• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora Sneakers-tråden.

Jens

Greedo
Knappt hade det nya året blivit en vecka gammalt innan återfallet var ett faktum.
Ren idioti, jag vet. Fattar inte vrf jag sitter och tittar på massa sneakers som finns att köpa, kan ju bara sluta på ett sätt.
Jaha, vrf köpte jag dom här då? Vet inte, men jag gillar dom. Hyfsat ovanliga och dom går för konstigt höga priser.
2C4DAF89-565E-4EC1-9D4C-85F1CCB91376.jpeg

adidas SL72. Bekväm modell, om det nu är till nån tröst.

Fick hem dom här för ett par dar sen. Var lite trassel med leveransen så jag trodde nästan att jag gått miste om dom. Sjukt nöjd!
6DC7EE9D-A25A-459E-A3BF-C996544819D1.jpeg



Ja, det var den starten det..



J
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Knappt hade det nya året blivit en vecka gammalt innan återfallet var ett faktum.
Ren idioti, jag vet. Fattar inte vrf jag sitter och tittar på massa sneakers som finns att köpa, kan ju bara sluta på ett sätt.
Jaha, vrf köpte jag dom här då? Vet inte, men jag gillar dom. Hyfsat ovanliga och dom går för konstigt höga priser.
2C4DAF89-565E-4EC1-9D4C-85F1CCB91376.jpeg

adidas SL72. Bekväm modell, om det nu är till nån tröst.

Fick hem dom här för ett par dar sen. Var lite trassel med leveransen så jag trodde nästan att jag gått miste om dom. Sjukt nöjd!
6DC7EE9D-A25A-459E-A3BF-C996544819D1.jpeg



Ja, det var den starten det..



J
SL72 är grymma! Inne på mitt andra par dock har de ej lämnat lådan ännu 😬

En fråga till dig Jens, har du lagt ner klockintresset mer eller mindre?
 

Jens

Greedo
SL72 är grymma! Inne på mitt andra par dock har de ej lämnat lådan ännu 😬

En fråga till dig Jens, har du lagt ner klockintresset mer eller mindre?
Tycker fortfarande att det är kul med klockor, men tycker alla har dragit iväg så jävligt i pris att det inte går att motivera längre. Mitt intresse var vintagedykare och dom har stuckit iväg. Det går inte att göra några fynd längre och där tycker iaf jag att charmen försvann lite grann. Jag har ett gäng kvar, men jag antar att intresset svalnat när man har på sig samma klocka i ett par månader utan att reagera.
Jag köpte min första Tudor Sub fr -68 för 5000 spänn och det var inte på medeltiden utan 2006. Min lön har inte ökat med samma procentsats som coola dykare fr 60- o 70-talet tyvärr. Jag håller mig uppdaterad, funderar på att sälja av några och köpa nåt lite dyrare.
Jag må vara gnällig, men nog fan var klockor roligare för 20 år sen!


J
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Tycker fortfarande att det är kul med klockor, men tycker alla har dragit iväg så jävligt i pris att det inte går att motivera längre. Mitt intresse var vintagedykare och dom har stuckit iväg. Det går inte att göra några fynd längre och där tycker iaf jag att charmen försvann lite grann. Jag har ett gäng kvar, men jag antar att intresset svalnat när man har på sig samma klocka i ett par månader utan att reagera.
Jag köpte min första Tudor Sub fr -68 för 5000 spänn och det var inte på medeltiden utan 2006. Min lön har inte ökat med samma procentsats som coola dykare fr 60- o 70-talet tyvärr. Jag håller mig uppdaterad, funderar på att sälja av några och köpa nåt lite dyrare.
Jag må vara gnällig, men nog fan var klockor roligare för 20 år sen!


J
Jag håller med dig i allt du skrev samt att jag har absolut också 'tappat lusten' lite...tur att man kan vända sin beroendepersonlighet mot annat...typ skor haha 😎
 

Jens

Greedo
Jag håller med dig i allt du skrev samt att jag har absolut också 'tappat lusten' lite...tur att man kan vända sin beroendepersonlighet mot annat...typ skor haha 😎
Ja, summan av lasterna är konstant!

Jag fattar inte vad det är som har gjort att det dragit iväg så jävligt. Mitt enda förslag är att folk blivit mer lättlurade! 😁
Förr så hade man ett par drömklockor som var jävligt dyra, men med lite extra hårt jobbande och fifflande så var dom inte ouppnåeliga. Idag är dom det.


J
 

Jens

Greedo
Stiltje?
Slängde in en beställning på ett par såna här:
300A5DA0-51A2-4B48-9A77-55125D38A4D5.jpeg

En gammal modell som återupplivats. Kommer att finnas i en högre variant också när dom släpps 17/2. Kunde inte se att nån svensk återförsäljare skulle ta in dom, men jag har haft fel förut och alla går inte via dom jag har insikt i så att säga.
Hursom så tycker jag att det är en lyckad reissue där Saucony har lyckats bättre än flera konkurrenter. Jag kan va partisk i målet, men tror ändå att jag har rätt här. Dessa tsm med ett par bra jeans kommer att fungera utmärkt i vår. Ni vet var ni hörde det först!




J
 

Heimby

Cartier
Plockade upp ett par made in US 998 och ett par Made in England 577 för en tusenlapp för båda. Aldrig haft NB innan direkt, men måste säga att de är sjukt sköna.
577orna är någon Chinese new year edition med lite coola detaljer.
20230221_125459.jpg
 

Bilagor

  • 1676980759434975731734657981377.jpg
    1676980759434975731734657981377.jpg
    436.2 KB · Visningar: 3
  • 16769807221631707372177714707454.jpg
    16769807221631707372177714707454.jpg
    706.2 KB · Visningar: 3
  • 16769807049983019720022916136849.jpg
    16769807049983019720022916136849.jpg
    591.5 KB · Visningar: 4

Derix

Patek
2-Faktor
Plockade upp ett par made in US 998 och ett par Made in England 577 för en tusenlapp för båda. Aldrig haft NB innan direkt, men måste säga att de är sjukt sköna.
577orna är någon Chinese new year edition med lite coola detaljer.
20230221_125459.jpg
Snyggt! Har också nördat in på NB och då USA och UK-modellerna som känns mer påkostade. UK-modellen är något smalare vid tårna men sitter fortfarande bra på en bred fot.
 

Heimby

Cartier
Snyggt! Har också nördat in på NB och då USA och UK-modellerna som känns mer påkostade. UK-modellen är något smalare vid tårna men sitter fortfarande bra på en bred fot.
Jag har inte så breda fötter, enligt mig själv i alla fall. Men jag upplevde Uk dojjorna bredare än US, men dessa två var ju inte ens samma modell, och har som sagt inte riktigt nån erfarenhet av NB. Måste dock säga att det märks tydligt att dessa är av högre kvalitet än t.ex de Jordans jag har. Både på material- och tillverkningssidan.
 

mato00

Cartier
2-Faktor
Söker tips på ett par snygga svarta mocka sneakers, cleana utan någon logga och denna gång tänkte jag inte över tusenlappen, blir slitna så fort ändå när dem används näst intill dagligen. Har ni några tips? Eller kanske någon som säljer något kul i tts 45?
 

Kamp

Omega
Har snackats mycket om Saucony i denna tråd och är sugen på att testa ett par.

Finns det någon sida som har bra priser? Fanns bland annat på Lesters rea men fortfarande 900 spänn så kändes saftigt?
 

Jens

Greedo
Har snackats mycket om Saucony i denna tråd och är sugen på att testa ett par.

Finns det någon sida som har bra priser? Fanns bland annat på Lesters rea men fortfarande 900 spänn så kändes saftigt?
Guilty! Det är nog jag som står för en hyfsat stor del av Saucony-snacket.
Leta reda på en modell som lockar så ska jag se om jag kan dra i lite trådar.


J
 

Jens

Greedo
Blev med ytterligare ett par Reebok. Dom är vansinnigt bekväma och går ofta att hitta till bra priser om man inte absolut ska va först i landet med dom (vilket iofs kan ha sin charm!).
C1DA759D-8996-43F0-875F-5A5E63FEED2A.jpeg

Reebok Classic ’La Casa de Papel’-collection.
Återkommer, har lite fler inköp i sikte!


J
 

vlm1978

Cartier
Söker tips på ett par snygga svarta mocka sneakers, cleana utan någon logga och denna gång tänkte jag inte över tusenlappen, blir slitna så fort ändå när dem används näst intill dagligen. Har ni några tips? Eller kanske någon som säljer något kul i tts 45?
Stan Smith Crepe kan jag varmt rekommendera. I mitt tycke såväl snygga som sköna. Det finns en logga men den är diskret. Jag brukar ha 45 1/3 i adidas men fick ta 46 i dessa.

 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Blev med ytterligare ett par Reebok. Dom är vansinnigt bekväma och går ofta att hitta till bra priser om man inte absolut ska va först i landet med dom (vilket iofs kan ha sin charm!).
C1DA759D-8996-43F0-875F-5A5E63FEED2A.jpeg

Reebok Classic ’La Casa de Papel’-collection.
Återkommer, har lite fler inköp i sikte!


J
Ooouuufff!! Riktigt tunga!
 

Jens

Greedo

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor

Jens

Greedo
Samma lika för min del.

Feta @Jens, men vill minnas att mina vita CL knappt andas och är rätt tjocka - upplever du liknande? Annars gillar jag både utseende & passform.
Jag köpte ju dom här i höstas
B4146C89-26AD-4643-B751-9DF33D30DA83.jpeg

Samma modell fast dom här ovan är tillverkade i Cordura för att stå emot väta lite bättre. Har dessutom behandlat dom med NikWax för att förbättra det ytterligare. Jag upplever inte mina som du beskriver det.
Men, det kan kanske bero på materialet? Tycker dessutom att dom är bland de skönaste paren jag har. Jag gillar modellen skarpt och den finns i färg och material för alla smaker. Skulle lätt kunna klicka hem 15 varianter utan att blinka.



J
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Jag köpte ju dom här i höstas
B4146C89-26AD-4643-B751-9DF33D30DA83.jpeg

Samma modell fast dom här ovan är tillverkade i Cordura för att stå emot väta lite bättre. Har dessutom behandlat dom med NikWax för att förbättra det ytterligare. Jag upplever inte mina som du beskriver det.
Men, det kan kanske bero på materialet? Tycker dessutom att dom är bland de skönaste paren jag har. Jag gillar modellen skarpt och den finns i färg och material för alla smaker. Skulle lätt kunna klicka hem 15 varianter utan att blinka.
Feta. Du har förmodligen rätt, kan vara lädret som orsakar det då jag hade ett par i denim som var helt tvärtom. Blev sugen nu, kanske dags att klocka hem ett par igen.
 

Jens

Greedo
Feta. Du har förmodligen rätt, kan vara lädret som orsakar det då jag hade ett par i denim som var helt tvärtom. Blev sugen nu, kanske dags att klocka hem ett par igen.
Jag tycker att du ska ge dom ett försök till. Känns som att det kommer att bli ett gäng Reebok Classic för egen del i år. Har redan ett par på span till helgen redan.


J
 
Topp