• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora Sneakers-tråden.

Frourez

Omega
BCF8D4C0-6DCB-467B-A870-0FF656DCD9CA.jpeg
Antar att alla här är med på utlottningen.
Vad är chansen att kunna få köpa ett par? 1 på miljonen?

3a77dc93-869c-409a-9bbc-a83f93fce7b7_087218b5.jpeg

Haha, var det någon som lyckades?
Skamlig post, men jag fick tag i ett par. Är ingen profil så de ligger ute på K&S.
 

Frourez

Omega
Förstår att marknadspriset är där du lagt dem - men det är totalt ointressant för i alla fall mig att köpa dem till det priset.

Du köpte alltså enbart för att sälja vidare. 😊

Jag tycker de är för dyra att bära och jag klär mig inte i märken som matchar prislappen. Hoppas det är godkänt svar.


Tyvärr så samlar jag heller inte, annars hade de gått upp på väggen.

Intresserad av att byta mot ett par Lidlsneakers stl 41 och en PS5?
Inte intresserad av byten
 
Är det något speciellt med dessa Nike som diskuteras? Är priset för att det är limiterad upplaga typ eller är skon speciell att använda på något vis? (Helt novis inom sneakers-snacket)
 

Jens

Greedo
Jag tycker de är för dyra att bära och jag klär mig inte i märken som matchar prislappen. Hoppas det är godkänt svar.


Tyvärr så samlar jag heller inte, annars hade de gått upp på väggen.


Inte intresserad av byten
Har försökt googla, men inte lyckats hitta var skorna tillverkas nånstans? De flesta av Nikes skor tillverkas i Kina el Vietnam och undrar om det även är så i detta fallet?
Vore schysst om du hade lust att kika på etiketten!




J
 

Jens

Greedo
Blev själv nyfiken. Alltid fascinerad av Nike, deras co-ops och hur de lyckas bibehålla brand equity över tid
Adidas släppte ju tillsammans med Prada en kollektion för ett par år sen. Superstar-skorna var handgjorda i Italien, man använde läder av högre kvalitet än vanligt och man la ner väldigt mkt jobb på finishen. Dom kostade då 450-500 usd och går att få för det nu också på beg marknaden. Dom kanske var uppe på mer pengar när dom tog slut i butik, men inga fantasisummor som betalades.
Jag hade kunnat förstå Nike/Tiffany-prissättningen om det var nerlagt mer fokus på kvalitet. Men att ta ett par svarta Nike och sätta på en Tiffany-grön Swosh och för det begära mer pengar…

Jag kanske missar nåt här?



J
 

HM80

Cartier
Adidas släppte ju tillsammans med Prada en kollektion för ett par år sen. Superstar-skorna var handgjorda i Italien, man använde läder av högre kvalitet än vanligt och man la ner väldigt mkt jobb på finishen. Dom kostade då 450-500 usd och går att få för det nu också på beg marknaden. Dom kanske var uppe på mer pengar när dom tog slut i butik, men inga fantasisummor som betalades.
Jag hade kunnat förstå Nike/Tiffany-prissättningen om det var nerlagt mer fokus på kvalitet. Men att ta ett par svarta Nike och sätta på en Tiffany-grön Swosh och för det begära mer pengar…

Jag kanske missar nåt här?



J

nej du har inte missat något. Det är ren och skär hype, och det funkar fortfarande för Nike, just nu i alla fall. Det enda som är lite speciellt med skorna är silver rektangeln på baksidan typ. Nu tror jag inte direkt sådär lite silver är värt speciellt mycket ;)

tiffany-nike-air-force-1-low-dz1382-001-release-date-5-1-1024x640.jpg

Det var annat när de samarbetade med Dior för "Air Dior". Dessa var gjorda av just Dior i italien. Bara 13000 ex gjorde och om jag minns rätt låg retail priset på ca 2000 eur
 

Jens

Greedo
nej du har inte missat något. Det är ren och skär hype, och det funkar fortfarande för Nike, just nu i alla fall. Det enda som är lite speciellt med skorna är silver rektangeln på baksidan typ. Nu tror jag inte direkt sådär lite silver är värt speciellt mycket ;)

tiffany-nike-air-force-1-low-dz1382-001-release-date-5-1-1024x640.jpg

Det var annat när de samarbetade med Dior för "Air Dior". Dessa var gjorda av just Dior i italien. Bara 13000 ex gjorde och om jag minns rätt låg retail priset på ca 2000 eur
Det är en fascinerande marknad..
Vi får väl be en stilla bön för att dom som köper dom inte tror att dom kommer att hålla längre för att dom kostar mer!
Det hade iofs varit nåt det! Nike och Tiffany tar skitmycket betalt för skorna och hävdar samtidigt att dom kommer att hålla längre så det är värt priset!



J
 

mato00

Cartier
2-Faktor
Tips! CQP har sample sale i Stockholm idag och imorgon. Skicka bild om du köper något kul😄
 

Bilagor

  • D34A3216-7F69-4CC5-94E3-07F9361CF822.jpeg
    D34A3216-7F69-4CC5-94E3-07F9361CF822.jpeg
    218.1 KB · Visningar: 15

HM80

Cartier
☹️

663F3A97-50AA-435D-99AF-0CDBD8F94BD7.jpeg


Är det lättare att få tilldelning i SNKRS än i SNS signup’s?

här har du om du fortfarande vill ha dom. ta US 9,5 då eftersom det är wmns av någon anledning. Blir men US 9

 

jaqob

Omega
Sneakers var det området där jag aldrig trodde jag skulle hamna, men nu är jag här och läser alldeles för obskyra analyser om skillnaden mellan NB 990v5 och 993.
Fascineras av dad shoe stilen, men är egentligen bara ute efter ett par skor att använda när jag är ute och går, springer efter barnen när de cyklar och annat.

Hade något i New Balance 99x serien funnits att köpa lokalt, så att jag kunde testa, hade det nog blivit så även om jag egentligen tycker att det är för mycket pengar för ett par skor man inte kan sula om, men vad finns det för annat skoj man borde titta på, som samtidigt ger bra stöd åt foten? NB 530 verkar vettiga, men har kanske gått väl mycket inflation i dem. 997H är snygga, men för platta.

new-balance-990v5-gallery-011.jpg
 

Derix

Patek
2-Faktor
Sneakers var det området där jag aldrig trodde jag skulle hamna, men nu är jag här och läser alldeles för obskyra analyser om skillnaden mellan NB 990v5 och 993.
Fascineras av dad shoe stilen, men är egentligen bara ute efter ett par skor att använda när jag är ute och går, springer efter barnen när de cyklar och annat.

Hade något i New Balance 99x serien funnits att köpa lokalt, så att jag kunde testa, hade det nog blivit så även om jag egentligen tycker att det är för mycket pengar för ett par skor man inte kan sula om, men vad finns det för annat skoj man borde titta på, som samtidigt ger bra stöd åt foten? NB 530 verkar vettiga, men har kanske gått väl mycket inflation i dem. 997H är snygga, men för platta.

new-balance-990v5-gallery-011.jpg
990 går ändå att hitta under 1500 kr ibland, då tycker jag att det är en no-brainer. Håller med om att 997H är för platta, men 2002 eller nya 580 kanske kan vara något?

Några exempel på bra prissatta NB
 

jaqob

Omega
990 går ändå att hitta under 1500 kr ibland, då tycker jag att det är en no-brainer. Håller med om att 997H är för platta, men 2002 eller nya 580 kanske kan vara något?

Några exempel på bra prissatta NB
Tack, ska läsa på om 580!
Hittar man någonsin "vanliga" gråa 990 (gärna v5) nersatta? För 1500 hade det som du sagt varit en no-brainer.
 
Topp