärdet kommer sjunka rätt rejält med den där poleringen och tror inte han ville att du skulle kliva på en nittlott. Trist beteende av dig att vara dryg när han försöker upplysa dig
 

par

Patek
2-Faktor
Jag frågar inte om din eller andras åsikt. Jag köper det jag trivs med själv.
Ditt komplexbeteende är förjävligt, dessvärre. Och då talar jag nog för alla som gillar klockor. :)
Man ska köpa det man tycker om så klart men vi vill bara uppmärksamma att en klåpare varit på den
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Jag frågar inte om din eller andras åsikt. Jag köper det jag trivs med själv.
Ditt komplexbeteende är förjävligt, dessvärre. Och då talar jag nog för alla som gillar klockor. :)
Jag förstår inte riktigt varför du är så defensiv. Det känns ju som ett komplexbeteende, om något.

Hela grejen verkar märklig. Kan du förklara varför du väljer en totalt felpolerad Sub framför en i fint originalskick till att börja med?

Jag ser bara ett par anledningar:
1. Du har ingen koll, men är samtidigt för stolt för att erkänna ett felköp.
2. Den är fake, eller något annat lurt. (Stulen eller liknande)

Vi försöker, som andra redan nämnt, bara upplysa om att den inte ser bra ut. (Är detta ens subjektivt, sett till att det finns ett originalskick som mall att gå efter?)
 

Ice

Omega
Jag förstår inte riktigt varför du är så defensiv. Det känns ju som ett komplexbeteende, om något.

Hela grejen verkar märklig. Kan du förklara varför du väljer en totalt felpolerad Sub framför en i fint originalskick till att börja med?

Jag ser bara ett par anledningar:
1. Du har ingen koll, men är samtidigt för stolt för att erkänna ett felköp.
2. Den är fake, eller något annat lurt. (Stulen eller liknande)

Vi försöker, som andra redan nämnt, bara upplysa om att den inte ser bra ut. (Är detta ens subjektivt, sett till att det finns ett originalskick som mall att gå efter?)
Jag har koll, men har fått den för ett bra pris. Dessutom köpt hos en erkänd handlare (dvs inte online) med både cert, originallåda, hangtags, warranty booklet, instruktionsbok osv, vilket syns på bilderna. Att du insinuerar att den fake/stulen eller liknande är märkligt om något. Om jag trivs med att den ser ut som den gör och köpt den på det så är det absolut subjektivt. Folk byter fälgar på sina bilar och uppgraderar på andra sätt även om dom köpt en BMW, Ferrari eller annan design som på inget sätt är en referens. Hur kan du ens påstå att utseende inte är subjektivt?
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Jag har koll, men har fått den för ett bra pris. Dessutom köpt hos en erkänd handlare (dvs inte online) med både cert, originallåda, hangtags, warranty booklet, instruktionsbok osv, vilket syns på bilderna. Att du insinuerar att den fake/stulen eller liknande är märkligt om något. Om jag trivs med att den ser ut som den gör och köpt den på det så är det absolut subjektivt. Folk byter fälgar på sina bilar och uppgraderar på andra sätt även om dom köpt en BMW, Ferrari eller annan design som på inget sätt är en referens. Hur kan du ens påstå att utseende inte är subjektivt?
Detta går inte att jämföra med att byta fälgar på en bil. Kanske om du hade bytt länken till ett läderband eller något..

Detta är mer som att typ gå på originallacken med ett nyckel. Knappast så att man blir arg sedan när någon på ett bilforum konstaterar att det ser ut som skit. :)
 

Ice

Omega
Detta går inte att jämföra med att byta fälgar på en bil. Kanske om du hade bytt länken till ett läderband eller något..

Detta är mer som att typ gå på originallacken med ett nyckel. Knappast så att man blir arg sedan när någon på ett bilforum konstaterar att det ser ut som skit. :)
Det är ingen som är arg. Tack för att du delar med dig av dina insikter.
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Nej. Missar man detta i skarpt läge har man inte gjort någon "nördig" research. Alls. Men nu var ju köparen både medveten om poleringen och nöjd med det pris den medförde, så då spelar det ju ingen roll.
I ditt svar läser jag ut att du tror att jag på något sätt avsåg köparen med min kommentar. Så var inte fallet.

Det jag noterade var att de flesta av oss gladlynt kommenterade med ett grattis, eller liknande. Men en (månne flera?) av oss såg att klockan inte ser ut som den en gång gjorde när den lämnade fabriken, trots att den är i "bra" skick, eller hur det nu ska uttryckas. Kanske var @vaniljglass den enda som vågade skriva något som inte var odelat positivt, men jag är mer benägen att tro att han var den som noterade avvikelserna från originalskicket. Övriga av oss tror jag lät oss bländas av urets vackra glans. Men som sagt, detta är min bild av händelsen.
Huruvida köparen hade koll på detta eller inte när denne slog till har jag ingen insikt i alls, och låter därmed bli att kommentera det.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
I ditt svar läser jag ut att du tror att jag på något sätt avsåg köparen med min kommentar. Så var inte fallet.

Det jag noterade var att de flesta av oss gladlynt kommenterade med ett grattis, eller liknande. Men en (månne flera?) av oss såg att klockan inte ser ut som den en gång gjorde när den lämnade fabriken, trots att den är i "bra" skick, eller hur det nu ska uttryckas. Kanske var @vaniljglass den enda som vågade skriva något som inte var odelat positivt, men jag är mer benägen att tro att han var den som noterade avvikelserna från originalskicket. Övriga av oss tror jag lät oss bländas av urets vackra glans. Men som sagt, detta är min bild av händelsen.
Huruvida köparen hade koll på detta eller inte när denne slog till har jag ingen insikt i alls, och låter därmed bli att kommentera det.

Ehh... Till och med min blinda gammelfarmor hade sett att den där TT suben ser helt förskräcklig ut.

Hoppas du kan få pengarna tillbaka på något sätt!
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Hmm. Reflektera lite över vad du skriver. Blind gammelfarmor. Blir nog svårt att se nåt alls då. Imponerande om hon då kunde känna sig till att den inte ser ut som när den lämnade fabriken. På en bild... som är 2D...
Förskräcklig. Köparen är nöjd. Säkert är han inte den enda i världen som tycker den är fin.
Nej, gläd dig åt att du har så bra koll att du med lätthet(?) fångar att klockan inte är i toppform. Min reflektion är att mitt Rolexkunnande inte är i paritet med ert ännu. Det var det jag avsåg med min första kommentar.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Själv finner jag det märkligt, att man väljer att köpa en klocka som är polerad på det sättet, speciellt när det skiljer sig så pass mycket från originalet.
Förresten, "Smurf" är väl namnet på den i vitguld, med blå tavla, medan "Bluesy" är namnet på TT?

IMG_8059.JPG
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Inte mer spännande än det som står på lådan, en ultraljudstvätt!
Aha, tittade för fort. Trodde för ett ögonblick att det kanske var en klocka i kartongen på den övre bilden och en ultraljudstvätt som skulle användas för att tvätta den på den undre. Men nu såg jag tejpen på den övre, och då trillade polletten ned.
Bra maskin, har en likadan tror jag.
 
Topp